Rotterdam kiest BYD e6 voor elektrische taxivloot

De Rotterdamse Taxi Centrale (RTC), een van de grootste taxibedrijven van Nederland, gaat meer elektrische taxi’s inzetten. Het bedrijf heeft inmiddels twee elektrische BYDs e6 in gebruik genomen na eerder een succesvolle test met de auto te hebben afgerond.

RTC heeft plannen om zijn vloot verder uit te breiden met volelektrische taxi’s. In totaal wil het bedrijf in de komende achttien maanden uitkomen op 25 stuks, aldus directeur Sjaak de Winter van RTC tijdens de onthulling van de nieuwe taxi’s.   

Rotterdam zal volgende week zijn vijfhonderdste laadpaal in de stad installeren. Succesvolle tests bewijzen dat de actieradius van de BYD e6 op één lading voldoende groot is om een volledig dagprogramma als taxi te kunnen volbrengen. Desgewenst kan de auto via een snellader worden opgeladen gedurende de pauzes van de chauffeur. Tijdens de proef bleek dat de inzittenden vooral het comfort en de stilte van de BYD e6 enorm waarderen.

De Rotterdamse wethouder Alexandra van Huffelen over de groene taxi’s: "Elektrische taxi’s zoals deze helpen om de luchtkwaliteit te verbeteren, ze leveren een belangrijke bijdrage op weg naar schoner verkeer in de stad." 

Namens BYD Europe, dat zijn hoofdkantoor heeft in Rotterdam, sprak algemeen directeur Isbrand Ho over het initiatief: "Wij zijn erg blij dat onze e6 gekozen is om emissievrij transport te bieden aan taxipassagiers in Rotterdam. De inmiddels afgeronde tests hebben aangetoond dat de e6 bij dagelijkse inzet prima prestaties levert. De testresultaten komen overeen met onze ervaringen in Shenzhen en Hong Kong, daar heeft de e6 inmiddels honderd miljoen praktijkkilometers afgelegd."

De BYD e6 wordt aangedreven door een Fe-batterij (lithium-ijzer-fosfaat), ook van BYD. De batterij is goed voor vierduizend laadcycli en kan via de snellaadvoorziening van BYD in twee uur tijd volledig worden opgeladen. De e6 kan dan ongeveer driehonderd kilometer rijden, aldus BYD.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Rotterdam kiest BYD e6 voor elektrische taxivloot - Automobielmanagement.nl

Rotterdam kiest BYD e6 voor elektrische taxivloot

De Rotterdamse Taxi Centrale (RTC), een van de grootste taxibedrijven van Nederland, gaat meer elektrische taxi’s inzetten. Het bedrijf heeft inmiddels twee elektrische BYDs e6 in gebruik genomen na eerder een succesvolle test met de auto te hebben afgerond.

RTC heeft plannen om zijn vloot verder uit te breiden met volelektrische taxi’s. In totaal wil het bedrijf in de komende achttien maanden uitkomen op 25 stuks, aldus directeur Sjaak de Winter van RTC tijdens de onthulling van de nieuwe taxi’s.   

Rotterdam zal volgende week zijn vijfhonderdste laadpaal in de stad installeren. Succesvolle tests bewijzen dat de actieradius van de BYD e6 op één lading voldoende groot is om een volledig dagprogramma als taxi te kunnen volbrengen. Desgewenst kan de auto via een snellader worden opgeladen gedurende de pauzes van de chauffeur. Tijdens de proef bleek dat de inzittenden vooral het comfort en de stilte van de BYD e6 enorm waarderen.

De Rotterdamse wethouder Alexandra van Huffelen over de groene taxi’s: "Elektrische taxi’s zoals deze helpen om de luchtkwaliteit te verbeteren, ze leveren een belangrijke bijdrage op weg naar schoner verkeer in de stad." 

Namens BYD Europe, dat zijn hoofdkantoor heeft in Rotterdam, sprak algemeen directeur Isbrand Ho over het initiatief: "Wij zijn erg blij dat onze e6 gekozen is om emissievrij transport te bieden aan taxipassagiers in Rotterdam. De inmiddels afgeronde tests hebben aangetoond dat de e6 bij dagelijkse inzet prima prestaties levert. De testresultaten komen overeen met onze ervaringen in Shenzhen en Hong Kong, daar heeft de e6 inmiddels honderd miljoen praktijkkilometers afgelegd."

De BYD e6 wordt aangedreven door een Fe-batterij (lithium-ijzer-fosfaat), ook van BYD. De batterij is goed voor vierduizend laadcycli en kan via de snellaadvoorziening van BYD in twee uur tijd volledig worden opgeladen. De e6 kan dan ongeveer driehonderd kilometer rijden, aldus BYD.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding