Toyota Prius rijdt 1.000.000 kilometer

Toyota staat bekend om zijn betrouwbaarheid, maar als het gaat om hybrideauto’s is nog niet iedereen volledig overtuigd. Er wordt nogal getwijfeld over de houdbaarheid van de accu’s.

Welnu, deze Toyota Prius uit Oostenrijk heeft een bijzondere mijlpaal bereikt. De kilometerstand van de hybridetaxi is de miljoen gepasseerd.

Deze gele Toyota Prius van de tweede generatie is door het bedrijf EcoTaxi in 2007 in gebruik genomen. Dat betekent dat de auto gemiddeld 450 kilometer per dag gereden heeft. Op het reguliere onderhoud na is deze Prius nooit naar de garage geweest voor een mankement, aldus het taxibedrijf en de Toyota-dealer.

EcoTaxi heeft meer dan tweehonderd Toyota’s Prius in dienst en zegt gewoon door te rijden met deze recordbrekende auto. Ze kijken uit naar de volgende mijlpaal van twee miljoen kilometers.

Bron: ZERauto

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Leuk deze zeer incomplete informatie 🙂
Wat zijn de kosten ? (cost of ownership?) En hoeveel accu’s betreft regulier onderhoud?
En wat is het percentage aan elektrisch rijden op de gehele afstand?

Geplaatst door: Terra op

Percentage elektrisch? Ik zie Priusen alleen bij het stoplicht wegrijden met een rookpluim. Maar ja. Leuk voor de bijtelling, dat wel.

Geplaatst door: Mark op

Het percentage elektrisch is hier niet van toepassing. Het is namelijk geen Plugin hybride maar een ‘gewone’ hybride zoals Toyota deze al jaren kent. Bewezen zuinig (bron ANWB en werkelijkvebruik.nl) en bewezen betrouwbaar (TÜV 2014). De batterij wordt geen enkele keer vervangen en hoort dus zeker niet bij het reguliere onderhoud. Blijft jammer dat er geen idee wordt gegeven over de totale kosten maar deze zullen ongetwijfeld relatief laag zijn.

Geplaatst door: Diderik van Gent op

Ik had niks anders verwacht, rij nu de prius plugin na de vorige versie. 100% betrouwbaar, stil,zuinig,luxueus (executive versie). Ik zie heeeeeeeel veel afgunst,nijd en jaloezie op internet omtrent de prius, meestal door patjepejers met 8e handse mercedessen en bmw’s en audi’s, je weet wel van die auto’s uit jaar 0 met v-riemen/multiriemen, permanent draaiende lawaairige tok-tok motoren, inclusief lijdensweg heen en weer naar garages en autokerkhoven en marktplaats voor onderdelen…..ik lach ze vierkant uit.

Geplaatst door: hmemet op
Toyota Prius rijdt 1.000.000 kilometer - Automobielmanagement.nl

Toyota Prius rijdt 1.000.000 kilometer

Toyota staat bekend om zijn betrouwbaarheid, maar als het gaat om hybrideauto’s is nog niet iedereen volledig overtuigd. Er wordt nogal getwijfeld over de houdbaarheid van de accu’s.

Welnu, deze Toyota Prius uit Oostenrijk heeft een bijzondere mijlpaal bereikt. De kilometerstand van de hybridetaxi is de miljoen gepasseerd.

Deze gele Toyota Prius van de tweede generatie is door het bedrijf EcoTaxi in 2007 in gebruik genomen. Dat betekent dat de auto gemiddeld 450 kilometer per dag gereden heeft. Op het reguliere onderhoud na is deze Prius nooit naar de garage geweest voor een mankement, aldus het taxibedrijf en de Toyota-dealer.

EcoTaxi heeft meer dan tweehonderd Toyota’s Prius in dienst en zegt gewoon door te rijden met deze recordbrekende auto. Ze kijken uit naar de volgende mijlpaal van twee miljoen kilometers.

Bron: ZERauto

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Leuk deze zeer incomplete informatie 🙂
Wat zijn de kosten ? (cost of ownership?) En hoeveel accu’s betreft regulier onderhoud?
En wat is het percentage aan elektrisch rijden op de gehele afstand?

Geplaatst door: Terra op

Percentage elektrisch? Ik zie Priusen alleen bij het stoplicht wegrijden met een rookpluim. Maar ja. Leuk voor de bijtelling, dat wel.

Geplaatst door: Mark op

Het percentage elektrisch is hier niet van toepassing. Het is namelijk geen Plugin hybride maar een ‘gewone’ hybride zoals Toyota deze al jaren kent. Bewezen zuinig (bron ANWB en werkelijkvebruik.nl) en bewezen betrouwbaar (TÜV 2014). De batterij wordt geen enkele keer vervangen en hoort dus zeker niet bij het reguliere onderhoud. Blijft jammer dat er geen idee wordt gegeven over de totale kosten maar deze zullen ongetwijfeld relatief laag zijn.

Geplaatst door: Diderik van Gent op

Ik had niks anders verwacht, rij nu de prius plugin na de vorige versie. 100% betrouwbaar, stil,zuinig,luxueus (executive versie). Ik zie heeeeeeeel veel afgunst,nijd en jaloezie op internet omtrent de prius, meestal door patjepejers met 8e handse mercedessen en bmw’s en audi’s, je weet wel van die auto’s uit jaar 0 met v-riemen/multiriemen, permanent draaiende lawaairige tok-tok motoren, inclusief lijdensweg heen en weer naar garages en autokerkhoven en marktplaats voor onderdelen…..ik lach ze vierkant uit.

Geplaatst door: hmemet op