BMW heeft ongeveer twee miljard euro in het i-sublabel geïnvesteerd. Tot nu toe is de oogst voor de i3 afgerond elfduizend orders. Voor de i8 worden door BMW geen verkoopaantallen genoemd, maar de fabrikant laat wel weten dat de elektrische sportwagen voor dit jaar is uitverkocht. Omdat de i3 het beter doet dan verwacht, is de levertijd voor dit model opgelopen tot zes maanden. Zou het licht op groen gaan voor meer elektrische modellen, dan liggen de types i5 en i9 het meest voor de hand. Deze letter-cijfercombinaties heeft BMW reeds laten registreren, maar dan vooral om te voorkomen dat andere autofabrikanten de typeaanduidingen kunnen claimen. De i5 wordt een opgerekte i3. De extra interieur- en bagageruimte moet van het model een volwaardige gezinsauto maken. De i9 is relevant om Tesla’s Model S de pas te kunnen afsnijden. Het verkoopsucces van deze elektrische liftback uit Amerika heeft vriend en vijand verbaasd en is voor Audi reden om een volledig emissieloze uitvoering van de volgende generatie Q7 te overwegen.

Bron: Autointernationaal