VW moet jaarlijks drie- tot vierhonderdduizend ev’s bouwen

Volkswagen Groep, Europa’s grootste autofabrikant, zal binnen afzienbare tijd drie- tot vierhonderdduizend auto’s met elektrische aandrijving per jaar moeten produceren.

Het Volkswagen-concern gaat ervan uit dat men drie tot vier procent auto’s met elektrische aandrijving nodig heeft, aldus Wolfgang Steiger, leider van de afdeling toekomsttechnologie van Volkswagen. Hij sprak in Hannover over de planning van de concernproductie en de aangescherpte uitlaatgasnormen voor autofabrikanten. "Omdat wij rond de tien miljoen auto’s per jaar verkopen kan je dus gemakkelijk het benodigde aantal uitrekenen: drie- tot vierhonderdduizend stuks."

Behalve relatief schone aardgasvarianten heeft het concern ook batterij-elektrische auto’s in het programma en hybride versies. In de zomer van vorig jaar heeft Volkswagen bekendgemaakt dat men in 2018 zo’n honderdduizend volelektrische ev’s kan verkopen. De hierboven genoemde getallen van Steiger bevatten ook de hybride versies.
De EU schrijft voor dat autofabrikanten in het jaar 2021 een gemiddelde CO2-uitstoot van maximaal 95 gram per kilometer mogen hebben. Dat is het gemiddelde van de gehele vloot van een autoconcern. Zitten er dus relatief veel grote krachtige auto’s in het programma, zullen er relatief veel zuinige versies tegenover moeten staan. EV’s hebben het voordeel (ter plekke) nul gram uitstoot van CO2 te hebben, dus die halen het gemiddelde naar beneden. (bron: KFZ Betrieb)

    

VW moet jaarlijks drie- tot vierhonderdduizend ev’s bouwen - Automobielmanagement.nl

VW moet jaarlijks drie- tot vierhonderdduizend ev’s bouwen

Volkswagen Groep, Europa’s grootste autofabrikant, zal binnen afzienbare tijd drie- tot vierhonderdduizend auto’s met elektrische aandrijving per jaar moeten produceren.

Het Volkswagen-concern gaat ervan uit dat men drie tot vier procent auto’s met elektrische aandrijving nodig heeft, aldus Wolfgang Steiger, leider van de afdeling toekomsttechnologie van Volkswagen. Hij sprak in Hannover over de planning van de concernproductie en de aangescherpte uitlaatgasnormen voor autofabrikanten. "Omdat wij rond de tien miljoen auto’s per jaar verkopen kan je dus gemakkelijk het benodigde aantal uitrekenen: drie- tot vierhonderdduizend stuks."

Behalve relatief schone aardgasvarianten heeft het concern ook batterij-elektrische auto’s in het programma en hybride versies. In de zomer van vorig jaar heeft Volkswagen bekendgemaakt dat men in 2018 zo’n honderdduizend volelektrische ev’s kan verkopen. De hierboven genoemde getallen van Steiger bevatten ook de hybride versies.
De EU schrijft voor dat autofabrikanten in het jaar 2021 een gemiddelde CO2-uitstoot van maximaal 95 gram per kilometer mogen hebben. Dat is het gemiddelde van de gehele vloot van een autoconcern. Zitten er dus relatief veel grote krachtige auto’s in het programma, zullen er relatief veel zuinige versies tegenover moeten staan. EV’s hebben het voordeel (ter plekke) nul gram uitstoot van CO2 te hebben, dus die halen het gemiddelde naar beneden. (bron: KFZ Betrieb)