Duitse EZ-minister wil comeback Duitse accu-industrie

De Duitse minister van economische zaken Sigmar Gabriel is in China bezig met een informatieronde over elektro-auto’s. Als de vraag naar ev’s in China aantrekt, zou dat kunnen helpen het ambitieuze Duitse ev-plan te realiseren.

Minister Sigmar Gabriel hoopt op een inhaalslag van de Duitse accufabrikanten. "Ik hoop dat wij de klassieke Duitse kerncompetentie, het produceren van accu’s, weer kunnen terughalen", aldus de minister tijdens zijn bezoek aan de internationale autoshow in Beijing. Daar informeerde hij zich tijdens een rondgang over de ev-strategie van de merken Volkswagen, Mercedes en BMW. De fabrikanten proberen in Beijing met nieuwe modellen de afzet van e-auto’s aan te jagen. Daimler stelt er de ev Densa voor. Volkwagen kondigde er een elektro-offensief aan voor China.   

Hem is verweten dat hij met z’n rondgang langs autofabrikanten een fout signaal afgeeft omdat hij in China bezig zou moeten zijn met energiebesparing en -efficiëntie en daarvan is de auto-industrie nou net geen goed voorbeeld. "Het is geen fout signaal maar een heel erg belangrijk signaal. Want nergens is energie-efficiëntie zo belangrijk als in de auto-industrie en nergens kan die zo snel worden bereikt als bij auto’s", zegt hij er zelf over. China zou meer e-auto’s in de grote steden moeten inzetten om de enorme luchtvervuiling tegen te gaan. "Als men de smog weg wil krijgen, heeft men nieuwe auto’s nodig en geen oude."

In Duitsland wil de regering in 2020 een miljoen e-auto’s op de weg hebben, hoewel experts dat aantal voor onmogelijk houden.  Maar als de e-auto in China op grote schaal aanslaat, zal dat de ontwikkelingen in Europa kunnen aanjagen. (bron: automobilwoche / dpa)

 

 

Duitse EZ-minister wil comeback Duitse accu-industrie - Automobielmanagement.nl

Duitse EZ-minister wil comeback Duitse accu-industrie

De Duitse minister van economische zaken Sigmar Gabriel is in China bezig met een informatieronde over elektro-auto’s. Als de vraag naar ev’s in China aantrekt, zou dat kunnen helpen het ambitieuze Duitse ev-plan te realiseren.

Minister Sigmar Gabriel hoopt op een inhaalslag van de Duitse accufabrikanten. "Ik hoop dat wij de klassieke Duitse kerncompetentie, het produceren van accu’s, weer kunnen terughalen", aldus de minister tijdens zijn bezoek aan de internationale autoshow in Beijing. Daar informeerde hij zich tijdens een rondgang over de ev-strategie van de merken Volkswagen, Mercedes en BMW. De fabrikanten proberen in Beijing met nieuwe modellen de afzet van e-auto’s aan te jagen. Daimler stelt er de ev Densa voor. Volkwagen kondigde er een elektro-offensief aan voor China.   

Hem is verweten dat hij met z’n rondgang langs autofabrikanten een fout signaal afgeeft omdat hij in China bezig zou moeten zijn met energiebesparing en -efficiëntie en daarvan is de auto-industrie nou net geen goed voorbeeld. "Het is geen fout signaal maar een heel erg belangrijk signaal. Want nergens is energie-efficiëntie zo belangrijk als in de auto-industrie en nergens kan die zo snel worden bereikt als bij auto’s", zegt hij er zelf over. China zou meer e-auto’s in de grote steden moeten inzetten om de enorme luchtvervuiling tegen te gaan. "Als men de smog weg wil krijgen, heeft men nieuwe auto’s nodig en geen oude."

In Duitsland wil de regering in 2020 een miljoen e-auto’s op de weg hebben, hoewel experts dat aantal voor onmogelijk houden.  Maar als de e-auto in China op grote schaal aanslaat, zal dat de ontwikkelingen in Europa kunnen aanjagen. (bron: automobilwoche / dpa)