Einde debat
Waterstof en elektrisch zijn immers familie van elkaar: beide technieken draaien om een volledig elektrische aandrijflijn. En ook de waterstofauto heeft, net als een batterij-auto, een accu om stroom op te slaan. Hyundai’s ix35 FCEV beschikt naast een brandstofcel ook over een lithiumionaccu van 24 kWh. De door BNR gesuggereerde tegenstelling, sensatie gecreëerd door feiten en meningen te husselen, bestaat simpelweg niet. Einde debat. Toch?
1 waterstoftankstation
Nou nee, niet helemaal. Waar Nederland inmiddels duizenden en duizenden openbare laadpunten telt, is er nu 1 publiek waterstoftankstation. Het ligt in Rhoon en opent zeer binnenkort de deuren. Er zitten exact 35 maanden tussen de aankondiging van 5 miljoen euro subsidie voor waterstoftankstations en de opening van dit eerste station in Rhoon. Waterstof voor wegverkeer is vraagt dus een lange adem (en diepe zakken).
Levering
Het nieuwe station komt trouwens als geroepen, want juist nu start Hyundai in ons land de levering van de ix35 FCEV aan Rijkswaterstaat. Hyundai streeft naar grootschalige productie van brandstofcelauto’s vanaf 2017.
Ecomobiel
Op Ecomobiel presenteert het nieuwe de Nederlandse Waterstof en Brandstofcel Associatie (NBWA) een seminar over de toekomst waterstof met als titel ‘Toelichting SER Brandstoffenvisie: Waterstof, de drijfveer voor economie en ecologie!’.
Bron: ZERauto
Op èèn paard wedden is “niet zo intelligent”. Wat doen ze md olieprijs? gaat die omlaag als de vraag stijgt? nee toch.Denk ’s een xtje na: je hebt ook nog zoiets als Lpg, ÒVERAL IN MODERN Europa – goedkoop – te krijgen. Alleen in Nl zakt de aanschaf wat: helaas zijn Nederlanders niet zo slim als ze zeggen te zijn en rekenen kunnen ze ook niet. Normaliter ben je md 1e x tanken je meerprijs aan Mrb weer rijker ’t bonnetje bij de kassa. Accuutjes zijn nu eenmaal beter gelobbyd als Lpg-tankjes….En straks betaal de hoofdprijs aan milieubelasting bij afvoer…..net als bij je zonnenpanelen……