EV-nieuws afgelopen week: nul ambitie , Belgische driewieler e-besteller van Audi

Gemeentes laten het massaal afweten. Ze maken nauwelijks plannen om elektrisch rijden aan te moedigen. En in België? Daar hebben ze zichzelf ‘ontdekt’ als maker van een elektrische auto, compact, licht en betaalbaar. Nissan laat dertig Tilburgse bedrijven een half jaar kennismaken met de e-bestelauto en Audi duikt in ‘zijn’ elektrische verleden.

Volgens een onderzoek van Kwink, in opdracht van Natuur & Milieu, laten Nederlandse gemeentes elektrisch rijden links liggen. Driekwart heeft geen ambities opgenomen in de coalitieakkoorden, blijkt uit analyse onder negentig grootste gemeentes. In tegenstelling tot onder meer Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht hebben de meeste gemeentebesturen op het gebied van elektrisch rijden onmeetbaar laag ambitieniveau, constateert Kwink. Waarschijnlijk bedoelen de onderzoekers dat er ‘geen moer aan gedaan wordt.’  Maar goed, dat zet je natuurlijk niet in een rapport in opdracht gemaakt met als doel in gesprek te raken met gemeentes.
België: elektrische driewieler
De Belgen kunnen maximaal trots zijn. Het publiek maakt nu kennis met de E-Car 333. De elektrische driewieler steelt de show op de Belgische autotentoonstelling in Brussel. Nou ja, het ding moet nog verder ontwikkeld worden, dus staat hij op de Dream Cars-expositie. De bedenkers hopen begin 2016 de eerste exemplaren te leveren. De driezitter – gemaakt van gerecyclede materialen – wordt in zes varianten leverbaar. Rijden kost 1 cent aan stroom per kilometer, de auto weegt achthonderd kilo en de batterij heeft een capaciteit van 9,6 kWh.  De prijzen beginnen onder de twintig duizend euro. De makers willen honderd tot honderdvijftig exemplaren per jaar leveren.
Tilburg test Nissans
In Tilburg is elektrisch rijden niet iets van de toekomst, maar van vandaag. Althans voor dertig ondernemers. Zij starten een pilot met elektrische bestelauto’s van Nissan. Een half jaar lang gaan ze de e-NV200 uitproberen in hun dagelijkse business. Daarna mogen ze beslissen of ze hem gaan leasen of eventueel kopen. Wil de ondernemer de auto niet meer hebben na een half jaar, dan gaat hij naar een ander Tilburgs bedrijf.
Audi: Elektro Schnelllaster
Ondertussen knoopt Audi verleden, heden en toekomst aan elkaar. Het bedrijf zocht en vond een elektrische auto in zijn geschiedenisboeken: de Elektro Schnellaster die DKW van 1955 tot 1962 bouwde in een oplage van honderd stuks. Er bestaan er nog twee van. Audi bracht een exemplaar terug tot nieuwstaat (of zelfs beter).

Bron: ZERauto

 

 

 

 

EV-nieuws afgelopen week: nul ambitie , Belgische driewieler e-besteller van Audi - Automobielmanagement.nl

EV-nieuws afgelopen week: nul ambitie , Belgische driewieler e-besteller van Audi

Gemeentes laten het massaal afweten. Ze maken nauwelijks plannen om elektrisch rijden aan te moedigen. En in België? Daar hebben ze zichzelf ‘ontdekt’ als maker van een elektrische auto, compact, licht en betaalbaar. Nissan laat dertig Tilburgse bedrijven een half jaar kennismaken met de e-bestelauto en Audi duikt in ‘zijn’ elektrische verleden.

Volgens een onderzoek van Kwink, in opdracht van Natuur & Milieu, laten Nederlandse gemeentes elektrisch rijden links liggen. Driekwart heeft geen ambities opgenomen in de coalitieakkoorden, blijkt uit analyse onder negentig grootste gemeentes. In tegenstelling tot onder meer Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht hebben de meeste gemeentebesturen op het gebied van elektrisch rijden onmeetbaar laag ambitieniveau, constateert Kwink. Waarschijnlijk bedoelen de onderzoekers dat er ‘geen moer aan gedaan wordt.’  Maar goed, dat zet je natuurlijk niet in een rapport in opdracht gemaakt met als doel in gesprek te raken met gemeentes.
België: elektrische driewieler
De Belgen kunnen maximaal trots zijn. Het publiek maakt nu kennis met de E-Car 333. De elektrische driewieler steelt de show op de Belgische autotentoonstelling in Brussel. Nou ja, het ding moet nog verder ontwikkeld worden, dus staat hij op de Dream Cars-expositie. De bedenkers hopen begin 2016 de eerste exemplaren te leveren. De driezitter – gemaakt van gerecyclede materialen – wordt in zes varianten leverbaar. Rijden kost 1 cent aan stroom per kilometer, de auto weegt achthonderd kilo en de batterij heeft een capaciteit van 9,6 kWh.  De prijzen beginnen onder de twintig duizend euro. De makers willen honderd tot honderdvijftig exemplaren per jaar leveren.
Tilburg test Nissans
In Tilburg is elektrisch rijden niet iets van de toekomst, maar van vandaag. Althans voor dertig ondernemers. Zij starten een pilot met elektrische bestelauto’s van Nissan. Een half jaar lang gaan ze de e-NV200 uitproberen in hun dagelijkse business. Daarna mogen ze beslissen of ze hem gaan leasen of eventueel kopen. Wil de ondernemer de auto niet meer hebben na een half jaar, dan gaat hij naar een ander Tilburgs bedrijf.
Audi: Elektro Schnelllaster
Ondertussen knoopt Audi verleden, heden en toekomst aan elkaar. Het bedrijf zocht en vond een elektrische auto in zijn geschiedenisboeken: de Elektro Schnellaster die DKW van 1955 tot 1962 bouwde in een oplage van honderd stuks. Er bestaan er nog twee van. Audi bracht een exemplaar terug tot nieuwstaat (of zelfs beter).

Bron: ZERauto