Leasemijen betrokken bij TU/e vinding: auto wordt 14% zuiniger

Een vondst van studenten van de Technische Universiteit Eindhoven moet auto’s tot ruim 14% zuiniger maken. Het gaat om een aerodynamische aanpassing aan de onderkant van auto’s, gebaseerd op Formule 1- en luchtvaarttechnologie. Het wordt ‘aftermarket’ gemonteerd en is volgens de bedenkers vooral interessant voor fleetowners en leasemaatschappijen.

Twee Nederlandse leasemaatschappijen, AA Lease en MBK Lease, hebben gezorgd voor de honderdduizenden testkilometers. De vinding heeft zich dus in de praktijk bewezen, stelt het bedrijf Corellian waar het product in onder is gebracht. In Nederland komt het deze zomer op de markt, voor Duitsland wacht men op de TüV certificering.

"Vrijwel iedereen die iets heeft met innovatie en met duurzaamheid reageert positief op onze vinding, en dat geldt ook voor degenen die op de kosten letten, zoals fleetowners en leasemaatschappijen, stelt een van de uitvinders, Sander Kemna, in een persbericht.

Over productprijzen wil het bedrijf nog niets kwijt, maar de kosten moeten zich binnen anderhalf a twee jaar terugverdienen, afhankelijk van de jaarkilometrage.

Bron: Trends in Autoleasing

Leasemijen betrokken bij TU/e vinding: auto wordt 14% zuiniger - Automobielmanagement.nl

Leasemijen betrokken bij TU/e vinding: auto wordt 14% zuiniger

Een vondst van studenten van de Technische Universiteit Eindhoven moet auto’s tot ruim 14% zuiniger maken. Het gaat om een aerodynamische aanpassing aan de onderkant van auto’s, gebaseerd op Formule 1- en luchtvaarttechnologie. Het wordt ‘aftermarket’ gemonteerd en is volgens de bedenkers vooral interessant voor fleetowners en leasemaatschappijen.

Twee Nederlandse leasemaatschappijen, AA Lease en MBK Lease, hebben gezorgd voor de honderdduizenden testkilometers. De vinding heeft zich dus in de praktijk bewezen, stelt het bedrijf Corellian waar het product in onder is gebracht. In Nederland komt het deze zomer op de markt, voor Duitsland wacht men op de TüV certificering.

"Vrijwel iedereen die iets heeft met innovatie en met duurzaamheid reageert positief op onze vinding, en dat geldt ook voor degenen die op de kosten letten, zoals fleetowners en leasemaatschappijen, stelt een van de uitvinders, Sander Kemna, in een persbericht.

Over productprijzen wil het bedrijf nog niets kwijt, maar de kosten moeten zich binnen anderhalf a twee jaar terugverdienen, afhankelijk van de jaarkilometrage.

Bron: Trends in Autoleasing