Dit betekent dat ev-rijders voor twaalf euro per maand met groene stroom van Nederlandse bodem op locaties direct langs de snelweg kunnen snelladen voor 35 cent per kilowattuur, waarbij snelladen tien keer sneller gaat dan thuis laden. Mede-oprichter van FastNed Michiel Langezaal: "Benzine wordt verkocht per liter maar hoe wij elektriciteit gaan verkopen, lijkt meer op mobiele telefonie met prepaid, abonnementen en bundels." Hiermee kan de elektrische rijder een abonnement kiezen dat het beste past bij zijn of haar laadgedrag.
De incidentele lader kan altijd bij Fastned terecht en betaalt per kilowattuur (83 cent). De veelrijder kan kiezen voor het unlimited-abonnement waarbij onbeperkt kan worden geladen voor honderd euro per maand (incl. BTW). Bij dit abonnement zijn de kilowatturen verder gratis.

De derde optie is nu het Standaard-abonnement, dat volgens FastNed al interessant is vanaf een of twee keer laden per maand. Met dit abonnement maakt het voor je portemonnee niet meer uit waar je gaat laden, aan de laadpaal of bij een snellaadstation. De abonnementen zijn gemakkelijk af te sluiten via de website van Fastned en kunnen maandelijks gewijzigd of opgezegd worden.

Fastned  werd in 2011 opgericht door Bart Lubbers en Michiel Langezaal met als doel het realiseren van een landelijk dekkend netwerk van snellaadstations voor elektrische auto’s. In 2012 verwierf Fastned concessies van Rijkswaterstaat voor het realiseren van snellaadstations op 201 van de in totaal 245 verzorgingsplaatsen langs de Nederlandse snelwegen. In november 2013 zijn de eerste vijf stations geopend. Momenteel zijn er 28 snellaadstations operationeel en met de oplevering van één station per week neemt het aantal stations snel toe. Begin van de zomer wil Fastned veertig stations gereed hebben. Fastned zegt bovendien uit te kijken naar mogelijkheden om uit te breiden naar omringende landen.

De realisatie van een netwerk van snellaadstations door Fastned speelt in op het groeiende aantal elektrische auto’s. Fabrikanten zoals Tesla, BMW, Nissan, Volkswagen en Renault hebben miljarden geïnvesteerd in ev’s en in fabrieken voor de productie ervan. Meer auto’s uit deze fabrieken komen de weg op en daarmee groeit de noodzaak om onderweg snel te kunnen opladen, zo stelt Fastned.