Elektrische Audi suv met actieradius van 500 km

De Zuid-Koreaanse ondernemingen LG Chem en Samsung SDI investeren in Europese batterijcelproductie voor Audi.

Audi gaat een batterij voor een nieuwe puur elektrisch aangedreven suv ontwikkelen op basis van krachtige celmodules van de Zuid-Koreaanse toeleveranciers LG Chem en Samsung SDI. De twee partners van Audi zijn van plan in Europa te investeren in celtechnologie en gaan Audi beleveren vanuit hun Europese fabrieken. De technologie biedt eigenaren van de nieuwe suv een rijbereik van vijfhonderd kilometer, claimt men.
"Samen met onze Zuid-Koreaanse partners brengen wij de productie van de nieuwste batterijcelmodules naar Europa en versterken we de Europese industrie met deze geavanceerde technologie",  vindt Bernd Martens, bij Audi verantwoordelijk voor procurement. De celmodules zijn ontwikkeld voor uitzonderlijk hoge prestaties, aldus Audi. "Met onze eerste batterij-elektrische suv combineren wij een emissievrije aandrijving met rijplezier", aldus Ulrich Hackenberg, bij Audi verantwoordelijk voor Ontwikkeling. "Wij gaan de innovatieve celmodules die we in samenwerking met LG Chem en Samsung SDI hebben ontwikkeld, zo optimaal mogelijk in ons voertuigontwerp integreren, om een aantrekkelijk totaalpakket van sportiviteit en actieradius te creëren."

 

 

Elektrische Audi suv met actieradius van 500 km - Automobielmanagement.nl

Elektrische Audi suv met actieradius van 500 km

De Zuid-Koreaanse ondernemingen LG Chem en Samsung SDI investeren in Europese batterijcelproductie voor Audi.

Audi gaat een batterij voor een nieuwe puur elektrisch aangedreven suv ontwikkelen op basis van krachtige celmodules van de Zuid-Koreaanse toeleveranciers LG Chem en Samsung SDI. De twee partners van Audi zijn van plan in Europa te investeren in celtechnologie en gaan Audi beleveren vanuit hun Europese fabrieken. De technologie biedt eigenaren van de nieuwe suv een rijbereik van vijfhonderd kilometer, claimt men.
"Samen met onze Zuid-Koreaanse partners brengen wij de productie van de nieuwste batterijcelmodules naar Europa en versterken we de Europese industrie met deze geavanceerde technologie",  vindt Bernd Martens, bij Audi verantwoordelijk voor procurement. De celmodules zijn ontwikkeld voor uitzonderlijk hoge prestaties, aldus Audi. "Met onze eerste batterij-elektrische suv combineren wij een emissievrije aandrijving met rijplezier", aldus Ulrich Hackenberg, bij Audi verantwoordelijk voor Ontwikkeling. "Wij gaan de innovatieve celmodules die we in samenwerking met LG Chem en Samsung SDI hebben ontwikkeld, zo optimaal mogelijk in ons voertuigontwerp integreren, om een aantrekkelijk totaalpakket van sportiviteit en actieradius te creëren."