Het gaat in dit geval om een ‘elektrische transporter’ die Leffert FM-50 wordt genoemd. De fabrikant noemt het voertuig een combinatie van een personenwagen en een voertuig voor ruw terrein. Omdat het voertuig een snelheid van 60 kilometer per uur haalt, heeft het een kenteken nodig voor de openbare weg. Theo de Jong is directeur van Frisian Motors: "Het was lastig om in deze tijd voet aan de grond te krijgen maar het begint erop te lijken dat we een goede stap op het juiste moment hebben gezet." Inmiddels exporteert Frisian de Lefferts naar België en Duitsland en zijn er zelfs afnemers in Roemenië, Tsjechië en Costa Rica. Qua promotie lift Frisian Motors mee op alle media-uitingen rondom elektrisch rijden en elektrisch werken.

Frisian baseert de voertuigen op een bestaand en bewezen brandstofmodel. "Vervolgens laten wij specifieke fabrikanten de onderdelen van het chassis op maat maken. Vervolgens assembleren wij  het geheel in eigen beheer en voorzien de voertuigen van de juiste elektrische aandrijving. Zo besparen we op ontwikkelingskosten en op de relatief dure Nederlandse productie-uren. Hierdoor kunnen we  voor een marktconforme prijs een innovatief en stabiel product aanbieden."

Behalve de elektrische transporter bestaat het assortiment van het bedrijf inmiddels ook uit full-electric zitmaaiers en kleine tuinbouwtractoren. Binnenkort vindt de presentatie plaats van een complete elektrische mini-shovel, de Norbert FM-120. Volgens De Jong is dit een uniek product in de wereld en hij heeft er behoorlijk hoge verwachtingen van. De afnemers van deze shovel zoekt hij in markten waar men in nabijheid van mens en dier moet werken of juist voor werkzaamheden binnenin gebouwen.

Frisian Motors is gestart in 2009, heeft inmiddels zes vaste medewerkers in dienst en werkt bovendien met zzp-ers en freelancers.  Frisian Motors zal voorlopig niet met een echte personenauto op de markt komen. "De grootste belemmering van elektrisch autorijden vormt de actieradius. Een kleine stadsauto behoort technisch gezien wel tot onze mogelijkheden maar voorlopig beperken we ons toch maar  tot functionele werktuigen en voertuigen."