Volkswagen: Duitse toestemming voorgestelde reparaties dieselgate

De Duitse autoriteit KBA heeft ingestemd met de voorstellen van Volkswagen om de 8,5 miljoen in Europa rijdende dieselauto’s die zijn voorzien van sjoemelsoftware te ‘repareren’. Men zal er begin 2016 mee beginnen.

Het gaat om 1.2-, 1.6- en 2.0-dieselmotoren. Het Duitse KBA (Kraftfahrt Bundesambt) heeft z’n goedkeuring gegeven en die is daarmee geldig voor alle 28 landen van de Europese Unie, aldus Volkswagen in een persverklaring.  "Nadat de maatregelen zijn geïmplementeerd, zullen de voertuigen voldoen aan de wettelijke uitstootnormen. De bedoeling is dat er geen gevolgen zijn voor het motorvermogen of voor het brandstofverbruik."
De 1.2- en 2.0-diesels krijgen een update voor de software en dat gaat ongeveer dertig minuten aan arbeidstijd kosten. De 1.6-versies hebben bovendien de montage van een stuk  hardware nodig om de luchtstroom te reguleren. Maar in totaal zal ook dit niet meer dan een uur tijd vragen, zegt VW.
De betrokken auto’s worden in verschillende tranches naar de werkplaatsen gehaald.  De reparaties voor de 2.0 beginnen in het eerste kwartaal van volgend jaar. De 1.2 komt vanaf het einde van het tweede kwartaal aan bod en de 1.6 zal worden teruggeroepen in het derde kwartaal.  Het VW-concern verwacht de betrokken klanten binnen enkele weken op de hoogte te brengen.  (bronnen: Bloomberg / Automotive News Europe)

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Volkswagen: Duitse toestemming voorgestelde reparaties dieselgate - Automobielmanagement.nl

Volkswagen: Duitse toestemming voorgestelde reparaties dieselgate

De Duitse autoriteit KBA heeft ingestemd met de voorstellen van Volkswagen om de 8,5 miljoen in Europa rijdende dieselauto’s die zijn voorzien van sjoemelsoftware te ‘repareren’. Men zal er begin 2016 mee beginnen.

Het gaat om 1.2-, 1.6- en 2.0-dieselmotoren. Het Duitse KBA (Kraftfahrt Bundesambt) heeft z’n goedkeuring gegeven en die is daarmee geldig voor alle 28 landen van de Europese Unie, aldus Volkswagen in een persverklaring.  "Nadat de maatregelen zijn geïmplementeerd, zullen de voertuigen voldoen aan de wettelijke uitstootnormen. De bedoeling is dat er geen gevolgen zijn voor het motorvermogen of voor het brandstofverbruik."
De 1.2- en 2.0-diesels krijgen een update voor de software en dat gaat ongeveer dertig minuten aan arbeidstijd kosten. De 1.6-versies hebben bovendien de montage van een stuk  hardware nodig om de luchtstroom te reguleren. Maar in totaal zal ook dit niet meer dan een uur tijd vragen, zegt VW.
De betrokken auto’s worden in verschillende tranches naar de werkplaatsen gehaald.  De reparaties voor de 2.0 beginnen in het eerste kwartaal van volgend jaar. De 1.2 komt vanaf het einde van het tweede kwartaal aan bod en de 1.6 zal worden teruggeroepen in het derde kwartaal.  Het VW-concern verwacht de betrokken klanten binnen enkele weken op de hoogte te brengen.  (bronnen: Bloomberg / Automotive News Europe)

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding