EV-nieuws: meer laadpalen en ev-kruistocht in VS

Volgens Dieter Zetsche, de ceo van Daimler, is de kans groot dat de volledig elektrische auto het gaat winnen van de waterstofauto. Wat is daar voor nodig?

Volgens Bert Klerk, voorzitter van het Formule E-Team, zijn er in Nederland 53 duizend extra laadpunten nodig. Klerk vreest een tekort aan laadpunten als meer particulieren een elektrische auto gaan aanschaffen. "Zeventig procent van de mensen met een auto heeft geen eigen oprit. Die moeten aan de straat opladen."

De laadpunten worden geplaatst op parkeerplaatsen waarvan nu brandstofauto’s gebruikmaken. De komende drie jaar verdwijnen er in Amsterdam jaarlijks 250 reguliere parkeerplaatsen en in Rotterdam 150. In Den Haag verdwijnen er in twee jaar tijd zo’n 600 parkeerplekken.

Koch wil EV killen

Maar als het aan de Amerikaanse miljardairs Charles en David Koch ligt, is het gewoon de brandstofauto waarin we straks zullen rijden. De conservatieve broers willen negen miljoen euro per jaar investeren in hun kruistocht tegen de elektrische auto. Dat geld gaat naar campagnevoering tegen de EV. De reden is duidelijk: het bedrijf Koch Industries verdient kapitalen in de oliesector. (Bron: ZERauto.nl)

 

Lees hier: Dieter Zetsche over de elektrische auto en de waterstofauto

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Even de puntjes op de i please. Een hybride met stekker is nog geen EV. Ze rijden 30 km max op stroom, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de lagere bijtelling.
Dat er in allerlei gemeenten een hoop nitwitten zitten, die er de ballen verstand van hebben zorgt ervoor dat ons land straks vergeven is van de laadpalen, waar zelfs stekkerhybriderijders niet naar omkijken. Gewoon op benzine rijden. De toekomst is echt aan de brandstofcel

Geplaatst door: heinman op
EV-nieuws: meer laadpalen en ev-kruistocht in VS - Automobielmanagement.nl

EV-nieuws: meer laadpalen en ev-kruistocht in VS

Volgens Dieter Zetsche, de ceo van Daimler, is de kans groot dat de volledig elektrische auto het gaat winnen van de waterstofauto. Wat is daar voor nodig?

Volgens Bert Klerk, voorzitter van het Formule E-Team, zijn er in Nederland 53 duizend extra laadpunten nodig. Klerk vreest een tekort aan laadpunten als meer particulieren een elektrische auto gaan aanschaffen. "Zeventig procent van de mensen met een auto heeft geen eigen oprit. Die moeten aan de straat opladen."

De laadpunten worden geplaatst op parkeerplaatsen waarvan nu brandstofauto’s gebruikmaken. De komende drie jaar verdwijnen er in Amsterdam jaarlijks 250 reguliere parkeerplaatsen en in Rotterdam 150. In Den Haag verdwijnen er in twee jaar tijd zo’n 600 parkeerplekken.

Koch wil EV killen

Maar als het aan de Amerikaanse miljardairs Charles en David Koch ligt, is het gewoon de brandstofauto waarin we straks zullen rijden. De conservatieve broers willen negen miljoen euro per jaar investeren in hun kruistocht tegen de elektrische auto. Dat geld gaat naar campagnevoering tegen de EV. De reden is duidelijk: het bedrijf Koch Industries verdient kapitalen in de oliesector. (Bron: ZERauto.nl)

 

Lees hier: Dieter Zetsche over de elektrische auto en de waterstofauto

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Even de puntjes op de i please. Een hybride met stekker is nog geen EV. Ze rijden 30 km max op stroom, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de lagere bijtelling.
Dat er in allerlei gemeenten een hoop nitwitten zitten, die er de ballen verstand van hebben zorgt ervoor dat ons land straks vergeven is van de laadpalen, waar zelfs stekkerhybriderijders niet naar omkijken. Gewoon op benzine rijden. De toekomst is echt aan de brandstofcel

Geplaatst door: heinman op