Volgens Bert Klerk, voorzitter van het Formule E-Team, zijn er in Nederland 53 duizend extra laadpunten nodig. Klerk vreest een tekort aan laadpunten als meer particulieren een elektrische auto gaan aanschaffen. "Zeventig procent van de mensen met een auto heeft geen eigen oprit. Die moeten aan de straat opladen."

De laadpunten worden geplaatst op parkeerplaatsen waarvan nu brandstofauto’s gebruikmaken. De komende drie jaar verdwijnen er in Amsterdam jaarlijks 250 reguliere parkeerplaatsen en in Rotterdam 150. In Den Haag verdwijnen er in twee jaar tijd zo’n 600 parkeerplekken.

Koch wil EV killen

Maar als het aan de Amerikaanse miljardairs Charles en David Koch ligt, is het gewoon de brandstofauto waarin we straks zullen rijden. De conservatieve broers willen negen miljoen euro per jaar investeren in hun kruistocht tegen de elektrische auto. Dat geld gaat naar campagnevoering tegen de EV. De reden is duidelijk: het bedrijf Koch Industries verdient kapitalen in de oliesector. (Bron: ZERauto.nl)

 

Lees hier: Dieter Zetsche over de elektrische auto en de waterstofauto