EV-nieuws: 325 duizend pre-orders voor Tesla

Lange wachtrijen voor Apple Stores na de lancering van een nieuw product klinkt bekend. Dit gebeurt nu ook bij een autofabrikant, namelijk bij Tesla. De nieuwe Model 3 zorgde voor een stormloop bij de stores en ook online ging het crescendo.

Chevrolet Bolt - GM

Tesla noteerde order na order na order en dat voor een auto die pas begin 2018 naar Nederland komt. Is het een slimme marketingstrategie? Welnee. Dat geeft Tesla ook toe. "We hebben niet geadverteerd of betaald voor eventuele ondersteuning", schrijft Tesla op het officiële blog. Tesla is hip en net als Apple uitgegroeid tot een ‘must have’-merk. Het aantal orders voor de nieuwe Model 3 is het bewijs. Het begon met 115 duizend exemplaren op 31 maart, maar dat werd kort daarop al bijgesteld naar 180 duizend stuks. Binnen no time werd een orderaantal van 325 duizend stuks bereikt. Hiermee lijkt de Tesla Model 3 op voorhand een succes.

General Motors   

Als concurrent van Tesla zou de moed je in de schoenen zinken maar General Motors bijvoorbeeld blijft kalm. Eind 2016 introduceert dit concern de nieuwe Bolt die in de loop van 2017 naar Europa komt als Opel Ampera-E. De Bolt heeft nagenoeg dezelfde specificaties als de Model 3. Ook de Bolt heeft een rijbereik van zo’n driehonderd kilometer en kost ongeveer 35 duizend dollar. Een groot verschil is dat GM de orderboeken nog niet geopend heeft. Volgens het bedrijf is dat ook pas nodig als de Bolt op de markt komt. GM is op één vlak in het voordeel: de Bolt komt eind 2016 op de markt terwijl Tesla pas eind 2017 start met de productie van de Model 3′

Tesla naar Frankrijk

Naast elektrische auto’s als de Bolt, Ampera-e en Nissan Leaf is het Tesla die alle aandacht naar zich toe weet te trekken. En wie in de belangstelling staat, kan rekenen op aandacht. Bijvoorbeeld uit Frankrijk, waar Ségolène Royal, de Franse minister van energie, Tesla-topman Elon Musk heeft voorgesteld om auto’s te bouwen op de locatie van Frankrijks oudste kerncentrale in Fessenheim, in Oost-Frankrijk. Die kerncentrale sluit eind dit jaar zijn deuren waardoor 850 mensen hun baan verliezen. Volgens Royal is de locatie perfect voor Tesla om er auto’s te produceren. Elon Musk heeft al eerder aangegeven een fabriek in Europa te willen bouwen en noemde de Elzas onlangs als locatie vanwege de gunstige ligging. Fessenheim ligt ongeveer zestig kilometer ten zuiden van de Elzas. Volgens Royal neemt Musk het voorstel in overweging.

Europese verkoopcijfers

Ondanks een imponerend orderaantal voor de Tesla Model 3, worden de cijfers nog niet meegenomen in de Europese verkoopstatistieken want het zijn voorinschrijvingen. Op de Europese verkooplijsten domineren daarom nu andere elektrische auto’s. In de eerste drie maanden van 2016 is de Renault Zoe de bestverkochte elektrische auto van ons continent met een aantal van drieduizend stuks. De Nissan Leaf staat op een tweede positie met 2,6 duizend exemplaren. De elektrische Volkswagen Golf pakt het brons met vijftienhonderd stuks. En Tesla vinden we de vierde positie met 1,2 duizend stuks van de Model S.  (bron: zerauto.nl)  

EV-nieuws: 325 duizend pre-orders voor Tesla - Automobielmanagement.nl

EV-nieuws: 325 duizend pre-orders voor Tesla

Lange wachtrijen voor Apple Stores na de lancering van een nieuw product klinkt bekend. Dit gebeurt nu ook bij een autofabrikant, namelijk bij Tesla. De nieuwe Model 3 zorgde voor een stormloop bij de stores en ook online ging het crescendo.

Chevrolet Bolt - GM

Tesla noteerde order na order na order en dat voor een auto die pas begin 2018 naar Nederland komt. Is het een slimme marketingstrategie? Welnee. Dat geeft Tesla ook toe. "We hebben niet geadverteerd of betaald voor eventuele ondersteuning", schrijft Tesla op het officiële blog. Tesla is hip en net als Apple uitgegroeid tot een ‘must have’-merk. Het aantal orders voor de nieuwe Model 3 is het bewijs. Het begon met 115 duizend exemplaren op 31 maart, maar dat werd kort daarop al bijgesteld naar 180 duizend stuks. Binnen no time werd een orderaantal van 325 duizend stuks bereikt. Hiermee lijkt de Tesla Model 3 op voorhand een succes.

General Motors   

Als concurrent van Tesla zou de moed je in de schoenen zinken maar General Motors bijvoorbeeld blijft kalm. Eind 2016 introduceert dit concern de nieuwe Bolt die in de loop van 2017 naar Europa komt als Opel Ampera-E. De Bolt heeft nagenoeg dezelfde specificaties als de Model 3. Ook de Bolt heeft een rijbereik van zo’n driehonderd kilometer en kost ongeveer 35 duizend dollar. Een groot verschil is dat GM de orderboeken nog niet geopend heeft. Volgens het bedrijf is dat ook pas nodig als de Bolt op de markt komt. GM is op één vlak in het voordeel: de Bolt komt eind 2016 op de markt terwijl Tesla pas eind 2017 start met de productie van de Model 3′

Tesla naar Frankrijk

Naast elektrische auto’s als de Bolt, Ampera-e en Nissan Leaf is het Tesla die alle aandacht naar zich toe weet te trekken. En wie in de belangstelling staat, kan rekenen op aandacht. Bijvoorbeeld uit Frankrijk, waar Ségolène Royal, de Franse minister van energie, Tesla-topman Elon Musk heeft voorgesteld om auto’s te bouwen op de locatie van Frankrijks oudste kerncentrale in Fessenheim, in Oost-Frankrijk. Die kerncentrale sluit eind dit jaar zijn deuren waardoor 850 mensen hun baan verliezen. Volgens Royal is de locatie perfect voor Tesla om er auto’s te produceren. Elon Musk heeft al eerder aangegeven een fabriek in Europa te willen bouwen en noemde de Elzas onlangs als locatie vanwege de gunstige ligging. Fessenheim ligt ongeveer zestig kilometer ten zuiden van de Elzas. Volgens Royal neemt Musk het voorstel in overweging.

Europese verkoopcijfers

Ondanks een imponerend orderaantal voor de Tesla Model 3, worden de cijfers nog niet meegenomen in de Europese verkoopstatistieken want het zijn voorinschrijvingen. Op de Europese verkooplijsten domineren daarom nu andere elektrische auto’s. In de eerste drie maanden van 2016 is de Renault Zoe de bestverkochte elektrische auto van ons continent met een aantal van drieduizend stuks. De Nissan Leaf staat op een tweede positie met 2,6 duizend exemplaren. De elektrische Volkswagen Golf pakt het brons met vijftienhonderd stuks. En Tesla vinden we de vierde positie met 1,2 duizend stuks van de Model S.  (bron: zerauto.nl)