Fiat laat Duitse minister zitten

Fiat Chrysler Automobiles heeft de Duitse regering tegen zich in het harnas gejaagd door bij een door bondsminister voor verkeer Alexander Dobrindt georganiseerd overleg over een verdere aanpak van de uitlaatgasemissie-affaire eenvoudigweg niet op te dagen. De andere uitgenodigde fabrikant, Opel, was wel van de partij.

Fiat laat Duitse minister zitten

Fiat wilde geen Duitse directeuren sturen ‘omdat alleen Italiaanse managers kunnen antwoorden op de vraag of Fiat-voertuigen aan de Europese emissie voorschriften voldoen’. Dobrindt noemt dat echter ‘een niet-coöperatieve houding die volstrekt niet te begrijpen is.’ Dorbrindt vindt dat er concrete beschuldigingen tegenover de autofabrikanten op tafel liggen: "Het was passend geweest als Fiat zich daartegen zou verweren bij de onderzoekscommissie."

De Duitse verkeersdienst, het Kraftfahrt-Bundesambt, zal nu haar bevindingen met de emissie-waarden van Fiat naar de Italiaanse typegoedkeuringsdienst sturen. Dobrindt vindt op grond van zijn ervaringen dat ‘de betrokken regelingen op Europees niveau veranderd moeten worden.’

Fiat laat Duitse minister zitten - Automobielmanagement.nl

Fiat laat Duitse minister zitten

Fiat Chrysler Automobiles heeft de Duitse regering tegen zich in het harnas gejaagd door bij een door bondsminister voor verkeer Alexander Dobrindt georganiseerd overleg over een verdere aanpak van de uitlaatgasemissie-affaire eenvoudigweg niet op te dagen. De andere uitgenodigde fabrikant, Opel, was wel van de partij.

Fiat laat Duitse minister zitten

Fiat wilde geen Duitse directeuren sturen ‘omdat alleen Italiaanse managers kunnen antwoorden op de vraag of Fiat-voertuigen aan de Europese emissie voorschriften voldoen’. Dobrindt noemt dat echter ‘een niet-coöperatieve houding die volstrekt niet te begrijpen is.’ Dorbrindt vindt dat er concrete beschuldigingen tegenover de autofabrikanten op tafel liggen: "Het was passend geweest als Fiat zich daartegen zou verweren bij de onderzoekscommissie."

De Duitse verkeersdienst, het Kraftfahrt-Bundesambt, zal nu haar bevindingen met de emissie-waarden van Fiat naar de Italiaanse typegoedkeuringsdienst sturen. Dobrindt vindt op grond van zijn ervaringen dat ‘de betrokken regelingen op Europees niveau veranderd moeten worden.’