EV-Nieuws: Welke politieke partij heeft het beste beleid voor elektrische auto’s?

Met de verkiezingen in aantocht, is het handig om te weten welke politieke partij het beste beleid heeft voor elektrische auto’s.

er is opnieuw een nieuwe naam opgedoken in het landschap der EV-fabrikanten: Elextra Cars.

GroenLinks
Onder de noemer VERkiezingen organiseerde de Vereniging Elektrische Rijders (VER) een politiek debat over elektrisch rijden. VVD, CDA, PVDA, D66, GroenLinks en SP waren aanwezig en debatteerden over de maatregelen die het kabinet voor de komende vier jaar moet nemen om elektrisch rijden te stimuleren. GroenLinks kwam als beste partij uit de bus met vijftig procent van de stemmen. De partij wil EV-autobezit bevorderen voor particuliere consumenten en de infrastructuur van laadpalen grootschalig stimuleren. Meer mensen in een EV krijgen, vraagt om subsidie. Landen als België, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Noorwegen en de VS hebben al subsidies voor de aanschaf van elektrische auto’s met als gevolg dat het enthousiasme voor de elektrische auto in die landen meer dan verdubbeld is in anderhalf jaar tijd. PvdA en GroenLinks willen hetzelfde. CDA, VVD, SP en D66 zijn absoluut tegen een subsidiering van de elektrische auto voor de consument.

Elextra Cars
Sinds de komst van Tesla zijn er diverse andere bedrijven opgestaan die ook de markt willen bestormen met elektrische auto’s. Tel even mee: Lucid Motors, Faraday Future, NanoFlowcell, Techrules en ga zo maar door. Nu er is opnieuw een nieuwe naam opgedoken in het landschap der EV-fabrikanten: Elextra Cars. Het bedrijf heeft – het zal eens niet – grootse plannen. Elextra Cars is het bedrijf van de Zwitserse ontwerper Robert Palm en de Deense ondernemer Poul Sohl. Samen hebben ze een elektrische vierdeurs coupé ontwikkeld met vierwielaandrijving. De auto heeft genoeg power om binnen 2,3 seconden van 0 naar 100 km/u te sprinten. Het plan is om in Stuttgart de productie te starten van honderd exemplaren. Daarna moet een tweede model volgen. Op de Autosalon van Genève volgen meer details.

Topmodel Panamera-reeks
Voor het eerst in de geschiedenis van de Panamera vormt een plug-in hybride het topmodel. Het gaat om de Panamera Turbo S E-Hybrid. De limousine maakt gebruik van een 100 kW (136 pk) sterke elektromotor en een 404 kW (550 pk) sterke achtcilinder. Samen goed voor 500 kW (680 pk) en 850 Nm trekkracht. Die output maakt van de Panamera Turbo S E-Hybrid de snelste en krachtigste Panamera ooit. De sprint van 0 naar 100 km/u duurt 3,4 seconden en de topsnelheid bedraagt 310 km/u! De elektromotor haalt zijn kracht uit een achterin gemonteerde, vloeistofgekoelde lithium-ion batterij met een capaciteit van 14,1 kWh, goed voor een theoretische elektrische range van 50 kilometer.

BMW: accudoorbraak in 2026
BMW-experts verwachten in 2026 een doorbraak op het gebied van accupakketten. Het duurt nog een kleine tien jaar om onderzoeken naar betere accu’s af te ronden en nieuwe accu’s met een hogere energiedichtheid te ontwikkelen, maar dat er een radicale omslag volgt, staat buiten kijf. Accu’s krijgen volgens BMW vijftien tot twintig procent meer capaciteit, gaan minder wegen, worden veiliger en krijgen versimpelde behuizingen. Ook de prijs gaat dalen. BMW levert nu al de volledig elektrische i3 en diverse plug-in hybrides. De verbrandingsmotor heeft volgens BMW nog een lange weg te gaan. "We blijven deze brandstofmotoren verbeteren", stelt BMW’s marketingbaas Ian Robertson. De efficiency van brandstofmotoren moet met 33 procent verbeteren tegen 90 procent van de elektrische aandrijflijnen.

Bron: ZERauto

 

 

Reacties

Er wordt weer enorm gegoogeld met cijfers en begrippen. Zie dit Duitse bericht uit december 2016:’In Deutschland wurden trotz Förderprämie sogar weniger E-Autos verkauft.’ Verder ziet de politiek nog steeds niet het verschil tussen elektrisch (BEV of waterstof) en hybride. Dat is te zien in het rapport ‘Elektrisch rijden. Doen!’van D66 en PVDA.

Geplaatst door: Wim Ruberg op
EV-Nieuws: Welke politieke partij heeft het beste beleid voor elektrische auto’s? - Automobielmanagement.nl

EV-Nieuws: Welke politieke partij heeft het beste beleid voor elektrische auto’s?

Met de verkiezingen in aantocht, is het handig om te weten welke politieke partij het beste beleid heeft voor elektrische auto’s.

er is opnieuw een nieuwe naam opgedoken in het landschap der EV-fabrikanten: Elextra Cars.

GroenLinks
Onder de noemer VERkiezingen organiseerde de Vereniging Elektrische Rijders (VER) een politiek debat over elektrisch rijden. VVD, CDA, PVDA, D66, GroenLinks en SP waren aanwezig en debatteerden over de maatregelen die het kabinet voor de komende vier jaar moet nemen om elektrisch rijden te stimuleren. GroenLinks kwam als beste partij uit de bus met vijftig procent van de stemmen. De partij wil EV-autobezit bevorderen voor particuliere consumenten en de infrastructuur van laadpalen grootschalig stimuleren. Meer mensen in een EV krijgen, vraagt om subsidie. Landen als België, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Noorwegen en de VS hebben al subsidies voor de aanschaf van elektrische auto’s met als gevolg dat het enthousiasme voor de elektrische auto in die landen meer dan verdubbeld is in anderhalf jaar tijd. PvdA en GroenLinks willen hetzelfde. CDA, VVD, SP en D66 zijn absoluut tegen een subsidiering van de elektrische auto voor de consument.

Elextra Cars
Sinds de komst van Tesla zijn er diverse andere bedrijven opgestaan die ook de markt willen bestormen met elektrische auto’s. Tel even mee: Lucid Motors, Faraday Future, NanoFlowcell, Techrules en ga zo maar door. Nu er is opnieuw een nieuwe naam opgedoken in het landschap der EV-fabrikanten: Elextra Cars. Het bedrijf heeft – het zal eens niet – grootse plannen. Elextra Cars is het bedrijf van de Zwitserse ontwerper Robert Palm en de Deense ondernemer Poul Sohl. Samen hebben ze een elektrische vierdeurs coupé ontwikkeld met vierwielaandrijving. De auto heeft genoeg power om binnen 2,3 seconden van 0 naar 100 km/u te sprinten. Het plan is om in Stuttgart de productie te starten van honderd exemplaren. Daarna moet een tweede model volgen. Op de Autosalon van Genève volgen meer details.

Topmodel Panamera-reeks
Voor het eerst in de geschiedenis van de Panamera vormt een plug-in hybride het topmodel. Het gaat om de Panamera Turbo S E-Hybrid. De limousine maakt gebruik van een 100 kW (136 pk) sterke elektromotor en een 404 kW (550 pk) sterke achtcilinder. Samen goed voor 500 kW (680 pk) en 850 Nm trekkracht. Die output maakt van de Panamera Turbo S E-Hybrid de snelste en krachtigste Panamera ooit. De sprint van 0 naar 100 km/u duurt 3,4 seconden en de topsnelheid bedraagt 310 km/u! De elektromotor haalt zijn kracht uit een achterin gemonteerde, vloeistofgekoelde lithium-ion batterij met een capaciteit van 14,1 kWh, goed voor een theoretische elektrische range van 50 kilometer.

BMW: accudoorbraak in 2026
BMW-experts verwachten in 2026 een doorbraak op het gebied van accupakketten. Het duurt nog een kleine tien jaar om onderzoeken naar betere accu’s af te ronden en nieuwe accu’s met een hogere energiedichtheid te ontwikkelen, maar dat er een radicale omslag volgt, staat buiten kijf. Accu’s krijgen volgens BMW vijftien tot twintig procent meer capaciteit, gaan minder wegen, worden veiliger en krijgen versimpelde behuizingen. Ook de prijs gaat dalen. BMW levert nu al de volledig elektrische i3 en diverse plug-in hybrides. De verbrandingsmotor heeft volgens BMW nog een lange weg te gaan. "We blijven deze brandstofmotoren verbeteren", stelt BMW’s marketingbaas Ian Robertson. De efficiency van brandstofmotoren moet met 33 procent verbeteren tegen 90 procent van de elektrische aandrijflijnen.

Bron: ZERauto

 

 

Reacties

Er wordt weer enorm gegoogeld met cijfers en begrippen. Zie dit Duitse bericht uit december 2016:’In Deutschland wurden trotz Förderprämie sogar weniger E-Autos verkauft.’ Verder ziet de politiek nog steeds niet het verschil tussen elektrisch (BEV of waterstof) en hybride. Dat is te zien in het rapport ‘Elektrisch rijden. Doen!’van D66 en PVDA.

Geplaatst door: Wim Ruberg op