Eerste details elektrische Volvo
Volvo, dat in het Latijns ‘ik rol’ betekent, introduceert in 2019 een volledig elektrische auto. De Nederlander Lex Kerssemakers, CEO van Volvo Car USA, verklapt in een interview met het Amerikaanse Automotive News al enkele details. De elektrische Volvo krijgt een range van op z’n minst 400 kilometer en gaat in de Verenigde Staten 35.000 tot 40.000 dollar kosten voor het instapmodel. "Als je grote volumes wil halen, dan denk ik dat je dit nodig hebt", zegt Kerssemakers. Volvo bepaalt in de komende maanden of de elektrische Volvo een geheel eigen naamplaatje krijgt, of dat er van een bestaand Volvo-model een volledig elektrische variant komt. Volvo heeft twee platforms: het SPA-platform voor de 60- en 90-serie en het CMA-platform voor de toekomstige 40-reeks. Beide platforms zijn geschikt voor elektrische aandrijving.

Volkswagen ID Buzz Concept
De Volkswagen ID Buzz Concept gaat mogelijk in productie. De reacties van het publiek in Europa en in de Verenigde Staten zijn volgens designtopman Klaus Bischoff dermate positief dat Volkswagen serieus overweegt om de elektrische bus met retrostyling in productie te nemen. "Alleen de kansen in China moeten nog worden onderzocht. Het gaat om een forse investering, dus de auto moet wereldwijd in de smaak vallen", zegt Bischoff.

"Dat is ons design!"
Faraday Future stelt dat het design van de nieuwe NIO EVE te veel overeenkomsten heeft met de FF 91 van Faraday. Nick Sampson, ontwikkelingschef van Faraday Future, claimt op Twitter dat de NIO EVE een imitatie is van de FF 91. "Imitatie is de hoogste vorm van vleierij, maar slechte kopieën slaan de plank mis", zegt Sampson. In een andere tweet stelt hij: "De designtaal en de wielen lijken zo op elkaar. Ons ontwerp is meer dan een jaar geleden bevroren. Er moet een lek zijn." NIO, voorheen bekend als NextEV, heeft nog niet gereageerd op Faraday Future en wil de EVE in 2020 op de markt lanceren. Wat ons betreft zijn de verschillen niet heel groot.

Tesla harkt miljoenen binnen voor Model 3
Tesla-topman Elon Musk heeft bijna één miljard dollar, omgerekend 927 miljoen euro, aan aanbetalingen ontvangen voor de nieuwe Tesla Model 3. Dat lijkt goed nieuws, maar Tesla stelt dat dit nog niet genoeg is om aan de vraag van de betaalbare Tesla te voldoen. Het bedrijf zoekt daarom naar manieren om extra geld op te halen. Het doek zou in juli van de productieversie van de Tesla Model 3 gaan, maar dat kan volgens Musk ook september worden. Het is uiteindelijk de bedoeling om nog voor de jaarwisseling meer dan vijfduizend Model 3’s per week te produceren. In 2018 moet dat aantal gegroeid zijn tot tienduizend Model 3’s per week.

Plug-in hybrides gewild bij BMW
BMW heeft in de eerste twee maanden van 2017 bijzonder goed geboerd met plug-in hybride modellen. Het merk verkocht meer dan 10.000 PHEV-auto’s (BMW i en BMW iPerformance gecombineerd). Ten opzichte van dezelfde periode in 2016 is dat een toename van 110 procent. BMW brengt in de komende maanden nog extra plug-ins uit, zoals de 530e iPerformance in maart en de Mini Cooper S E Countryman ALL4 in juni. BMW verwacht dat de PHEV-verkopen verder zullen oplopen in de komende maanden.

Bron: zerauto.nl

 

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding