Gaan BMW en Daimler samen autodelen?

Erich Sixt, directeur van het gelijknamige autoverhuurbedrijf, heeft laten doorschemeren dat BMW en Daimler praten over samenwerking wat betreft autodeelprogramma’s. Dit meldt persbureau Reuters. Sixt zit dicht bij het vuur omdat het samen met BMW de autodeelservice DriveNow beheert.

Autoprofessor Dudenhöffer: "Autodelen komt niet van de grond"

BMW en Daimler, het bedrijf achter Mercedes-Benz, denken aan het bundelen van de krachten van DriveNow en Car2Go om de concurrenten in de markt voor het autodelen meer tegenstand te kunnen bieden.

Gratis parkeren 

De vraag naar deelauto’s is de laatste periode sterk gegroeid in wereldsteden als Londen, Frankfurt, Berlijn. Milaan en Helsinki, omdat gebruikers gratis kunnen parkeren. Een groot financieel en praktisch voordeel.

480 miljoen

Erich Sixt heeft onlangs gemeld dat het 50 procent aandeel in DriveNow is gewaardeerd op 480 miljoen Euro.

Gaan BMW en Daimler samen autodelen? - Automobielmanagement.nl

Gaan BMW en Daimler samen autodelen?

Erich Sixt, directeur van het gelijknamige autoverhuurbedrijf, heeft laten doorschemeren dat BMW en Daimler praten over samenwerking wat betreft autodeelprogramma’s. Dit meldt persbureau Reuters. Sixt zit dicht bij het vuur omdat het samen met BMW de autodeelservice DriveNow beheert.

Autoprofessor Dudenhöffer: "Autodelen komt niet van de grond"

BMW en Daimler, het bedrijf achter Mercedes-Benz, denken aan het bundelen van de krachten van DriveNow en Car2Go om de concurrenten in de markt voor het autodelen meer tegenstand te kunnen bieden.

Gratis parkeren 

De vraag naar deelauto’s is de laatste periode sterk gegroeid in wereldsteden als Londen, Frankfurt, Berlijn. Milaan en Helsinki, omdat gebruikers gratis kunnen parkeren. Een groot financieel en praktisch voordeel.

480 miljoen

Erich Sixt heeft onlangs gemeld dat het 50 procent aandeel in DriveNow is gewaardeerd op 480 miljoen Euro.