Ford en Deutsche Post DHL Group onthullen elektrische bestelauto

Deutsche Post DHL Group en Ford hebben het eerste model van hun gezamenlijk geproduceerde elektrische bestelauto’s gepresenteerd in Keulen. De StreetScooter WORK XL is gebaseerd op een Ford Transit chassis en is uitgerust met een volledig elektrische aandrijving en ontworpen en gebouwd volgens de Deutsche Post DHL specificaties.

streetscooter

In 2017 worden 150 elektrische bestelauto’s geproduceerd in de StreetScooter-fabriek in Aachen. Deutsche Post DHL zal de elektrische bestelauto’s gebruiken om de stedelijke pakketdiensten in Duitsland te ondersteunen. Deutsche Post DHL, StreetScooter en Ford plannen om 2500 e-vans te bouwen voor het eind van 2018.

Elke WORK XL kan ongeveer vijf ton CO2 en 1,900 liter diesel per jaar besparen. De WORK XL varieert niet alleen in grootte met zijn zusjes – de WORK (4 kubieke meter laadruimte) en de WORK L (8 kubieke meter laadruimte) – maar verschilt ook met betrekking tot de constructie. De laadruimte van de WORK XL is voorzien van planken en is bereikbaar vanaf de cabine. Het voertuig kan worden geladen via de achterklep en via de schuifdeur aan de zijkant. Met een laadvermogen van 22 kW bedraagt de gemiddelde laadtijd drie uur.

Naast het nieuwe WORK XL-model zijn er momenteel meer dan 3.000 StreetScooter WORK en WORK L elektrische voertuigen, plus ongeveer 10.500 elektrische fietsen in gebruik bij Deutsche Post DHL, dat hiermee de grootste elektrische vloot in Duitsland heeft.

Net als de bestaande elektrische StreetScooter-modellen kan de WORK XL overigens ook worden verkocht aan derden. Zo gaat leasemaatschappij Alphabet de StreetScooter WORK in Nederland voeren als preferred supplier. Meer hierover kunt u lezen in de juli/augustus uitgave van Automobiel Management.

Ford en Deutsche Post DHL Group onthullen elektrische bestelauto - Automobielmanagement.nl

Ford en Deutsche Post DHL Group onthullen elektrische bestelauto

Deutsche Post DHL Group en Ford hebben het eerste model van hun gezamenlijk geproduceerde elektrische bestelauto’s gepresenteerd in Keulen. De StreetScooter WORK XL is gebaseerd op een Ford Transit chassis en is uitgerust met een volledig elektrische aandrijving en ontworpen en gebouwd volgens de Deutsche Post DHL specificaties.

streetscooter

In 2017 worden 150 elektrische bestelauto’s geproduceerd in de StreetScooter-fabriek in Aachen. Deutsche Post DHL zal de elektrische bestelauto’s gebruiken om de stedelijke pakketdiensten in Duitsland te ondersteunen. Deutsche Post DHL, StreetScooter en Ford plannen om 2500 e-vans te bouwen voor het eind van 2018.

Elke WORK XL kan ongeveer vijf ton CO2 en 1,900 liter diesel per jaar besparen. De WORK XL varieert niet alleen in grootte met zijn zusjes – de WORK (4 kubieke meter laadruimte) en de WORK L (8 kubieke meter laadruimte) – maar verschilt ook met betrekking tot de constructie. De laadruimte van de WORK XL is voorzien van planken en is bereikbaar vanaf de cabine. Het voertuig kan worden geladen via de achterklep en via de schuifdeur aan de zijkant. Met een laadvermogen van 22 kW bedraagt de gemiddelde laadtijd drie uur.

Naast het nieuwe WORK XL-model zijn er momenteel meer dan 3.000 StreetScooter WORK en WORK L elektrische voertuigen, plus ongeveer 10.500 elektrische fietsen in gebruik bij Deutsche Post DHL, dat hiermee de grootste elektrische vloot in Duitsland heeft.

Net als de bestaande elektrische StreetScooter-modellen kan de WORK XL overigens ook worden verkocht aan derden. Zo gaat leasemaatschappij Alphabet de StreetScooter WORK in Nederland voeren als preferred supplier. Meer hierover kunt u lezen in de juli/augustus uitgave van Automobiel Management.