Mercedes-Benz focust op elektrificatie in Frankfurt

Mercedes-Benz heeft veel stopcontacten nodig op de IAA-autoshow van Frankfurt (14 – 24 september), want de focus ligt op elektrische aandrijving. Een van de primeurs is de Mercedes-AMG Project ONE: een bijna productierijp studiemodel van een hypercar.

mercedes amg project one

Het seriemodel maakt als allereerste auto gebruik van echte Formule 1-hybridetechniek. Verder debuteert in Frankfurt een elektrische showcar van Smart: een studiemodel van het recent opgerichte EQ-submerk van Mercedes-Benz. Dit volledig autonoom rijdende studiemodel belichaamt als eerste auto alle vier de pijlers van de ondernemingsstrategie CASE: Connected, Autonomous, Shared en Electric. "Het model koppelt maximale efficiëntie aan een consequente doorontwikkeling van het carsharingconcept, waardoor flexibel en individueel openbaar vervoer in de stad mogelijk wordt", aldus Mercedes-Benz.

Tot slot presenteert Mercedes-Benz de eerste volledig elektrische EQ-conceptauto in het compacte segment. Onder het label EQ voorziet Mercedes-Benz in de toekomst ook compacte auto’s van een elektrische aandrijflijn. Tot slot presenteren de Duitsers een voorseriemodel van de Mercedes-Benz GLC F-CELL EQ Power. Deze plug-in hybrid met brandstofcel heeft een range van zo’n 500 kilometer (theorie) en moet in 2018 of 2019 op de markt komen. In totaal presenteert Mercedes-Benz honderd voertuigen in één grote Mercedes-Benz hal.

Mercedes-Benz focust op elektrificatie in Frankfurt - Automobielmanagement.nl

Mercedes-Benz focust op elektrificatie in Frankfurt

Mercedes-Benz heeft veel stopcontacten nodig op de IAA-autoshow van Frankfurt (14 – 24 september), want de focus ligt op elektrische aandrijving. Een van de primeurs is de Mercedes-AMG Project ONE: een bijna productierijp studiemodel van een hypercar.

mercedes amg project one

Het seriemodel maakt als allereerste auto gebruik van echte Formule 1-hybridetechniek. Verder debuteert in Frankfurt een elektrische showcar van Smart: een studiemodel van het recent opgerichte EQ-submerk van Mercedes-Benz. Dit volledig autonoom rijdende studiemodel belichaamt als eerste auto alle vier de pijlers van de ondernemingsstrategie CASE: Connected, Autonomous, Shared en Electric. "Het model koppelt maximale efficiëntie aan een consequente doorontwikkeling van het carsharingconcept, waardoor flexibel en individueel openbaar vervoer in de stad mogelijk wordt", aldus Mercedes-Benz.

Tot slot presenteert Mercedes-Benz de eerste volledig elektrische EQ-conceptauto in het compacte segment. Onder het label EQ voorziet Mercedes-Benz in de toekomst ook compacte auto’s van een elektrische aandrijflijn. Tot slot presenteren de Duitsers een voorseriemodel van de Mercedes-Benz GLC F-CELL EQ Power. Deze plug-in hybrid met brandstofcel heeft een range van zo’n 500 kilometer (theorie) en moet in 2018 of 2019 op de markt komen. In totaal presenteert Mercedes-Benz honderd voertuigen in één grote Mercedes-Benz hal.