ING-medewerkers moeten schoner rijden

ING Bank wil dat haar medewerkers schoner gaan rijden om de duurzaamheidsdoelstellingen te halen. Wie een lease-auto heeft, mag alleen nog de meest schone versie kiezen.

Mensen die elektrisch rijden zijn verplicht hun voertuig regelmatig -dat wil zeggen elke dag – aan de laadpaal te koppelen, anders krijgen ze een boete.

Dat staat in het Financieel Dagblad. Een leaseauto van een ING-er moet voortaan minder dan 105gr/km CO2 uitstoten. Voor wagens met een uitstoot van 95 tot 105 gr/km moet de medewerker een toeslag betalen. De voorwaarden zijn opgenomen in leasecontracten die vanaf 1 oktober worden afgesloten. Van de 12.000 ING-ers rijden er ongeveer 1.200 in een leaseauto, schrijft het FD. "ING wil de transitie maken naar een meer klimaatbestendig bedrijf dat efficiënter gebruik maakt van bronnen", motiveert de bank de veranderingen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Waarom een boete als je jouw electrische auto niet elke dag aan de laadpaal zet? Als je een auto hebt met een praktijkreikwijdte van 300 kilometer en je rijdt er per dag 25 dan hoef je niet elke dag te laden.

Geplaatst door: Ivan op
ING-medewerkers moeten schoner rijden - Automobielmanagement.nl

ING-medewerkers moeten schoner rijden

ING Bank wil dat haar medewerkers schoner gaan rijden om de duurzaamheidsdoelstellingen te halen. Wie een lease-auto heeft, mag alleen nog de meest schone versie kiezen.

Mensen die elektrisch rijden zijn verplicht hun voertuig regelmatig -dat wil zeggen elke dag – aan de laadpaal te koppelen, anders krijgen ze een boete.

Dat staat in het Financieel Dagblad. Een leaseauto van een ING-er moet voortaan minder dan 105gr/km CO2 uitstoten. Voor wagens met een uitstoot van 95 tot 105 gr/km moet de medewerker een toeslag betalen. De voorwaarden zijn opgenomen in leasecontracten die vanaf 1 oktober worden afgesloten. Van de 12.000 ING-ers rijden er ongeveer 1.200 in een leaseauto, schrijft het FD. "ING wil de transitie maken naar een meer klimaatbestendig bedrijf dat efficiënter gebruik maakt van bronnen", motiveert de bank de veranderingen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Waarom een boete als je jouw electrische auto niet elke dag aan de laadpaal zet? Als je een auto hebt met een praktijkreikwijdte van 300 kilometer en je rijdt er per dag 25 dan hoef je niet elke dag te laden.

Geplaatst door: Ivan op