KNAC pleit voor uitzonderingspositie oldtimers

Oldtimers moeten een uitzonderingspositie krijgen als er een landelijk systeem voor milieuzones komt. Daarvoor pleit de Koninklijke Nederlandsche Automobiel Club (KNAC).

KNAC pleit voor uitzonderingspositie oldtimers

Voorzitter Wouter Kolff vindt dat klassieke auto’s onder bepaalde voorwaarden toch stadscentra in moeten kunnen. "Je zou het kunnen verbinden aan een soort strippenkaart, waarbij je zegt: je mag 10 keer per jaar zo’n stad in. Je kunt het ook verbinden aan een maximum aantal kilometers wat je per jaar mag rijden. Zo zijn er allerlei mogelijkheden. Daar valt allemaal over te praten", aldus Kolff.

Staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Milieu komt nog voor de zomer met landelijke regels voor milieuzones.

Bron: KNAC.nl

Reacties

zal wel weer een moeilijk verhaal worden voor de minister.
e
de heer Kolff met zijn strippenkaart en een max aantal km wordt het ook niet .wie controleerd hierop vroeger met de 60 dagenkaart voor de wegenbelasting werd ook mee gesjoemeld.
gewoon alle auto’s ongeacht benzine of diesel vanaf een bepaalde leeftijd toelaten.hoe simpel?

Geplaatst door: geert jan meertens op

Alstublieft een simpele regeling waarvoor ook geen kostbaar controle systeem nodig is. Oude auto’s zijn door hun leeftijd al duurzaam. En die verhoudingsgewijze kilometers die er mee worden gereden voegen nauwelijks iets aan de luchtvervuiling toe. Bovendien voldoen deze oldtimers aan alle tegelgeving met hun geldige APK. Hou t SIMPEL voor iedereen die er mee te maken heeft en aub OVERAL in NL dezelfde regel.

Geplaatst door: Jan B op
KNAC pleit voor uitzonderingspositie oldtimers - Automobielmanagement.nl

KNAC pleit voor uitzonderingspositie oldtimers

Oldtimers moeten een uitzonderingspositie krijgen als er een landelijk systeem voor milieuzones komt. Daarvoor pleit de Koninklijke Nederlandsche Automobiel Club (KNAC).

KNAC pleit voor uitzonderingspositie oldtimers

Voorzitter Wouter Kolff vindt dat klassieke auto’s onder bepaalde voorwaarden toch stadscentra in moeten kunnen. "Je zou het kunnen verbinden aan een soort strippenkaart, waarbij je zegt: je mag 10 keer per jaar zo’n stad in. Je kunt het ook verbinden aan een maximum aantal kilometers wat je per jaar mag rijden. Zo zijn er allerlei mogelijkheden. Daar valt allemaal over te praten", aldus Kolff.

Staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Milieu komt nog voor de zomer met landelijke regels voor milieuzones.

Bron: KNAC.nl

Reacties

zal wel weer een moeilijk verhaal worden voor de minister.
e
de heer Kolff met zijn strippenkaart en een max aantal km wordt het ook niet .wie controleerd hierop vroeger met de 60 dagenkaart voor de wegenbelasting werd ook mee gesjoemeld.
gewoon alle auto’s ongeacht benzine of diesel vanaf een bepaalde leeftijd toelaten.hoe simpel?

Geplaatst door: geert jan meertens op

Alstublieft een simpele regeling waarvoor ook geen kostbaar controle systeem nodig is. Oude auto’s zijn door hun leeftijd al duurzaam. En die verhoudingsgewijze kilometers die er mee worden gereden voegen nauwelijks iets aan de luchtvervuiling toe. Bovendien voldoen deze oldtimers aan alle tegelgeving met hun geldige APK. Hou t SIMPEL voor iedereen die er mee te maken heeft en aub OVERAL in NL dezelfde regel.

Geplaatst door: Jan B op