EV Nieuws: Een tweede leven voor de praatpaal

Rijkswaterstaat heeft opnieuw een praatpaal in gebruik genomen. Maar dan een exemplaar omgebouwd tot laadpaal!

EV Nieuws: Een tweede leven voor de praatpaal

Sinds 1957 konden weggebruikers met pech langs de snelweg hulp inschakelen via de gele praatpalen. Maar tegenwoordig heeft iedereen een smartphone en dus werden die praatpalen overbodig.
In juli vorig jaar werden alle 3.300 praatpalen langs de Nederlandse wegen uitgeschakeld en stuk voor stuk verwijderd. Duizend praatpalen werden te koop aangeboden voor liefhebbers en voor de rest werd een bestemming gezocht.

Die is er nu. Het bedrijf Ecoleon is erin geslaagd om zo’n praatpaal om te bouwen tot heuse laadpaal om elektrische auto’s op te laden, mét behoud van het kenmerkende uiterlijk. Rijkswaterstaat is onder de indruk en heeft er zelf een paar besteld. Onlangs werd een ‘praatlaadpaal’ geïnstalleerd bij Rijkswaterstaat in Utrecht. 

Twee elektrische modellen het snelst tijdens Goodwood Festival of Speed

Tijdens het jaarlijkse Goodwood Festival of Speed worden niet alleen heel veel auto’s gepresenteerd, er wordt ook geracet. Dit jaar waren twee elektrisch aangedreven modellen overduidelijk de snelste.
De volledig elektrische Volkswagen ID R Pikes Peak, die eind juni nog het Pikes Peak-record verpulverde, legde de Goodwood Hillclimb af in een recordtijd van 43,86 seconden. Daarmee reed de Franse coureur Romain Dumas zo’n 3,48 seconden sneller dan het vorige elektrorecord uit 2013 en de derde snelste tijd ooit.

De NIO EP9 reed in 2016 een nieuw record voor elektrisch aangedreven voertuigen op de beruchte Nürburgring Nordschleife. Ditmaal ging het model voor een nieuw Goodwood-record. Dat lukte in eerste instantie ook. Met een indrukwekkende tijd van 44,32 seconden verbrak de NIO EP9 het vorige elektrorecord met drie seconden, maar werd later met een klein verschil verslagen door de Volkswagen ID R Pikes Peak. 

Ampera-e blijft belangrijke troef voor Opel

De Opel Ampera-e blijft voorlopig gewoon leverbaar als belangrijke troef in het aanbod van Opel, ook nu Opel in handen is van Groupe PSA. Dat bevestigt de Nederlandse importeur tegenover de op elektrisch rijden gespecialiseerde website ZERauto.nl.

De Opel Ampera-e is het broertje van de Chevrolet Bolt, een model van Opels vorige eigenaar General Motors. "De Ampera-e blijft voorlopig gewoon leverbaar als belangrijke troef in ons aanbod", aldus de woordvoerder. "Hij is ook nog steeds goed leverbaar; waarbij een levertijd van zes tot negen maanden moet worden ingecalculeerd." De Ampera-e heeft in korte tijd veel concurrentie gekregen. Denk aan de nieuwe Nissan Leaf en de Hyundai Kona Electric. 

NEVS 9-3 Electric in actie in Europa

National Electric Vehicle Sweden (NEVS) werkt in het Chinese Tianjin hard aan de productie van de elektrische ‘Saab’ 9-3, beter bekend als NEVS 9-3 Electric. De eerste exemplaren mogen van NEVS inmiddels ook de weg op in het Zweedse Trollhättan waar het hoofdkantoor van NEVS is gevestigd.

De elektrische NEVS 9-3 Electric is de eerste auto van NEVS. In de toekomst moeten er nog meer elektrische auto’s verschijnen. Maar zover is het nog niet. NEVS richt zich eerst op Chinese klanten. Pas daarna gaat NEVS het portfolio uitbreiden en de elektrische auto’s in meer landen verkopen.

Bron: ZERauto 

 

 

 

 

EV Nieuws: Een tweede leven voor de praatpaal - Automobielmanagement.nl

EV Nieuws: Een tweede leven voor de praatpaal

Rijkswaterstaat heeft opnieuw een praatpaal in gebruik genomen. Maar dan een exemplaar omgebouwd tot laadpaal!

EV Nieuws: Een tweede leven voor de praatpaal

Sinds 1957 konden weggebruikers met pech langs de snelweg hulp inschakelen via de gele praatpalen. Maar tegenwoordig heeft iedereen een smartphone en dus werden die praatpalen overbodig.
In juli vorig jaar werden alle 3.300 praatpalen langs de Nederlandse wegen uitgeschakeld en stuk voor stuk verwijderd. Duizend praatpalen werden te koop aangeboden voor liefhebbers en voor de rest werd een bestemming gezocht.

Die is er nu. Het bedrijf Ecoleon is erin geslaagd om zo’n praatpaal om te bouwen tot heuse laadpaal om elektrische auto’s op te laden, mét behoud van het kenmerkende uiterlijk. Rijkswaterstaat is onder de indruk en heeft er zelf een paar besteld. Onlangs werd een ‘praatlaadpaal’ geïnstalleerd bij Rijkswaterstaat in Utrecht. 

Twee elektrische modellen het snelst tijdens Goodwood Festival of Speed

Tijdens het jaarlijkse Goodwood Festival of Speed worden niet alleen heel veel auto’s gepresenteerd, er wordt ook geracet. Dit jaar waren twee elektrisch aangedreven modellen overduidelijk de snelste.
De volledig elektrische Volkswagen ID R Pikes Peak, die eind juni nog het Pikes Peak-record verpulverde, legde de Goodwood Hillclimb af in een recordtijd van 43,86 seconden. Daarmee reed de Franse coureur Romain Dumas zo’n 3,48 seconden sneller dan het vorige elektrorecord uit 2013 en de derde snelste tijd ooit.

De NIO EP9 reed in 2016 een nieuw record voor elektrisch aangedreven voertuigen op de beruchte Nürburgring Nordschleife. Ditmaal ging het model voor een nieuw Goodwood-record. Dat lukte in eerste instantie ook. Met een indrukwekkende tijd van 44,32 seconden verbrak de NIO EP9 het vorige elektrorecord met drie seconden, maar werd later met een klein verschil verslagen door de Volkswagen ID R Pikes Peak. 

Ampera-e blijft belangrijke troef voor Opel

De Opel Ampera-e blijft voorlopig gewoon leverbaar als belangrijke troef in het aanbod van Opel, ook nu Opel in handen is van Groupe PSA. Dat bevestigt de Nederlandse importeur tegenover de op elektrisch rijden gespecialiseerde website ZERauto.nl.

De Opel Ampera-e is het broertje van de Chevrolet Bolt, een model van Opels vorige eigenaar General Motors. "De Ampera-e blijft voorlopig gewoon leverbaar als belangrijke troef in ons aanbod", aldus de woordvoerder. "Hij is ook nog steeds goed leverbaar; waarbij een levertijd van zes tot negen maanden moet worden ingecalculeerd." De Ampera-e heeft in korte tijd veel concurrentie gekregen. Denk aan de nieuwe Nissan Leaf en de Hyundai Kona Electric. 

NEVS 9-3 Electric in actie in Europa

National Electric Vehicle Sweden (NEVS) werkt in het Chinese Tianjin hard aan de productie van de elektrische ‘Saab’ 9-3, beter bekend als NEVS 9-3 Electric. De eerste exemplaren mogen van NEVS inmiddels ook de weg op in het Zweedse Trollhättan waar het hoofdkantoor van NEVS is gevestigd.

De elektrische NEVS 9-3 Electric is de eerste auto van NEVS. In de toekomst moeten er nog meer elektrische auto’s verschijnen. Maar zover is het nog niet. NEVS richt zich eerst op Chinese klanten. Pas daarna gaat NEVS het portfolio uitbreiden en de elektrische auto’s in meer landen verkopen.

Bron: ZERauto