In de teaser maakt Porsche nogmaals duidelijk dat de Taycan in 3,5 seconden naar 100 km/u sprint. In minder dan 12 seconden moet de auto van 0 naar 200 km/u kunnen sprinten. ZERauto.nl kon al eerder onthullen dat de Taycan – die in 2019 op de markt komt – met one pedal driving te rijden is. Lees hier het interview met Matthias Leber, remspecialist Porsche.

Porsche positioneert het model tussen de Panamera en 911 en heeft als belangrijkste concurrent de Tesla Model S. De auto krijgt twee elektromotoren met een systeemoutput van 600 pk (400 kW). De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/u en de actieradius moet ongeveer 500 kilometer bedragen.

De voorverkoop van de Porsche Taycan is al gestart in de Verenigde Staten en diverse andere landen, zoals Frankrijk. Klanten kunnen een aanbetaling van 2.500 euro doen om een exemplaar te reserveren. Naar verwachting kan Porsche ongeveer 20.000 exemplaren per jaar produceren.

PHEV’s van BYD extreem populair

In Nederland is de verkoop van PHEV’s compleet ingestort. In China is dat een compleet ander verhaal. Het Chinese automerk BYD is zelfs zeer succesvol met het verkopen van PHEV’s . Een beetje financiële support van de Chinese overheid is dan wel noodzakelijk.

BYD verkocht in de maand juli in totaal 18.203 plug-inhybrides in China: een toename van 62 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. De verkoop van auto’s met een conventionele verbrandingsmotor liep sterk terug, met als gevolg dat PHEV’s van BYD nu populairder zijn dan benzine- of dieselmodellen.

BYD hoopt eind dit jaar 200.000 PHEV’s te hebben verkocht in China. Het merk moet dan nog flink aan de bak, want de teller in de eerste zeven maanden van dit jaar staat op 89.473 verkochte PHEV’s.

In totaal levert BYD zes plug-inhybrides, waarvan twee ook beschikbaar zijn als batterij-elektrische uitvoering. Bekende modellen zijn de Qin PHEV, Tang PHEV, Song PHEV, de Yan BEV en de e5 en e6.

Bollinger B1 krijgt milde facelift

Het Amerikaanse bedrijf Bollinger Motors geeft de B1 – een elektrische SUV – een milde facelift voordat de officiële verkoop van start gaat. Dankzij de ‘nose job’ wordt de aerodynamica van de SUV beter.

Bollinger is gevestigd in Hobart in New York en legt momenteel de laatste hand aan de B1. De elektrische off-roader wordt leverbaar twee batterijtypes. De instapper heeft een batterij van 60 kWh (190 kilometer range). Optioneel levert Bollinger een 100 kWh batterij met 320 kilometer range.

De verkoop van de B1 start in de Verenigde Staten. Vanaf 2020 staat ook export naar andere markten gepland, waaronder het Midden-Oosten.

 

Bron: ZERauto