Lexus: diesel bedankt!

Lexus bedankt in een nieuwe campagne de dieselauto. Het merk deed jaren geleden al de dieselauto in de ban en levert tegenwoordig hoofdzakelijk hybride-modellen. In de reclamecampagne kijkt het merk terug op de ‘mooie’ jaren van de dieselmotor.

Lexus bedankt in een nieuwe campagne de dieselauto. Het merk deed jaren geleden al de dieselauto in de ban en levert tegenwoordig hoofdzakelijk hybride-modellen. In de reclamecampagne kijkt het merk terug op de ‘mooie’ jaren van de dieselmotor.

In tegenstelling tot een fabrikant als Volkswagen is Lexus van mening dat de dieselmotor nu echt met pensioen kan. De nieuwe, hoge uitstooteisen als gevolg van de WLTP en de RDE (Real Driving Emissions Test) maken dieselauto’s telkens duurder. De afnemende vraag naar de dieselauto en restwaardedalingen zorgen daarbij voor hogere kilometerkostprijzen. Steeds meer autofabrikanten halen daarom hun dieselauto’s van de markt, zo constateert het Japanse luxe merk.

In Nederland bestaat het hybride aanbod uit zeven modellen waaronder de sportsedan Lexus IS 300h, mid-sized crossover NX 300h en high performance coupé LC 500h.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Lexus: diesel bedankt! - Automobielmanagement.nl

Lexus: diesel bedankt!

Lexus bedankt in een nieuwe campagne de dieselauto. Het merk deed jaren geleden al de dieselauto in de ban en levert tegenwoordig hoofdzakelijk hybride-modellen. In de reclamecampagne kijkt het merk terug op de ‘mooie’ jaren van de dieselmotor.

Lexus bedankt in een nieuwe campagne de dieselauto. Het merk deed jaren geleden al de dieselauto in de ban en levert tegenwoordig hoofdzakelijk hybride-modellen. In de reclamecampagne kijkt het merk terug op de ‘mooie’ jaren van de dieselmotor.

In tegenstelling tot een fabrikant als Volkswagen is Lexus van mening dat de dieselmotor nu echt met pensioen kan. De nieuwe, hoge uitstooteisen als gevolg van de WLTP en de RDE (Real Driving Emissions Test) maken dieselauto’s telkens duurder. De afnemende vraag naar de dieselauto en restwaardedalingen zorgen daarbij voor hogere kilometerkostprijzen. Steeds meer autofabrikanten halen daarom hun dieselauto’s van de markt, zo constateert het Japanse luxe merk.

In Nederland bestaat het hybride aanbod uit zeven modellen waaronder de sportsedan Lexus IS 300h, mid-sized crossover NX 300h en high performance coupé LC 500h.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding