Alle modellen PSA ‘WLTP-proof’

Alle modellen van Citroen, Peugeot, Opel en DS voldoen aan de op 1 september van kracht wordende WLTP-keuringseisen. “We hebben er vakantiedagen voor op moeten offeren maar dat was voor ‘t goede doel,” aldus directeur Gilles Le Borgne van moederbedrijf PSA.

psa

"Al onze voertuigen zijn overeenkomstig de WLTP-norm. Onze fabrieken zullen de productie niet hoeven te onderbreken, alle modellen zijn beschikbaar voor de verkoop bij onze dealers. We zijn klaar."

Hij voegt er echter wel aan toe dat het een ‘titanenwerk’ is geweest om voor alle modellen op tijd het stempel van de autoriteiten te krijgen. "De details van de nieuwe norm werden pas eind juli 2017 bekend. We hebben alle kalibraties van de motoren in ons gamma opnieuw moeten doen, die vervolgens moeten testen en het papierwerk naar de autoriteiten sturen. Het was een monsterwerk maar we hebben het nu achter de rug."

Bij Volkswagen lijken de problemen rond WLTP echter steeds ernstiger. "De testen duren twee tot drie keer langer dan voorheen. Zelfs limited edition modellen moeten apart worden getest," heeft verkoopdirecteur Thomas Zahn verklaard tegen de media.

De VW-groep heeft tot nu toe pas voor de helft van de modellen de volledige WLTP-procedure afgerond. Ook het meest verkochte model, de Golf, is nog niet door die procedure gekomen. Zahn hoopt dat dat eind september in ieder geval voor de Golf wel het geval zal zijn.

Alle modellen PSA ‘WLTP-proof’ - Automobielmanagement.nl

Alle modellen PSA ‘WLTP-proof’

Alle modellen van Citroen, Peugeot, Opel en DS voldoen aan de op 1 september van kracht wordende WLTP-keuringseisen. “We hebben er vakantiedagen voor op moeten offeren maar dat was voor ‘t goede doel,” aldus directeur Gilles Le Borgne van moederbedrijf PSA.

psa

"Al onze voertuigen zijn overeenkomstig de WLTP-norm. Onze fabrieken zullen de productie niet hoeven te onderbreken, alle modellen zijn beschikbaar voor de verkoop bij onze dealers. We zijn klaar."

Hij voegt er echter wel aan toe dat het een ‘titanenwerk’ is geweest om voor alle modellen op tijd het stempel van de autoriteiten te krijgen. "De details van de nieuwe norm werden pas eind juli 2017 bekend. We hebben alle kalibraties van de motoren in ons gamma opnieuw moeten doen, die vervolgens moeten testen en het papierwerk naar de autoriteiten sturen. Het was een monsterwerk maar we hebben het nu achter de rug."

Bij Volkswagen lijken de problemen rond WLTP echter steeds ernstiger. "De testen duren twee tot drie keer langer dan voorheen. Zelfs limited edition modellen moeten apart worden getest," heeft verkoopdirecteur Thomas Zahn verklaard tegen de media.

De VW-groep heeft tot nu toe pas voor de helft van de modellen de volledige WLTP-procedure afgerond. Ook het meest verkochte model, de Golf, is nog niet door die procedure gekomen. Zahn hoopt dat dat eind september in ieder geval voor de Golf wel het geval zal zijn.