Renault presenteert visie op stadsdistributie

De mobiliteit van de toekomst is elektrisch, connected, autonoom en deelbaar met anderen voorspelt Renault. Dat geldt volgens het merk ook voor de toekomstige levering van goederen in binnensteden.

De EZ-PRO is de tweede concept robo-auto van de trilogie waarin Renault moderne mobiliteitservices verkent: de EZ-GO, EZ-PRO en tenslotte een premium robo-auto concept die zijn debuut maakt op de Autoshow van Parijs 2018.

De visie van Renault is onder meer gebaseerd op de overtuiging dat ‘last mile delivery’ een van de belangrijkste sectoren is om aan te pakken. Commerciële levering moet daarnaast flexibel zijn, waarbij hetzelfde voertuigplatform voor zowel B2B- als B2C-werkzaamheden ingezet moeten kunnen worden.

Ook moet in de visie van Renault bezorging van pakketten naadloos verlopen en eindgebruikers kunnen kiezen waar, wanneer en hoe de goederen exact geleverd worden. Tot slot is men van mening dat de mens een essentiële schakel blijft ten aanzien van ‘last mile delivery’. De EZ-PRO is weliswaar een robo-voertuig, er blijft altijd een medewerker aanwezig voor de afhandeling van de levering.

Lees ook: Gazelle stapt in pakketbezorging

Renault presenteert visie op stadsdistributie - Automobielmanagement.nl

Renault presenteert visie op stadsdistributie

De mobiliteit van de toekomst is elektrisch, connected, autonoom en deelbaar met anderen voorspelt Renault. Dat geldt volgens het merk ook voor de toekomstige levering van goederen in binnensteden.

De EZ-PRO is de tweede concept robo-auto van de trilogie waarin Renault moderne mobiliteitservices verkent: de EZ-GO, EZ-PRO en tenslotte een premium robo-auto concept die zijn debuut maakt op de Autoshow van Parijs 2018.

De visie van Renault is onder meer gebaseerd op de overtuiging dat ‘last mile delivery’ een van de belangrijkste sectoren is om aan te pakken. Commerciële levering moet daarnaast flexibel zijn, waarbij hetzelfde voertuigplatform voor zowel B2B- als B2C-werkzaamheden ingezet moeten kunnen worden.

Ook moet in de visie van Renault bezorging van pakketten naadloos verlopen en eindgebruikers kunnen kiezen waar, wanneer en hoe de goederen exact geleverd worden. Tot slot is men van mening dat de mens een essentiële schakel blijft ten aanzien van ‘last mile delivery’. De EZ-PRO is weliswaar een robo-voertuig, er blijft altijd een medewerker aanwezig voor de afhandeling van de levering.

Lees ook: Gazelle stapt in pakketbezorging