Duitsland maakt weg vrij voor elektrische autoped

Het Duitse parlement heeft de weg vrij gemaakt voor de elektrische autoped, in het Duits de elektro-tretroller. Minister van verkeer Andreas Scheuer stelt wel een aantal voorwaarden. Zo moet de berijder minstens 14 jaar oud zijn, is de maximum snelheid beperkt tot 20 kilometer per uur en mogen de voertuigjes niet op de normale weg maar alleen op het fietspad of de fietsstrook rijden. Duitsland voert voorlopig geen helmplicht in maar eist wel dat de berijder van een E-tretroller een verzekering afsluit.

https://www.automobielmanagement.nl/auto-economie-binnenland/2019/06/17/abn-amro-bijna-helft-nederlanders-staat-positief-tegenover-delen-vervoersmiddelen/

Volgens Scheuer wordt met de komst van de elektrische autoped het mobiliteitsaanbod vooral in de steden belangrijk uitgebreid. Hij denkt daarbij bijvoorbeeld aan het vervoer van een bus- of tramhalte naar huis. In meerdere Duitse steden staan aanbieders van elektrische autopeds al te popelen om te beginnen.

In Parijs leidt een veelheid aan aanbieders echter tot een chaos. Overal in de stad staan of liggen van die elektrische voertuigjes terwijl de gebruiker door de bomen het bos niet meer ziet. Volgens de gemeente zullen er tegen het eind van dit jaar tot 40.000 van die voertuigjes in de stad rondrijden of rondslingeren. Daarom kijkt het gemeentebestuur van de Franse hoofdstad nu naar maatregelen om de overvloed te beteugelen en het gebruik van wat daar heet ‘trottinettes électriques’ beter aan banden te leggen.

Duitsland maakt weg vrij voor elektrische autoped - Automobielmanagement.nl

Duitsland maakt weg vrij voor elektrische autoped

Het Duitse parlement heeft de weg vrij gemaakt voor de elektrische autoped, in het Duits de elektro-tretroller. Minister van verkeer Andreas Scheuer stelt wel een aantal voorwaarden. Zo moet de berijder minstens 14 jaar oud zijn, is de maximum snelheid beperkt tot 20 kilometer per uur en mogen de voertuigjes niet op de normale weg maar alleen op het fietspad of de fietsstrook rijden. Duitsland voert voorlopig geen helmplicht in maar eist wel dat de berijder van een E-tretroller een verzekering afsluit.

https://www.automobielmanagement.nl/auto-economie-binnenland/2019/06/17/abn-amro-bijna-helft-nederlanders-staat-positief-tegenover-delen-vervoersmiddelen/

Volgens Scheuer wordt met de komst van de elektrische autoped het mobiliteitsaanbod vooral in de steden belangrijk uitgebreid. Hij denkt daarbij bijvoorbeeld aan het vervoer van een bus- of tramhalte naar huis. In meerdere Duitse steden staan aanbieders van elektrische autopeds al te popelen om te beginnen.

In Parijs leidt een veelheid aan aanbieders echter tot een chaos. Overal in de stad staan of liggen van die elektrische voertuigjes terwijl de gebruiker door de bomen het bos niet meer ziet. Volgens de gemeente zullen er tegen het eind van dit jaar tot 40.000 van die voertuigjes in de stad rondrijden of rondslingeren. Daarom kijkt het gemeentebestuur van de Franse hoofdstad nu naar maatregelen om de overvloed te beteugelen en het gebruik van wat daar heet ‘trottinettes électriques’ beter aan banden te leggen.