Niet alle batterij-elektrische auto’s in Nederland vallen nog volledig onder de regeling van 4 procent bijtelling. Alles is afhankelijk van de catalogusprijs van het voertuig. Vanaf 1 januari 2019 geldt het verlaagde bijtellingspercentage van 4 procent alleen nog tot 50.000 euro van de catalogusprijs. Voor bedragen meer dan 50.000 euro reken je met een bijtellingspercentage van 22 procent.

Autotest – Ford Transit Custom PHEV – Zorgeloos de binnenstad in

In Nederland rijden duizenden plug-In hybride auto’s. Denk aan de Opel Ampera, Volkswagen Golf GTE en natuurlijk de Mitsubishi Outlander PHEV. Plug-in hybride bedrijfswagens zijn er nog niet. Bij Ford vinden ze dat bedrijfswagens óók wel wat duurzamer mogen zijn. AutoRAI.nl ging naar Stockholm om kennis te maken met de nieuwe Ford Transit Custom Plug-in Hybrid.

Plug-in hybrides, in de volksmond ook wel stekkerhybrides genoemd, werden rond 2012 ineens razend populair. Natuurlijk mede door flinke subsidies van de overheid. De plug-in-hybride-hype is al weer een paar jaar achter ons, maar lijkt een comeback te maken.

Dit heeft de elektrische MG ZS EV allemaal standaard

MG keert op een perfect tijdstip terug op de markt. Vooral in Nederland. Waarom is simpel: MG kan zijn elektrische ZS EV nog dit jaar massaal op kenteken zetten in Nederland en dat betekent dat zakelijk rijders profiteren van slechts 4 procent bijtelling. Hoe kun je die MG ZS eigenlijk samenstellen en hoe zit het met uitrusting? Dat laten we hier zien.

Achter MG zit het kapitaalkrachtige SAIC Motor uit Shanghai. Dit bedrijf is sinds 2007 de eigenaar van MG. In Nederland heeft MG dealerbedrijf Van Mossel uitgekozen als exclusieve dealer. De MG ZS EV kan daardoor naar 60 Van Mossel-locaties voor onderhoud. Daarnaast komen er twee Van Mossel-locaties waar de MG ZS EV te zien is en waar iemand met interesse een proefrit kan maken. De eerste locatie is al bekend: Van Mossel MG BV, Minervum 7001/b, 4817 ZL te Breda. De MG ZS EV online kopen kan ook.

Grote Tesla update: auto pikt je nu zelfstandig op

Het was even wachten, maar Tesla heeft zijn grootste software update ooit uitgerold: Version 10.0. Net als je smartphone krijgt een Tesla met enige regelmaat een software update. Voor Tesla eigenaren betekent een nieuwe update dat hun auto opeens over allerlei nieuwe functies beschikt. Zo kan je nu een Tesla via een telefoon “oproepen”. De auto pikt je dan zelfstandig ergens op. Zonder bestuurder dus. Daarnaast kan je nu ook karaoke zingen in de auto (“Car-aoke”) en Netflix kijken. We zetten hier de nieuwe functies op een rij.

De populairste batterij-elektrische auto’s van 2019, tot nu toe

Dankzij fiscale prikkels is er een ware run ontstaan op elektrische auto’s met 4 procent bijtelling. Duizenden batterij-elektrische auto’s kregen in de eerste negen maanden van 2019 een kenteken. Dit zijn de populairste batterij-elektrische auto’s van 2019.

In onderstaand overzicht staan de registratiecijfers van batterij-elektrische auto’s in de periode 1 januari tot 30 september 2019. Tesla is met de Model 3 de absolute winnaar. Het gat met de nummer twee – de Hyundai KONA Electric – is met 7.965 auto’s enorm. Een knappe derde positie neemt de Kia e-Niro in. De registratiecijfers van alle batterij-elektrische auto’s staan hieronder.

Definitieve Nederlandse vanafprijs Polestar 2 bekend

Polestar maakt zich op voor de marktintroductie van de Polestar 2, de volledig elektrische sedan en een directe concurrent van de Tesla Model 3. Inmiddels weten we de definitieve Nederlandse vanafprijs van de Polestar 2.

Prijzen beginnen in Nederland bij 59.800 euro. Dat bedrag is inclusief drie jaar onderhoud. De Polestar 2 is uitgerust met een 78 kWh batterij en een 300 kW (408 pk) en 660 Nm sterke aandrijflijn. De 0-100-sprint duurt minder dan vijf seconden. De actieradius komt uit op 500 kilometer (WLTP). De prijs van 59.800 euro geldt overigens voor de Launch Edition die één jaar lang wordt gebouwd. Daarna volgt een goedkopere versie. Reken voor die versie op ongeveer 40.000 euro.

Bron: ZERauto