EV-nieuws: Autotest Peugeot E-2008

Misschien klinkt het wat hoogdravend, maar Peugeot zegt het zelf zo: op basis van 208 jaar ervaring gaat het Franse merk ‘vol vertrouwen het tijdperk van de energetische transitie in’. Oftewel: wen er maar aan dat elektrische aandrijving de standaard wordt. Waarbij in elk geval voorlopig ook diesel- en benzinemotoren volop in productie blijven.

EV-nieuws: Autotest Peugeot E-2008

De nieuwe Peugeot 2008, die medio 2020 in ons land te koop zal zijn, laat zien hoe de ontwikkelingen vorm krijgen. De kleine SUV krijgt drie aandrijflijn: benzine, diesel en elektrisch: volledig en hybride. Waarbij de producent verwacht dat de komende jaren ongeveer 40 procent van de kopers kiest voor de diesel, 10 tot 15 procent voor elektrisch en de rest voor een benzinemotor.

Tesla gaat 500.000 auto’s bouwen in Duitsland

In november werd eindelijk duidelijk waar Tesla de langverwachte Gigafactory 4 gaat bouwen. Details kregen we nog niet te horen. De Duitse kranten zitten er echter bovenop en hebben documenten in handen met meer details.

De locatie van de Europese Tesla Gigafactory werd in november bekend. Verschillende steden, provincies en landen probeerde al jaren de aandacht van Tesla-CEO Musk te trekken, in de hoop het miljardenproject naar hun gebied te halen. Tesla gaat naar het hol van de leeuw en kiest voor Duitsland. Berlijn om precies te zijn.

Jaguar geeft I-PACE meer range met update

Jaguar heeft voor de batterij-elektrische I-PACE een update ontwikkeld waarmee de actieradius met 8 procent toeneemt. De software-update is gratis te installeren bij de Jaguar-dealer. De update maakt ook uitgebreidere Software-Over-The-Air-functionaliteiten (SOTA) mogelijk. Na installatie zijn tevens ook meer modules op afstand te updaten.

Jaguar rust de I-PACE uit met een 90 kWh lithium-ion accupakket, goed voor een WLTP-range van 470 kilometer. Jaguar: “De nieuwe software-update vergroot niet de volgens de WLTP-cyclus vastgestelde actieradius, maar wel het praktijkbereik. Eigenaren van de I-PACE kunnen het batterijpakket tot 8 procent meer benutten, wat resulteert in een 8 procent grotere actieradius in de praktijk. Deze aanpassingen zijn doorgevoerd op basis van ervaringen opgedaan met de raceversie van de 100 procent elektrische I-PACE, de eTROPHY.”

Hyundai Lafesta EV: een fraaie sedancoupé voor China

In China presenteert Hyundai de Lafesta EV: een batterij-elektrische sedan met coupéstyling. Naar Europa komt het model niet, ook al heeft zo’n elektrische sedancoupé best kans van slagen in Europa gezien alle financiële prikkels die bestaan voor batterij-elektrische auto’s.

De Hyundai LaFesta EV is uitgerust met een 56,5 kWh accupakket en een 204 pk (150 kW) sterke elektromotor met 310 Nm. Op papier komt de LaFesta EV maar liefst 490 kilometer ver, maar dat is volgens lokale berekeningen. Reken in de praktijk op ongeveer 300 kilometer.

De gezelligste Nissan Leaf ooit: de Nissan TREE

Christmas is in town! De marketingafdeling van Nissan speelt daar slim op in met de gezelligste Nissan LEAF ooit. Dít is de Nissan TREE. Feitelijk een kerstboomversie van de batterij-elektrische LEAF. De sfeervolle kerstauto heeft een opvallend lichtdisplay, volledig gevoed door regeneratieve energie.

Geheimzinnige Mercedes-Benz onder doek

Mercedes-Benz blikt terug op dik 130 jaar verlichting. Dat begon in 1886 met kaarsverlichting (geen grapje). In 2019 is er sprake van LED-verlichting met holografische en adaptieve lensmodules. Tijden veranderen. Veel interessanter is de foto die Mercedes-Benz bij het persbericht over lichttechnologie meestuurt. Daarop staat een mysterieuze Mercedes-Benz onder een doek. Rara, welke auto is het?

Bron: ZERauto

EV-nieuws: Autotest Peugeot E-2008 - Automobielmanagement.nl

EV-nieuws: Autotest Peugeot E-2008

Misschien klinkt het wat hoogdravend, maar Peugeot zegt het zelf zo: op basis van 208 jaar ervaring gaat het Franse merk ‘vol vertrouwen het tijdperk van de energetische transitie in’. Oftewel: wen er maar aan dat elektrische aandrijving de standaard wordt. Waarbij in elk geval voorlopig ook diesel- en benzinemotoren volop in productie blijven.

EV-nieuws: Autotest Peugeot E-2008

De nieuwe Peugeot 2008, die medio 2020 in ons land te koop zal zijn, laat zien hoe de ontwikkelingen vorm krijgen. De kleine SUV krijgt drie aandrijflijn: benzine, diesel en elektrisch: volledig en hybride. Waarbij de producent verwacht dat de komende jaren ongeveer 40 procent van de kopers kiest voor de diesel, 10 tot 15 procent voor elektrisch en de rest voor een benzinemotor.

Tesla gaat 500.000 auto’s bouwen in Duitsland

In november werd eindelijk duidelijk waar Tesla de langverwachte Gigafactory 4 gaat bouwen. Details kregen we nog niet te horen. De Duitse kranten zitten er echter bovenop en hebben documenten in handen met meer details.

De locatie van de Europese Tesla Gigafactory werd in november bekend. Verschillende steden, provincies en landen probeerde al jaren de aandacht van Tesla-CEO Musk te trekken, in de hoop het miljardenproject naar hun gebied te halen. Tesla gaat naar het hol van de leeuw en kiest voor Duitsland. Berlijn om precies te zijn.

Jaguar geeft I-PACE meer range met update

Jaguar heeft voor de batterij-elektrische I-PACE een update ontwikkeld waarmee de actieradius met 8 procent toeneemt. De software-update is gratis te installeren bij de Jaguar-dealer. De update maakt ook uitgebreidere Software-Over-The-Air-functionaliteiten (SOTA) mogelijk. Na installatie zijn tevens ook meer modules op afstand te updaten.

Jaguar rust de I-PACE uit met een 90 kWh lithium-ion accupakket, goed voor een WLTP-range van 470 kilometer. Jaguar: “De nieuwe software-update vergroot niet de volgens de WLTP-cyclus vastgestelde actieradius, maar wel het praktijkbereik. Eigenaren van de I-PACE kunnen het batterijpakket tot 8 procent meer benutten, wat resulteert in een 8 procent grotere actieradius in de praktijk. Deze aanpassingen zijn doorgevoerd op basis van ervaringen opgedaan met de raceversie van de 100 procent elektrische I-PACE, de eTROPHY.”

Hyundai Lafesta EV: een fraaie sedancoupé voor China

In China presenteert Hyundai de Lafesta EV: een batterij-elektrische sedan met coupéstyling. Naar Europa komt het model niet, ook al heeft zo’n elektrische sedancoupé best kans van slagen in Europa gezien alle financiële prikkels die bestaan voor batterij-elektrische auto’s.

De Hyundai LaFesta EV is uitgerust met een 56,5 kWh accupakket en een 204 pk (150 kW) sterke elektromotor met 310 Nm. Op papier komt de LaFesta EV maar liefst 490 kilometer ver, maar dat is volgens lokale berekeningen. Reken in de praktijk op ongeveer 300 kilometer.

De gezelligste Nissan Leaf ooit: de Nissan TREE

Christmas is in town! De marketingafdeling van Nissan speelt daar slim op in met de gezelligste Nissan LEAF ooit. Dít is de Nissan TREE. Feitelijk een kerstboomversie van de batterij-elektrische LEAF. De sfeervolle kerstauto heeft een opvallend lichtdisplay, volledig gevoed door regeneratieve energie.

Geheimzinnige Mercedes-Benz onder doek

Mercedes-Benz blikt terug op dik 130 jaar verlichting. Dat begon in 1886 met kaarsverlichting (geen grapje). In 2019 is er sprake van LED-verlichting met holografische en adaptieve lensmodules. Tijden veranderen. Veel interessanter is de foto die Mercedes-Benz bij het persbericht over lichttechnologie meestuurt. Daarop staat een mysterieuze Mercedes-Benz onder een doek. Rara, welke auto is het?

Bron: ZERauto