Opel: ‘75 procent eigenaren oude auto is bereid deze te laten slopen’

Driekwart van de Nederlanders met een auto van 15 jaar of ouder is bereid de auto te laten slopen tegen een financiële vergoeding. 42 procent wil dit al doen voor 1.000 euro of minder. Dit blijkt uit onderzoek dat Opel liet uitvoeren.

Samenwerking Opel en CarGarantie Nederland

49 procent van de automobilisten wil geen gebruikmaken van het openbaar vervoer in plaats van de auto ten bate van het milieu. Het gebruik van een deelauto of een huurauto is zelfs voor 76 procent geen optie zo blijkt verder uit het onderzoek.

CO2-reductie

Sander Jansen, algemeen directeur Opel Nederland: “We weten allemaal dat CO2-reductie en verbetering van de luchtkwaliteit broodnodig zijn. Het verjongen van het Nederlandse wagenpark kan écht het verschil maken. Naast de aangekondigde subsidie voor nieuwe en gebruikte elektrische auto’s, zijn wij ervan overtuigd dat een incentive ‘aan de achterkant’ relevante impact kan hebben.”

Slooppremie

Financiële redenen wegen voor 78 procent van de respondenten mee bij hun keuze voor een jongere auto. Opel brengt daarom tot en met 31 maart de ‘slooppremie’ terug. Het gaat om een bedrag van 1.000 euro voor auto’s van 15 jaar en ouder. In combinatie met maximaal 2.400 euro private lease-korting kan het overstappen naar een nieuwe auto tot 3.400 euro voordeel opleveren voor autokopers. Met als bijkomend voordeel schonere wegen en schonere lucht, beargumenteert het bedrijf.

Reacties

Schonere lucht kan ik nog plaatsen, maar schonere wegen? Of zitten er soms borstels onder de nieuwe Opels?

Geplaatst door: Kees van de Berg op

En omdat handelaren weten dat deze premie er is kunnen zijn de gebruikte auto’s duurder maken. De koper trekt van de vraagprijs dan weer de premie af om te bepalen of iets betaalbaar is of niet. Winst voor het milieu (schonere auto) en handelaar (hij strijkt de premie op in de vorm van extra omzet) en kosten voor de koper en belastingbetaler (en laat dat nou net dezelfde persoon zijn..).

Geplaatst door: John Jansen op

En van die 75%… hoeveel van die mensen zijn financieel in de markt voor een private lease constructie? Ik kan me overigens wel indenken dat veel Opel-rijders de oren spitsen als er 1000,= geboden wordt op hun 15 jaar oude Opel.

Geplaatst door: Martin Schutte op
Opel: ‘75 procent eigenaren oude auto is bereid deze te laten slopen’ - Automobielmanagement.nl

Opel: ‘75 procent eigenaren oude auto is bereid deze te laten slopen’

Driekwart van de Nederlanders met een auto van 15 jaar of ouder is bereid de auto te laten slopen tegen een financiële vergoeding. 42 procent wil dit al doen voor 1.000 euro of minder. Dit blijkt uit onderzoek dat Opel liet uitvoeren.

Samenwerking Opel en CarGarantie Nederland

49 procent van de automobilisten wil geen gebruikmaken van het openbaar vervoer in plaats van de auto ten bate van het milieu. Het gebruik van een deelauto of een huurauto is zelfs voor 76 procent geen optie zo blijkt verder uit het onderzoek.

CO2-reductie

Sander Jansen, algemeen directeur Opel Nederland: “We weten allemaal dat CO2-reductie en verbetering van de luchtkwaliteit broodnodig zijn. Het verjongen van het Nederlandse wagenpark kan écht het verschil maken. Naast de aangekondigde subsidie voor nieuwe en gebruikte elektrische auto’s, zijn wij ervan overtuigd dat een incentive ‘aan de achterkant’ relevante impact kan hebben.”

Slooppremie

Financiële redenen wegen voor 78 procent van de respondenten mee bij hun keuze voor een jongere auto. Opel brengt daarom tot en met 31 maart de ‘slooppremie’ terug. Het gaat om een bedrag van 1.000 euro voor auto’s van 15 jaar en ouder. In combinatie met maximaal 2.400 euro private lease-korting kan het overstappen naar een nieuwe auto tot 3.400 euro voordeel opleveren voor autokopers. Met als bijkomend voordeel schonere wegen en schonere lucht, beargumenteert het bedrijf.

Reacties

Schonere lucht kan ik nog plaatsen, maar schonere wegen? Of zitten er soms borstels onder de nieuwe Opels?

Geplaatst door: Kees van de Berg op

En omdat handelaren weten dat deze premie er is kunnen zijn de gebruikte auto’s duurder maken. De koper trekt van de vraagprijs dan weer de premie af om te bepalen of iets betaalbaar is of niet. Winst voor het milieu (schonere auto) en handelaar (hij strijkt de premie op in de vorm van extra omzet) en kosten voor de koper en belastingbetaler (en laat dat nou net dezelfde persoon zijn..).

Geplaatst door: John Jansen op

En van die 75%… hoeveel van die mensen zijn financieel in de markt voor een private lease constructie? Ik kan me overigens wel indenken dat veel Opel-rijders de oren spitsen als er 1000,= geboden wordt op hun 15 jaar oude Opel.

Geplaatst door: Martin Schutte op