Renault en Nissan kondigen samenwerking aan met Uber

Renault en Nissan gaan samenwerken met Uber, met als doel de ritten van Uber in Europa te elektrificeren. Dit hebben beide bedrijven vandaag aangekondigd. Uber wil dat in 2025 de helft van alle gereden kilometers in zeven Europese hoofdsteden in een elektrische auto worden afgelegd.

Uiteindelijk wil Uber een ​​emissievrij mobiliteitsplatform worden. ‘Vanaf 2025 zal 50 procent van de kilometers die via Uber gereden worden in zeven Europese hoofdsteden (Amsterdam, Berlijn, Brussel, Lissabon, Londen, Madrid en Parijs) in een elektrische auto worden afgelegd. Dit betekent dat passagiers tegen eind 2021 een emissievrije auto kunnen kiezen in 80 procent van de Europese steden waarin Uber-bedrijven actief zijn,’ laat het bedrijf weten.

Leaf

Jordi Vila, Divisional Vice President Sales en Marketing bij Nissan Europe: “Op basis van 10 jaar ervaring met de Nissan Leaf weten we dat mensen dol zijn op elektrisch rijden. Door samen te werken met Uber in het Verenigd Koninkrijk, hebben we het bewustzijn en de acceptatie rondom emissievrije auto’s al kunnen vergroten en we kijken ernaar uit om te onderzoeken hoe we dat verder in Europa kunnen uitrollen.”

Renault en Nissan kondigen samenwerking aan met Uber - Automobielmanagement.nl

Renault en Nissan kondigen samenwerking aan met Uber

Renault en Nissan gaan samenwerken met Uber, met als doel de ritten van Uber in Europa te elektrificeren. Dit hebben beide bedrijven vandaag aangekondigd. Uber wil dat in 2025 de helft van alle gereden kilometers in zeven Europese hoofdsteden in een elektrische auto worden afgelegd.

Uiteindelijk wil Uber een ​​emissievrij mobiliteitsplatform worden. ‘Vanaf 2025 zal 50 procent van de kilometers die via Uber gereden worden in zeven Europese hoofdsteden (Amsterdam, Berlijn, Brussel, Lissabon, Londen, Madrid en Parijs) in een elektrische auto worden afgelegd. Dit betekent dat passagiers tegen eind 2021 een emissievrije auto kunnen kiezen in 80 procent van de Europese steden waarin Uber-bedrijven actief zijn,’ laat het bedrijf weten.

Leaf

Jordi Vila, Divisional Vice President Sales en Marketing bij Nissan Europe: “Op basis van 10 jaar ervaring met de Nissan Leaf weten we dat mensen dol zijn op elektrisch rijden. Door samen te werken met Uber in het Verenigd Koninkrijk, hebben we het bewustzijn en de acceptatie rondom emissievrije auto’s al kunnen vergroten en we kijken ernaar uit om te onderzoeken hoe we dat verder in Europa kunnen uitrollen.”