NS zet BMW i3 in als deelauto

NS heeft op vier treinstations twee elektrische BMW’s i3 beschikbaar gesteld als deelauto’s. NS werkt daarbij samen met Q-Park en met Amber, een deelauto-organisatie van onder meer de Provincie Noord-Brabant, de gemeente Helmond en onderwijsinstelling Landstede.

De BMW’s staan op de P+R terreinen van de stations Alkmaar, Driebergen-Zeist, Rotterdam Centraal en Zwolle. In totaal gaat het in eerste instantie om acht van die auto’s. Met de deelauto’s zijn reizigers flexibel en hebben ze meer keuzevrijheid, aldus NS Frontmanager auto Bert Vaessens: “Na de treinreis stap je het station uit en met de app open je de auto. Zodra je aan komt rijden gaat de slagboom vanzelf omhoog en je vervolgt je weg geruisloos’’. Het is ook mogelijk om de auto niet naar een station maar naar één van de andere Amber locaties terug te brengen.

Uitkomst

Vaessens: “Met deze elektrische deelauto’s kunnen reizigers hun reis vervolgen naar plekken waar de trein niet kan komen. Ook voor omwonenden van het station zonder auto is dit een uitkomst.’’ Met de komst van de auto’s van Amber breidt NS het aanbod van deelauto’s uit om zo elektrisch vervoer vooruit te helpen. Jasper Uljee, groei- en innovatiemanager bij Amber: “We geloven dat delen het nieuwe bezit is. Zeker bij auto’s. We zien dat auto’s zo’n 23 uur per dag stilstaan en inmiddels is al 40 procent van de stad ingedeeld als ruimte voor de auto. Dat kan en moet anders. Daarom hebben wij een deelautoplatform waarbij we de gebruiker de garantie bieden op een elektrische deelauto.’’

Als reizigers enthousiast zijn, krijgen mogelijk meer P+R locaties van NS deze elektrische deelauto’s.

NS zet BMW i3 in als deelauto - Automobielmanagement.nl

NS zet BMW i3 in als deelauto

NS heeft op vier treinstations twee elektrische BMW’s i3 beschikbaar gesteld als deelauto’s. NS werkt daarbij samen met Q-Park en met Amber, een deelauto-organisatie van onder meer de Provincie Noord-Brabant, de gemeente Helmond en onderwijsinstelling Landstede.

De BMW’s staan op de P+R terreinen van de stations Alkmaar, Driebergen-Zeist, Rotterdam Centraal en Zwolle. In totaal gaat het in eerste instantie om acht van die auto’s. Met de deelauto’s zijn reizigers flexibel en hebben ze meer keuzevrijheid, aldus NS Frontmanager auto Bert Vaessens: “Na de treinreis stap je het station uit en met de app open je de auto. Zodra je aan komt rijden gaat de slagboom vanzelf omhoog en je vervolgt je weg geruisloos’’. Het is ook mogelijk om de auto niet naar een station maar naar één van de andere Amber locaties terug te brengen.

Uitkomst

Vaessens: “Met deze elektrische deelauto’s kunnen reizigers hun reis vervolgen naar plekken waar de trein niet kan komen. Ook voor omwonenden van het station zonder auto is dit een uitkomst.’’ Met de komst van de auto’s van Amber breidt NS het aanbod van deelauto’s uit om zo elektrisch vervoer vooruit te helpen. Jasper Uljee, groei- en innovatiemanager bij Amber: “We geloven dat delen het nieuwe bezit is. Zeker bij auto’s. We zien dat auto’s zo’n 23 uur per dag stilstaan en inmiddels is al 40 procent van de stad ingedeeld als ruimte voor de auto. Dat kan en moet anders. Daarom hebben wij een deelautoplatform waarbij we de gebruiker de garantie bieden op een elektrische deelauto.’’

Als reizigers enthousiast zijn, krijgen mogelijk meer P+R locaties van NS deze elektrische deelauto’s.