Toyota richt Europese waterstofdivisie op

Toyota gaat serieus werk maken van waterstof als brandstof in Europa. Het merk heeft hiertoe de Fuel Cell Business Group opgericht. Deze nieuwe divisie gaat toezicht houden op alle waterstofactiviteiten van Toyota in Europa.

De Fuel Cell Business Group van Toyota is gevestigd in Brussel. Het doel is om de positie van waterstof te versterken, niet alleen voor mobiliteit maar ook op andere terreinen. Opmerkelijk is dat Toyota’s brandstofceltechnologie toegankelijk wordt voor andere commerciële partijen. Thiebault Paquet, Director Fuel Cell Business Group: “We verwachten op korte termijn dat de wereldwijde verkoop van onze brandstofcelsystemen met factor 10 zal toenemen. Het is ook de reden waarom we onze productiecapaciteit drastisch vergroot hebben.”

Andere toepassingen

In 2014 introduceerde Toyota de Mirai, de eerste sedan die uitgerust is met brandstofceltechnologie en op waterstof rijdt. De brandstofceltechnologie is echter ook geschikt voor andere toepassingen dan auto’s, zoals vrachtwagens, stadsbussen, vorkheftrucks en generatoren. En Toyota voert ook tests uit met boten en treinen.

Versnellen

Om de introductie van waterstof in Europa te versnellen, concentreert Toyota zich op waterstofclusters of ecosystemen waar een lokale infrastructuur transportvloten en mobiliteitsdiensten op waterstof ondersteunt. De Fuel Cell Business Group zal daarom intensief samenwerken met industriële partners, nationale en regionale overheden en organisaties om de ontwikkeling van waterstof op meer Europese locaties te stimuleren en vooruitgang te boeken.

Toyota richt Europese waterstofdivisie op - Automobielmanagement.nl

Toyota richt Europese waterstofdivisie op

Toyota gaat serieus werk maken van waterstof als brandstof in Europa. Het merk heeft hiertoe de Fuel Cell Business Group opgericht. Deze nieuwe divisie gaat toezicht houden op alle waterstofactiviteiten van Toyota in Europa.

De Fuel Cell Business Group van Toyota is gevestigd in Brussel. Het doel is om de positie van waterstof te versterken, niet alleen voor mobiliteit maar ook op andere terreinen. Opmerkelijk is dat Toyota’s brandstofceltechnologie toegankelijk wordt voor andere commerciële partijen. Thiebault Paquet, Director Fuel Cell Business Group: “We verwachten op korte termijn dat de wereldwijde verkoop van onze brandstofcelsystemen met factor 10 zal toenemen. Het is ook de reden waarom we onze productiecapaciteit drastisch vergroot hebben.”

Andere toepassingen

In 2014 introduceerde Toyota de Mirai, de eerste sedan die uitgerust is met brandstofceltechnologie en op waterstof rijdt. De brandstofceltechnologie is echter ook geschikt voor andere toepassingen dan auto’s, zoals vrachtwagens, stadsbussen, vorkheftrucks en generatoren. En Toyota voert ook tests uit met boten en treinen.

Versnellen

Om de introductie van waterstof in Europa te versnellen, concentreert Toyota zich op waterstofclusters of ecosystemen waar een lokale infrastructuur transportvloten en mobiliteitsdiensten op waterstof ondersteunt. De Fuel Cell Business Group zal daarom intensief samenwerken met industriële partners, nationale en regionale overheden en organisaties om de ontwikkeling van waterstof op meer Europese locaties te stimuleren en vooruitgang te boeken.