GS-Recycling levert een bijdrage aan uw MVO-doelstellingen

brand story

“De coronacrisis heeft voor veel branches grote gevolgen, ook voor de autobranche. Wij merken het ook, maar toch niet zo sterk. Dit komt doordat wij in meerdere branches actief zijn. Het risico is daarmee enigszins gespreid”, aldus Olaf Eijgelaar, directeur bij GS-Recycling in Amsterdam.

“Wij zijn de partij die tien jaar geleden als eerste onafhankelijke olie-inzamelaar de markt heeft opengebroken. Destijds waren wij in Nederland nieuwkomer in deze markt, maar wel met heel veel ervaring. Onze oorsprong ligt namelijk bij KS-Recycling uit Sonsbeck (Duitsland); sinds 55 jaar inzamelaar van afgewerkte olie in Duitsland.”

Circulair

“Hier verwerken wij ook de afgewerkte olie tot hoogwaardige producten zoals basisolie. Dit doen wij sinds 2001 door middel van distillatie. In Nederland zamelen wij niet alleen afgewerkte olie in, maar ook koelvloeistof, remvloeistof en brandstofresten. Deze afvalstoffen verwerken wij ook bij ons moederbedrijf KS-Recycling weer tot hoogwaardige producten. Zo produceren wij een DOT4 kwaliteit remvloeistof en glycol. Deze producten komen uiteindelijk weer terug in de auto en zo komen wij stap voor stap dichter bij een circulaire economie. Afgelopen jaar hebben wij ons dienstenpakket uitgebreid met een aantal vaste afvalstoffen zoals oliefilters en oliehoudend afval. Bij al onze activiteiten staan de service, het creëren van oplossingen en de milieuverantwoorde verwerking van de afvalstoffen voorop.”

Autobranche

“De autobranche vormt voor GS-Recycling een belangrijke klantgroep, niet in de laatste plaats vanwege de hoge dichtheid van het netwerk. Dit heb je als inzamelaar nodig om de logistieke kosten binnen de perken te houden. We zijn dagelijks met meerdere inzamelwagens onderweg om al onze klanten te bedienen.” De markt is een bron van constante aandacht merkt Eijgelaar: “Dit jaar hebben we naast de coronapandemie ook te maken gehad met sterk dalende olieprijzen. Begin dit jaar daalde de prijs voor ruwe olie van 70 dollar naar 25 dollar per vat. Nu is dat circa 40 dollar. Dat heeft indirect ook zijn effect op de productprijzen. De inzameltarieven voor de klant hebben wij niet significant hoeven veranderen. Ons doel is een betrouwbare en constante partner te zijn met altijd gunstige voorwaarden. Dit kunnen wij doen omdat wij de aangeboden afvalstoffen in eigen installaties tot hoogwaardige producten verwerken. Daarnaast combineren we de inzameling van de vloeistoffen in één bezoek. “

MVO

Inzamelen van afgewerkte olie betekent een bijdrage aan het Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Eijgelaar: “Ongeveer 93 procent van een liter afgewerkte olie wordt hergebruikt. GS-Recycling beschikt uiteraard over alle benodigde vergunningen en is bovendien ISO-9001, ISO-14001 en EMAS gecertificeerd. Zekerheid is gegarandeerd bij ons. Wij wensen iedereen fijne feestdagen en alvast een gezond en succesvol 2021!”

Dit artikel is verschenen in de AM Oliebollenspecial 2020.

Reageren
500 tekens over
GS-Recycling levert een bijdrage aan uw MVO-doelstellingen - Automobielmanagement.nl

GS-Recycling levert een bijdrage aan uw MVO-doelstellingen

brand story

“De coronacrisis heeft voor veel branches grote gevolgen, ook voor de autobranche. Wij merken het ook, maar toch niet zo sterk. Dit komt doordat wij in meerdere branches actief zijn. Het risico is daarmee enigszins gespreid”, aldus Olaf Eijgelaar, directeur bij GS-Recycling in Amsterdam.

“Wij zijn de partij die tien jaar geleden als eerste onafhankelijke olie-inzamelaar de markt heeft opengebroken. Destijds waren wij in Nederland nieuwkomer in deze markt, maar wel met heel veel ervaring. Onze oorsprong ligt namelijk bij KS-Recycling uit Sonsbeck (Duitsland); sinds 55 jaar inzamelaar van afgewerkte olie in Duitsland.”

Circulair

“Hier verwerken wij ook de afgewerkte olie tot hoogwaardige producten zoals basisolie. Dit doen wij sinds 2001 door middel van distillatie. In Nederland zamelen wij niet alleen afgewerkte olie in, maar ook koelvloeistof, remvloeistof en brandstofresten. Deze afvalstoffen verwerken wij ook bij ons moederbedrijf KS-Recycling weer tot hoogwaardige producten. Zo produceren wij een DOT4 kwaliteit remvloeistof en glycol. Deze producten komen uiteindelijk weer terug in de auto en zo komen wij stap voor stap dichter bij een circulaire economie. Afgelopen jaar hebben wij ons dienstenpakket uitgebreid met een aantal vaste afvalstoffen zoals oliefilters en oliehoudend afval. Bij al onze activiteiten staan de service, het creëren van oplossingen en de milieuverantwoorde verwerking van de afvalstoffen voorop.”

Autobranche

“De autobranche vormt voor GS-Recycling een belangrijke klantgroep, niet in de laatste plaats vanwege de hoge dichtheid van het netwerk. Dit heb je als inzamelaar nodig om de logistieke kosten binnen de perken te houden. We zijn dagelijks met meerdere inzamelwagens onderweg om al onze klanten te bedienen.” De markt is een bron van constante aandacht merkt Eijgelaar: “Dit jaar hebben we naast de coronapandemie ook te maken gehad met sterk dalende olieprijzen. Begin dit jaar daalde de prijs voor ruwe olie van 70 dollar naar 25 dollar per vat. Nu is dat circa 40 dollar. Dat heeft indirect ook zijn effect op de productprijzen. De inzameltarieven voor de klant hebben wij niet significant hoeven veranderen. Ons doel is een betrouwbare en constante partner te zijn met altijd gunstige voorwaarden. Dit kunnen wij doen omdat wij de aangeboden afvalstoffen in eigen installaties tot hoogwaardige producten verwerken. Daarnaast combineren we de inzameling van de vloeistoffen in één bezoek. “

MVO

Inzamelen van afgewerkte olie betekent een bijdrage aan het Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Eijgelaar: “Ongeveer 93 procent van een liter afgewerkte olie wordt hergebruikt. GS-Recycling beschikt uiteraard over alle benodigde vergunningen en is bovendien ISO-9001, ISO-14001 en EMAS gecertificeerd. Zekerheid is gegarandeerd bij ons. Wij wensen iedereen fijne feestdagen en alvast een gezond en succesvol 2021!”

Dit artikel is verschenen in de AM Oliebollenspecial 2020.

Reageren
500 tekens over