Topman Bosch: niet alleen inzetten op elektrische auto

Topman Volkmar Denner van Bosch vindt dat de Europese Unie bij haar plannen voor het terugdringen van de auto-emissies te sterk inzet op elektrisch rijden. “Voor de klimaatbescherming komt het niet alleen aan op het einde van de verbrandingsmotor, maar op het einde van fossiele aandrijfstoffen.”

Bosch is de grootste toeleverancier in de auto-industrie. Volgens Denner bereik je CO2-neutraal verkeer niet alleen met e-mobiliteit en groene laadstroom maar ook met hernieuwbare brandstoffen. Denner legt een verband met de eerste vlucht naar de maan in zijn kritiek op de plannen uit Brussel voor een nog strengere Euro-7 emissienorm .

Technologie combineren
“Een klimaatneutrale mobiliteit is bijna net zo’n ambitieus doel als toentertijd de maanvlucht was. Maar in plaats van, net als president Kennedy destijds, alleen het grote doel ‘First man on the moon’ aan te geven en de verdere ontwikkeling aan de ingenieurs over te laten, doet de Europese Commissie het omgekeerd. Op die manier snijdt men alternatieve wegen naar bescherming van het klimaat af. Wie klimaatbescherming werkelijk wil bereiken, moet technologische wegen niet tegen elkaar uitspelen maar moet ze combineren.’’

Lees ook:
Renault werkt met Software République aan mobiliteit van de toekomst

Topman Bosch: niet alleen inzetten op elektrische auto - Automobielmanagement.nl

Topman Bosch: niet alleen inzetten op elektrische auto

Topman Volkmar Denner van Bosch vindt dat de Europese Unie bij haar plannen voor het terugdringen van de auto-emissies te sterk inzet op elektrisch rijden. “Voor de klimaatbescherming komt het niet alleen aan op het einde van de verbrandingsmotor, maar op het einde van fossiele aandrijfstoffen.”

Bosch is de grootste toeleverancier in de auto-industrie. Volgens Denner bereik je CO2-neutraal verkeer niet alleen met e-mobiliteit en groene laadstroom maar ook met hernieuwbare brandstoffen. Denner legt een verband met de eerste vlucht naar de maan in zijn kritiek op de plannen uit Brussel voor een nog strengere Euro-7 emissienorm .

Technologie combineren
“Een klimaatneutrale mobiliteit is bijna net zo’n ambitieus doel als toentertijd de maanvlucht was. Maar in plaats van, net als president Kennedy destijds, alleen het grote doel ‘First man on the moon’ aan te geven en de verdere ontwikkeling aan de ingenieurs over te laten, doet de Europese Commissie het omgekeerd. Op die manier snijdt men alternatieve wegen naar bescherming van het klimaat af. Wie klimaatbescherming werkelijk wil bereiken, moet technologische wegen niet tegen elkaar uitspelen maar moet ze combineren.’’

Lees ook:
Renault werkt met Software République aan mobiliteit van de toekomst