De Duitse autobouwer serveert de ‘eigen merk eerst’-filosofie breed uit. Op personeelsparkings overal in Duitsland plaatste BMW circa zevenduizend kaartjes aan wagens van rivaliserende automerken. "Wat gebeurt hier?", vraagt het kaartje. "Je lijkt bij ons te werken. Je weet hoe waardevol je werk en je inkomen is, maar rijdt met een rivaliserende wagen."

Het bericht in de Suddeutsche Zeitung wordt door een woordvoerder van BMW bevestigd, aldus de Belgische krant Het Laatste Nieuws. Het zou geen echte vraag van het bedrijf zijn, maar bedoeld om medewerkers tot nadenken aan te zetten. "BMW wil in geen geval personeelsleden isoleren die met de verkeerde wagen rondrijden", luidt het.

BMW telt in Duitsland zowat 73 duizend personeelsleden. Door de globale recessie daalde de verkoop van het luxemerk over de eerste vijf maanden van 2009 met 21 procent tot 488 duizend eenheden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding