Lunchkilometers toch zakelijk

De belastingdienst heeft het hoger beroep inzake de lunchkilometers verloren. Dit moet snel een einde maken aan de verwarring die ontstaan is onder de 250 duizend berijders in Nederland die een toch al ingewikkelde kilometeradministratie moeten bijhouden. De Vereniging Auto van de Zaak (VAvdZ) verzamelt mogelijke claims.

Woon-werkverkeer is zakelijk, dus waarom is het geen woon-werkverkeer als iemand tussen de middag thuis een boterham gaat eten? Dit heeft de belastingdienst nu tot twee keer toe aangevochten. Echter het Hof constateert dat de Rechtbank op basis van goede gronden een beslissing genomen heeft. Het Hof voegt eraan toe dat in de politiek in 2002 en in 2006 uitdrukkelijk is aangehaald dat woon-werkverkeer als zakelijke kilometers gelden. Dit om het administreren van bijtelling te vereenvoudigen.

Tijdens het hoger beroep bleek dat de belastingdienst in haar handhaving de lunchkilometers nog steeds als privé aanmerkte. Dit was opmerkelijk, het indienen van een Hoger Beroep heeft immers geen opschortende werking. Hierover heeft VAvdZ met de belastingdienst gecorrespondeerd. Op de website van VAvdZ is deze correspondentie terug te vinden. Met deze uitspraak in hoger beroep kan er nu geen misverstand meer bestaan; met terugwerkende kracht zijn lunchkilometers zakelijke kilometers.

De Vereniging Auto van de Zaak heeft het hoger beroep op de voet gevolgd en complimenteert Mark de Jonge van het kantoor BonseReuling met het bereikte resultaat. VAvdZ roept berijders op die op basis van de foute interpretatie van de wet door de belastingdienst een naheffing gehad hebben. Deze berijders worden verzocht zich te melden bij de Vereniging Auto van de Zaak via www.vavdz.nl. De Vereniging Auto van de Zaak treedt op als belangenbehartiger en verzamelt de claims.

Lunchkilometers toch zakelijk - Automobielmanagement.nl

Lunchkilometers toch zakelijk

De belastingdienst heeft het hoger beroep inzake de lunchkilometers verloren. Dit moet snel een einde maken aan de verwarring die ontstaan is onder de 250 duizend berijders in Nederland die een toch al ingewikkelde kilometeradministratie moeten bijhouden. De Vereniging Auto van de Zaak (VAvdZ) verzamelt mogelijke claims.

Woon-werkverkeer is zakelijk, dus waarom is het geen woon-werkverkeer als iemand tussen de middag thuis een boterham gaat eten? Dit heeft de belastingdienst nu tot twee keer toe aangevochten. Echter het Hof constateert dat de Rechtbank op basis van goede gronden een beslissing genomen heeft. Het Hof voegt eraan toe dat in de politiek in 2002 en in 2006 uitdrukkelijk is aangehaald dat woon-werkverkeer als zakelijke kilometers gelden. Dit om het administreren van bijtelling te vereenvoudigen.

Tijdens het hoger beroep bleek dat de belastingdienst in haar handhaving de lunchkilometers nog steeds als privé aanmerkte. Dit was opmerkelijk, het indienen van een Hoger Beroep heeft immers geen opschortende werking. Hierover heeft VAvdZ met de belastingdienst gecorrespondeerd. Op de website van VAvdZ is deze correspondentie terug te vinden. Met deze uitspraak in hoger beroep kan er nu geen misverstand meer bestaan; met terugwerkende kracht zijn lunchkilometers zakelijke kilometers.

De Vereniging Auto van de Zaak heeft het hoger beroep op de voet gevolgd en complimenteert Mark de Jonge van het kantoor BonseReuling met het bereikte resultaat. VAvdZ roept berijders op die op basis van de foute interpretatie van de wet door de belastingdienst een naheffing gehad hebben. Deze berijders worden verzocht zich te melden bij de Vereniging Auto van de Zaak via www.vavdz.nl. De Vereniging Auto van de Zaak treedt op als belangenbehartiger en verzamelt de claims.