Dat is de rijksweg tussen Eindhoven en Vlissingen. Door onder meer tankstations, parkeerplaatsen en reclamezuilen langs de route te exploiteren, verwachten de bedrijven geld binnen te halen om de weg te verbreden. Ook het onderhoud aan de snelweg willen de bedrijven zelf uitvoeren. 
Dat verzoek heeft de Brabants Zeeuwse werkgeversvereniging (BZW) het ministerie van Infrastructuur en Milieu gedaan. Volgens de werkgevers doet het kabinet te weinig om de files op de A58 aan te pakken. Tot 2020 is er nauwelijks geld om de knelpunten aan te pakken. Onder meer bij Bergen op Zoom en Breda staat het verkeer nu geregeld vast. "In het regeerakkoord staat dat het kabinet voor publiekprivate aanleg van snelwegen is", zegt René Mens, secretaris infrastructuur bij de BZW. "Wij vragen het ministerie ons het budget te geven voor het onderhoud van de weg. Wij zorgen dan voor het onderhoud én dat we de knelpunten aanpakken". 
Mens denkt aan een aparte onderneming, die het beheer van de snelweg efficiënter kan uitvoeren dan de overheid. Daardoor blijft er wat geld over voor de verbreding. Vervolgens komt er extra geld binnen van bedrijven die bereid zijn in de aanpak van de A58 te investeren, omdat ze er zelf beter van worden. "Bijvoorbeeld een restaurant van Van der Valk", aldus Mens. Hoeveel geld de werkgevers kunnen binnenhalen kan de BZW nog niet zeggen. De werkgeversclub wil in ieder geval geen tolweg van de A58 maken. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu laat weten heel benieuwd te zijn naar de plannen". Volgens de BZW scharen nu onder meer wegenbouwer Heijmans, adviesbureau Rebelgroup, ingenieursbureau Goudappel Coffeng en de ING bank zich achter het plan.