Vrij vertaald: alles draait om jou, klant, wij hebben onze auto’s om jou heen geboetseerd. De nieuwe campagne, die het Volvo-management vandaag bekend maakte op een persconferentie in Beijing, is onderdeel van Volvo’s mondiale merkaanpak, die het merk nieuw leven moet inblazen. Volvo Car China realiseerde in de eerste helft van 2011 een verkoopstijging van 36 procent.

Het sleutelwoord van de nieuwe merkbeleid van Volvo is ‘mens-gericht’. ‘Het is de samenvatting van onze wens om mensen beter te begrijpen, om ze een luxe ervaring te laten ondergaan die op de mens is toegesneden’, verklaart Richard Monturo, Vice President Global Marketing van Volvo Car Corporation. ‘Terwijl we tegelijkertijd onze heritage stevig benadrukken. Volvo staat bekend om zijn veilige en betrouwbare auto’s.’ Monturo gaat zo ver om te zeggen dat Volvo in feite al het meest menselijke merk in de auto-industrie is. ‘En dat moeten we dan ook communiceren naar onze klanten.’ Op de IAA in Frankfurt volgende maand laat Volvo duidelijker zien waar zijn nieuwe merkrichting voor staat.

Volvo Car China in Shanghai is van een nationale verkooporganisatie inmiddels uitgegroeid tot een compleet autobedrijf, met niet alleen sales en marketing-afdelingen maar ook productie, inkoop, productontwikkeling, en alle benodigde  ondersteunende activiteiten. Volvo Car China opende vandaag ook een filiaal in hoofdstad Beijing om zijn aanwezige rol in China te benadrukken.

Dankzij vooral de S60 kon Volvo zijn verkopen in China in de eerste zes maanden van 2011 met 36 procent opschroeven tot 21.000 stuks. De XC60 crossover was de bestseller, gevolgd door de S80L en de S60. Er zijn nu al 117 Volvo-dealers in China.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding