Propaganda voor eigen merken in Frankrijk

De Franse regering schiet de Franse auto-industrie te hulp met incentives en met Made in France-commercials die de Fransen ervan moeten overtuigen dat ze Franse merken moeten kopen. Vervuilende auto’s worden zwaar belast om de incentives te financieren.

De regering huurt de bekende filmregisseur en schrijver Luc Besson in om speciale spotjes te maken die Fransen warm moeten maken voor de aankoop van een Franse auto. De pas aangetreden regering van president  Hollande heeft maatregelen aangekondigd die de productie van milieuvriendelijke auto’s moeten stimuleren en autobedrijven moeten beschermen tegen de economische crisis in Europa. Om de verkoop van minder vervuilende auto’s te stimuleren wordt de bonus voor kopers van een elektrische auto verhoogd van vijf naar zeven mille. Voor hybrides gaat het voordeel met tweeduizend euro omhoog naar vierduizend. Dit gaat de Franse staat naar verwachting een half miljard euro kosten maar dit bedrag wordt gecompenseerd door een hogere belasting op zwaar vervuilende auto’s.

De Franse overheid streeft er verder naar zijn eigen wagenpark voor een kwart uit elektrische of hybride voertuigen te laten bestaan. Daarnaast komen er faciliteiten voor autobedrijven die lijden onder de moeilijke marktomstandigheden in Europa. De regering zet 350 miljoen euro opzij voor kredieten aan autoproducenten en voor kleinere autobedrijven is 150 miljoen euro aan bijstand beschikbaar.

PSA Peugeot Citroën zegt vandaag in een verklaring de advertentiecampagne ‘Made in France’  volledig te zullen steunen. PSA laat 85 procent van z’n R&D in Frankrijk uitvoeren en claimt het marktleiderschap bij auto’s met lage uitstoot en wil dat ook behouden. PSA is de eerste fabrikant die dieselhybride auto’s op de markt heeft gebracht. Het bedrijf benadrukt dat alle modellen die deze technologie bezitten (3008 Hybrid4, DS5 Hybrid4, 508 Hybrid4 en 508 RXH) in Franse fabrieken worden gebouwd, te weten in Sochaux en Rennes.

 

 

(ANP)

Reacties

En wij maar denken dat Europa streefde naar het uitbannen van protectionisme.

Geplaatst door: Ed Favier op

viva la France en nu de Duitsers nog
(Made in Germany)
En uiteraard de Italianen en Spanjaarden , daar gaat het ongetwijvelt ook niet best, scheelt ons weer miljarden aan steun

Geplaatst door: marcel op

PSA blijft technisch failliet, tenzij ze een van de twee merken liquideren en uiteraard fabrieken sluiten. Derhalve uitstel van excecutie wordt het
resultaat van deze subsidie. Zie de Opel story

Geplaatst door: T.J. Van Stokkum op
Propaganda voor eigen merken in Frankrijk - Automobielmanagement.nl

Propaganda voor eigen merken in Frankrijk

De Franse regering schiet de Franse auto-industrie te hulp met incentives en met Made in France-commercials die de Fransen ervan moeten overtuigen dat ze Franse merken moeten kopen. Vervuilende auto’s worden zwaar belast om de incentives te financieren.

De regering huurt de bekende filmregisseur en schrijver Luc Besson in om speciale spotjes te maken die Fransen warm moeten maken voor de aankoop van een Franse auto. De pas aangetreden regering van president  Hollande heeft maatregelen aangekondigd die de productie van milieuvriendelijke auto’s moeten stimuleren en autobedrijven moeten beschermen tegen de economische crisis in Europa. Om de verkoop van minder vervuilende auto’s te stimuleren wordt de bonus voor kopers van een elektrische auto verhoogd van vijf naar zeven mille. Voor hybrides gaat het voordeel met tweeduizend euro omhoog naar vierduizend. Dit gaat de Franse staat naar verwachting een half miljard euro kosten maar dit bedrag wordt gecompenseerd door een hogere belasting op zwaar vervuilende auto’s.

De Franse overheid streeft er verder naar zijn eigen wagenpark voor een kwart uit elektrische of hybride voertuigen te laten bestaan. Daarnaast komen er faciliteiten voor autobedrijven die lijden onder de moeilijke marktomstandigheden in Europa. De regering zet 350 miljoen euro opzij voor kredieten aan autoproducenten en voor kleinere autobedrijven is 150 miljoen euro aan bijstand beschikbaar.

PSA Peugeot Citroën zegt vandaag in een verklaring de advertentiecampagne ‘Made in France’  volledig te zullen steunen. PSA laat 85 procent van z’n R&D in Frankrijk uitvoeren en claimt het marktleiderschap bij auto’s met lage uitstoot en wil dat ook behouden. PSA is de eerste fabrikant die dieselhybride auto’s op de markt heeft gebracht. Het bedrijf benadrukt dat alle modellen die deze technologie bezitten (3008 Hybrid4, DS5 Hybrid4, 508 Hybrid4 en 508 RXH) in Franse fabrieken worden gebouwd, te weten in Sochaux en Rennes.

 

 

(ANP)

Reacties

En wij maar denken dat Europa streefde naar het uitbannen van protectionisme.

Geplaatst door: Ed Favier op

viva la France en nu de Duitsers nog
(Made in Germany)
En uiteraard de Italianen en Spanjaarden , daar gaat het ongetwijvelt ook niet best, scheelt ons weer miljarden aan steun

Geplaatst door: marcel op

PSA blijft technisch failliet, tenzij ze een van de twee merken liquideren en uiteraard fabrieken sluiten. Derhalve uitstel van excecutie wordt het
resultaat van deze subsidie. Zie de Opel story

Geplaatst door: T.J. Van Stokkum op