Amsterdam blijft elektrische bedrijfsmobiliteit steunen

Amsterdam heeft de nieuwe subsidiebedragen voor elektrische auto’s bekendgemaakt. Ook komend jaar steunt het gemeentebestuur ondernemers en bedrijven die inzetten op elektrische mobiliteit.

Dat meldt de website ZERauto.  Amsterdam heeft tot 2015 ruim 8,5 miljoen euro gereserveerd om bedrijfsvoertuigen die dagelijks veel kilometers in de stad maken schoner te laten rijden. De subsidie biedt bedrijven een kans om ‘milieubewust te ondernemen en flink te besparen op de brandstofkosten’. Komend jaar verstrekt de gemeente Amsterdam de volgende EV-subsidies aan ondernemers:  vijfduizend euro voor een elektrische personenauto (zakelijke veelrijder), vijfduizend euro voor een elektrische bestelauto (tienduizend euro inclusief rijkssubsidie), vijfduizend euro voor een elektrische taxi (tienduizend euro inclusief rijkssubsidie) en veertig mille  voor een elektrisch vrachtauto.

In vergelijking met vorig jaar zijn de subsidies voor de elektrische bestelauto en taxi gehalveerd. Vorig jaar bedroegen de subsidies (exclusief rijkssubsidie) voor beide categorieën nog tienduizend euro. Er is vanaf januari 2013 per voertuig vijfduizend euro rijkssubsidie beschikbaar voor elektrische bestelwagens en – taxi’s in Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Rotterdam en Utrecht en de aangrenzende gemeenten. Deze rijkssubsidie sluit aan bij het beleid van Amsterdam dat zich richt op de ‘verschoning van de zakelijke veelrijder’ in de stad. Amsterdam loopt in Nederland voorop in elektrisch rijden, maar ook internationaal scoort onze hoofdstad goed op ev-gebied. Maar ondanks dat staat de meest gebruikte oplaadpaal van Nederland in Utrecht. (bron: ZERauto)

 

 

Reacties

In taxi Arnhem is het inderdaad hard nodig. Laatst een gesprek gehad met een chauffeur Taxi Arnhem http://www.taxi-arnhem-bluecabs.nl De aansluiting kan wantoestanden wel verminderen. Niet aanlsuiten bij organisatie met boete is zeker veiliger. Wat voor oplossing heb je anders ?

Geplaatst door: Johan Verneer op
Amsterdam blijft elektrische bedrijfsmobiliteit steunen - Automobielmanagement.nl

Amsterdam blijft elektrische bedrijfsmobiliteit steunen

Amsterdam heeft de nieuwe subsidiebedragen voor elektrische auto’s bekendgemaakt. Ook komend jaar steunt het gemeentebestuur ondernemers en bedrijven die inzetten op elektrische mobiliteit.

Dat meldt de website ZERauto.  Amsterdam heeft tot 2015 ruim 8,5 miljoen euro gereserveerd om bedrijfsvoertuigen die dagelijks veel kilometers in de stad maken schoner te laten rijden. De subsidie biedt bedrijven een kans om ‘milieubewust te ondernemen en flink te besparen op de brandstofkosten’. Komend jaar verstrekt de gemeente Amsterdam de volgende EV-subsidies aan ondernemers:  vijfduizend euro voor een elektrische personenauto (zakelijke veelrijder), vijfduizend euro voor een elektrische bestelauto (tienduizend euro inclusief rijkssubsidie), vijfduizend euro voor een elektrische taxi (tienduizend euro inclusief rijkssubsidie) en veertig mille  voor een elektrisch vrachtauto.

In vergelijking met vorig jaar zijn de subsidies voor de elektrische bestelauto en taxi gehalveerd. Vorig jaar bedroegen de subsidies (exclusief rijkssubsidie) voor beide categorieën nog tienduizend euro. Er is vanaf januari 2013 per voertuig vijfduizend euro rijkssubsidie beschikbaar voor elektrische bestelwagens en – taxi’s in Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Rotterdam en Utrecht en de aangrenzende gemeenten. Deze rijkssubsidie sluit aan bij het beleid van Amsterdam dat zich richt op de ‘verschoning van de zakelijke veelrijder’ in de stad. Amsterdam loopt in Nederland voorop in elektrisch rijden, maar ook internationaal scoort onze hoofdstad goed op ev-gebied. Maar ondanks dat staat de meest gebruikte oplaadpaal van Nederland in Utrecht. (bron: ZERauto)

 

 

Reacties

In taxi Arnhem is het inderdaad hard nodig. Laatst een gesprek gehad met een chauffeur Taxi Arnhem http://www.taxi-arnhem-bluecabs.nl De aansluiting kan wantoestanden wel verminderen. Niet aanlsuiten bij organisatie met boete is zeker veiliger. Wat voor oplossing heb je anders ?

Geplaatst door: Johan Verneer op