Duitse autoindustrie wil meer hulp bij introductie ev’s

De Duitse automobielindustrie, verenigd in de VDA, dringt er bij de Europese Commissie op aan dat er gunstige voorwaarden moeten komen voor de invoering van elektrische auto’s.

Matthias Wissmann, de voorman van VDA, is van mening dat de invoering van elektroauto’s moet worden gestimuleerd als Europa een rol wil spelen bij alternatieve aandrijvingen. Auto’s met een lage emissie zouden bij de berekening van de gemiddelde uitstoot van een autofabrikant met een hogere factor (credit) moeten worden beloond. In 2020 zouden de vloten van nieuwe auto’s van autofabrikanrten in de EU een gemiddelde uitstoot van 95 g/km CO2 moeten hebben. De Europese Commissie wil elektrische auto’s en auto’s met een lagere uitstoot bevoordelen met een factor 1,3 maar dat vindt Wissmann niet genoeg. "Dat is een lachertje", aldus Wissmann. De factor moet volgens hem ergens tussen de 2 en 3 liggen anders zouden de Duitse fabrikanten achterop raken bij de concurrentie uit de VS en China.  Daar geeft men batterijelektrische auto’s, hybrides en brandstofcelauto’s veel meer voordeel. "Als we bij alternatieve aandrijvingen een rol willen blijven spelen, moeten we de introductie op de massamarkt aanjagen. Of auto’s met een elektrische aandrijving of gecombineerde aandrijving met elektro- en verbrandingsmotoren op de markt zullen doorbreken, weten we nu nog steeds niet."  (dpa / automobil industrie)

Zie ook: Duitse regering wil supercredits voor zuinige auto’s   

 

Duitse autoindustrie wil meer hulp bij introductie ev’s - Automobielmanagement.nl

Duitse autoindustrie wil meer hulp bij introductie ev’s

De Duitse automobielindustrie, verenigd in de VDA, dringt er bij de Europese Commissie op aan dat er gunstige voorwaarden moeten komen voor de invoering van elektrische auto’s.

Matthias Wissmann, de voorman van VDA, is van mening dat de invoering van elektroauto’s moet worden gestimuleerd als Europa een rol wil spelen bij alternatieve aandrijvingen. Auto’s met een lage emissie zouden bij de berekening van de gemiddelde uitstoot van een autofabrikant met een hogere factor (credit) moeten worden beloond. In 2020 zouden de vloten van nieuwe auto’s van autofabrikanrten in de EU een gemiddelde uitstoot van 95 g/km CO2 moeten hebben. De Europese Commissie wil elektrische auto’s en auto’s met een lagere uitstoot bevoordelen met een factor 1,3 maar dat vindt Wissmann niet genoeg. "Dat is een lachertje", aldus Wissmann. De factor moet volgens hem ergens tussen de 2 en 3 liggen anders zouden de Duitse fabrikanten achterop raken bij de concurrentie uit de VS en China.  Daar geeft men batterijelektrische auto’s, hybrides en brandstofcelauto’s veel meer voordeel. "Als we bij alternatieve aandrijvingen een rol willen blijven spelen, moeten we de introductie op de massamarkt aanjagen. Of auto’s met een elektrische aandrijving of gecombineerde aandrijving met elektro- en verbrandingsmotoren op de markt zullen doorbreken, weten we nu nog steeds niet."  (dpa / automobil industrie)

Zie ook: Duitse regering wil supercredits voor zuinige auto’s