Nieuw akkoord belastingvrijstelling oldtimer

De kogel is door de kerk: staatssecretaris Weekers en de oldtimer-alliantie (FEHAC, ANWB, KNAC, BOVAG, FOCWA en RAI vereniging) hebben een akkoord bereikt over de nieuwe regels rondom de belastingvrijstelling voor oldtimers.

In het regeerakkoord was opgenomen dat de MRB-vrijstelling voor oldtimers helemaal zou verdwijnen. Gelukkig voor de oldtimerliefhebbers is dat nu van de baan. Toch gaat er wel degelijk het een en ander veranderen.

De leeftijdsgrens voor vrijstelling van oldtimers gaat naar 40 jaar. Deze grens geldt voor benzine-, diesel- en LPG-oldtimers, motorfietsen, bussen, vrachtauto’s en kampeerauto’s. Voor oldtimers op benzine ouder dan 26, maar jonger dan 40 jaar wordt een ‘kwarttarief’ ingevoerd. Er zit wel een maximum aan dit ‘kwarttarief’, namelijk 120 euro op jaarbasis. In het winterseizoen, van december tot en met februari, mogen de oldtimers niet de openbare weg op.

Het ‘kwarttarief’ gaat niet gelden voor oldtimers tussen de 26 en 40 jaar die als brandstof diesel of lpg gebruiken. Voor deze auto’s blijft tot aan de leeftijd van 40 jaar de volledige MRB verschuldigd.

De huidige regels in de MRB betreffende schorsing en evenementenregeling worden gehandhaafd. Wel geldt het afgetopte kwarttarief MRB voor minimaal één kalenderjaar zodat niet de mogelijkheid bestaat om binnen één kalenderjaar gebruik te maken van zowel de schorsingsregeling als het kwarttarief.

Voor benzine-auto’s, benzine-bestelauto’s motorfietsen, bussen en vrachtauto’s tussen de 26 en 40 jaar oud komt er een overgangsregeling. Hoe deze regeling er precies uitziet is nog niet duidelijk. Het is de bedoeling dat deze regel een looptijd heeft van 2014 tot en met 2028. BNR meldt dat de nieuwe plannen de staatskas 28 miljoen euro minder opleveren dan dat er op basis van de ‘oude’ regeling binnen zou zijn gekomen. 

De nieuwe regeling zal per 1 januari 2014 van kracht zijn.

Bekijk hier de Kamerbrief alternatieven afschaffing vrijstelling MRB oldtimers.

Reactie KNAC.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Wat een idiote regeling. Mijn auto is nu geschorst, en blijft zo tot deze over 3 jaar 40 jaar oud is. Ik ga de LPG eruit halen, en ga gewoon op benzine rijden. Fijn mee doen met luchtvervuiling! Verder heb ik een beschikking van de belastingdienst voor deze auto. Ik moet er op kunnen vertrouwen dat deze beschikking geldig blijft voor het verdere leven van mijn auto. De overheid gaat weer achteruit trappen tijdens de wedstrijd. Verder zitten in deze regeling veel discriminerende regels, zoals gas, diesel, kampeerauto, benzine, bussen e.d.
Gelukkig ga ik binnenkort emigreren naar een ander land waar men niet zo moeilijk doet. IK KOTS VAN NEDERLAND! helaas.

Geplaatst door: Will Gunther op

Jammer dat deze maatregel is getroffen

Ik zie geen verschil in benzine en of diesel/LPG

Er zijn van oorsprong diesels ingebouwd af fabriek met de daarbij behorende techniek uit die tijd.
Dat geld ook voor stoomtreinen en gemalen
Lekker laten draaien dat spul

Over 25 Jaar staan we met verbazing te kijken naar die “oude” dieseltechniek
1:15 ?? wordt er dan geroepen
Tsjonge wat veel hoor ik ze zeggen

Maar goed.
Voor de echte hobby klassieker is de maatregel in veel gevallen dramatisch
Er mag van december tot maart niet mee gereden worden in de overgangsregeling

Hoe gaat dat als je hem niet kan stallen.

Trouwens het kwarttarief is ook beperkend voor het aantal rijdagen in de huidige regeling
Ik wacht de definitieve text af want er zijn nog teveel vragen en onduidelijkheden.
Vast staat dat het alleen geldt kost voor grote groepen echte liefhebbers
Opel kadet, golf 1, 2CV etc waar de meeste liefhebbers zich mee bezig houden
De bentley’s en astons zullen de dans ontspringen.
De dieseltechniek is de sigaar dankzij de FEHAC.

Chappeau voor KNAC die ons als echte groep liefhebbers heeft vertegenwoordigt ongeacht model en of brandstof en ook zeker niet blij is met de regeling

Kees

Peugeot 404 diesel uit 69, 70 en 78 toen er nog echte diesels waren

Geplaatst door: kees rijksen op

Eindelijk, een prima beslissing. Dat gezeur over wel niet, klaar .40jaar. Het gaat toch om oldtimers…..

Geplaatst door: Paulien op

Nou bedankt maar weer, heb je voor veel geld je oldtimer laten ombouwen op LPG, kun je nu weer geld er tegen aan gooien om hem terug te laten zetten op benzine. Dit omdat vuile brandstof goedkoper in de belasting is dan schone brandstof. Kan niet anders zeggen dan dat ik vind dat de zogenaamde alliancie mooi heeft laten naaien door de regering! HUIGELAARS

Geplaatst door: Theo op

Dus bergijp ik het goe ddat auto\’s ouder dan 40 jaar wel in de winter mogen rijden?

Geplaatst door: Danny op

Quote:’In het winterseizoen, van december tot en met februari, mogen de oldtimers niet de openbare weg op.”
Helemaal niet meer? Dus hoe kom ik dan naar het werk? En dan wel het kwarttarief betalen of hoeft dat deze 3 maanden dan weer niet?

Geplaatst door: Michael op

EINDELIJK!!!! De stinkdiesels meestal ingevoerd om belasting te ontduiken gaan betalen, heel goed nieuws. En de echte liefhebbers die toch aleen op benzine rijden worden gespaard ook tussen 26 en 40 jaar met maximaal 120 euro per jaar peanuts natuurlijk! Heel goed kan niet wachten op het nieuwe jaar. Wat gaan die mensen nu doen met die vieze diesels? Hahahahahahahahahaha

Geplaatst door: Essted op

Fijn dat weer de goeden moeten lijden onder de slechte: niet elke klassieke diesel wordt gebruikt om dagelijks te rijden…

Geplaatst door: Robert op

Geschorste auto’s, gesloopte auto’s, bedrijven dicht, meer ww,kapitaal vernietiging. Hulde aan Weekers, zijn oldtimer zal wel 40 jaar oud zijn….. Ego!!

Geplaatst door: martin de jong op

Lekker is dat weer.
Onze amerikaanse camper uit 1977 loopt op gas dit betekend dat we voor een bedrag van €1200 p/j de lul zijn .
En om te zeggen dat we er veel mee rijden +/- 2500 p/j
Denk dat ik hem maar verkoop zal niet makkelijk zijn ,of we schorsen hem voor 3 jaar dan is ie 40 dus belasting vrij.
Ze weten toch alles echt te verzieken hier in dit kut land..Beetje krom is ook dat de nieuwe zuinige wagens niets betalen en dat blijft ook zo .Pak de auto’s die al 25 jaar betaalt hebben en ontzie de nieuwe.
Hoe dom kan een regering zijn .
Heel dom dus want het gaat allemaal naar het buitenland en de eigen burger liefhebber kan barsten!!!!!!!!!!

Geplaatst door: romarol op

ER zijn bij politiek altijd compromissen te sluiten. Ik denk dat de KNAC en zijn
medestanders het beste eruit hebben gehaald. Hier komen altijd mensen uit die er niet tevreden mee zijn.
Dat is jammer maar het eerste voorstel was echt een ramp voor oldtimer liefhebbers.

Geplaatst door: J.van der Laan op

Beste Oldtimer liefhebbers,

Helaas is de “kogel door de kerk”. Dit betekent voor veel echte oldtimerbedrijven het faillissement aanvragen, het verlies van arbeidsplaatsen, verlies van inkomsten voor de “staat”, van zowel Inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting, accijnzen op de brandstof en B.T.W. In alle uitingen van dit kabinet wordt geschermd met de regels van Brussel, waarom nu dan niet? In heel Europa geldt een regeling voor klassieke auto’s van 30 jaar, die regeling was in Nederland al ingezet, met een overgangstermijn. Weer een bedrijfstak om zeep geholpen door de regering Rutte.

Groet, Een teleurgestelde liefhebber .

Geplaatst door: De Automakelaars op

Bedankt KNAC! Wat een pech, kapitaal én hobby weg!! Ja, ik GEB een landrover diesel. Rij hooguit 7000km per jaar, vooral in vakantie. Auto wordt nu 2500 per jaar mrb, en verkoopwaarde is nul. Alle onderhoud, weggesmeten geld. En waarom?
Omdat jullie je laten overbluffen! Er was geen meerderheid voor hetgeen er in het akkoord stond, dat wist iedereen. Dus dit is geen verbetering, maar tov de WET een verslechtering!!! Waarom kom je met een tussenoplissing waarbij liefhebbers zonder garage of oprijlaan de pineut zijn en diesel-oldtimers plots allemaal misbruikers. Als dit belangen verdedigen is,… Schande!!

Geplaatst door: Jan op

Nou fijn is dat.
Heb vorige week voor heeeeel veel geld gas in laten bouwen, en netjes op nieuw laten keuren.
dacht dat ik er zo weer 2 jaar tegen kon met mijn schatje.
Maar helaas, gister was hij nog heel veel geld waard en nu leverd hij de oud ijzer prijs op.
me eigen 5 jaar te berste gewerkt.
Al me centen er in gestopt.
En nu kan ik gaan fietsen.
Bedankt.

Geplaatst door: Gert van R op

ach ja wat mag een arbeider nog wel
alles wordt je afgenomen zelf je hobby daarvoor moet je dus al veel geld hebben maar dat is nederland alles voor het capitalisma
ook hier weer
daar bij nog even de europese regels
deze is toch echt 30 jaar maar daar heeft nederland maling aan schandalig

Geplaatst door: tine op

Als ik het goed begrijp, mag je met een auto van 40 jaar het hele jaar door blijven rijden

Geplaatst door: Geurt op

Ik vind het wel meevallen,mijn auto is 38 jaar oud en die 120 Euro maximaal is toch peanuts?Als je dat al niet kan opbrengen kan je beter maar gaan fietsen.En eindelijk verlost van die mercedes stinkdiesel profiteurs!

Geplaatst door: Peter Van der Meer op

Kan iemand mij de logica van deze regeling uitleggen?
Waarom krijgen benzine auto’s wel een overgangsregeling, maar de benzine auto op gas, die beduidend milieuvriendelijker zijn, juist weer niet. Waarom worden mensen die door op gas te rijden aan het milieu denken, zowiezo gestraft met hogere accijnsen. Het maakt wel duidelijk dat geen enkele regering ook maar iets om het milieu geeft, alleen maar aan geld. Jammer alleen dat er nu ook weer mensen zijn die nog steeds geloven dat dit voor het milieu wordt ingevoerd. Maar om op mijn vraag terug te komen, waar zit nou de logica/redenering dat LPG en Diesel gelijk getrokken worden.
Kan iemand mij uitleggen hoe ze aan 153 miljoen komen?
Waar komt die berekening vandaan en zitten daar alle auto’s ook bij die straks geschorst en gesloopt gaan worden, is dat ook al minus alle bedrijven die failliet gaat en die dus geen inkomsten en dus geen belasting meer genereren, maar de belastingbetaler alleen maar gaan kosten.
Kan iemand mij uitleggen waarom nog steeds mensen praten over die stinkdiesels?
Terwijl mijn 26 jaar oude diesel zuiniger rijdt dan de meeste leaseauto van nu en net zo zuinig (1:15) als de belastingvrije panda.
Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel belastingvrije auto’s rondrijden, die ook gewoon van de weg gebruik maken en helemaal niet zo zuinig zijn. Bijvoorbeeld de prius en de panda.
Kan iemand mij uitleggen waarom we nog steeds houderschapsbelasting betalen, puur en alleen om de staatskas te spekken? We zouden al deze regels helemaal niet nodig hebben, als we gewoon betalen aan de tank, wat we trouwens al flink doen. Als je veel en onzuinig rijdt, tank je vaker en betaal je meer en als je niet rijdt, betaal je niet. Hoe simpel kan het leven zijn, maar ja, dan zouden we weer heel veel ambtenaren moeten ontslaan die dan niet meer nodig zijn om allerlei regeltjes te bedenken om zichzelf maar in stand te houden.

En ik wilde nog even zeggen tegen de mensen, die heel smalend doen over het wegvallen van de regeling, de opeenvolgende regeringen hebben laten blijken zeer onbetrouwbaar te zijn en allerlei regelingen zomaar terug te draaien, dus wie weet welke hobbyisten/mensen met huizen / boten / campers / caravans de volgende pineut zullen zijn. Zou niet te hard lachen… of je moet natuurlijk geen hobby of bezittingen hebben.

Geplaatst door: Marijke op

een zeer goede regeling..alleen maar goedkoop willen rijden met die zeer vervuilende diesels waarvoor alleen in Duitsland belasting is betaald..hulde aan dit kabinet die spijkers met koppen slaat..

Geplaatst door: jimmy op

Hoe vinden jullie het nou om in een communistisch land te wonen? Alles wat verdiend wordt, wordt door deze graai-regering afgenomen. Niets geen hobby, maar gewoon betalen. Zelf wel op wachtgeld blijven zitten als de zoveelste regering weer eens omvalt. Oja, misschien moeten we eens asiel aanvragen. Krijgen we wel ineens alles betaald.

Geplaatst door: Frans de Rooij op

Vooral volgende keer weer VVD stemmen.

Zo blijven de rijken in ieder geval de baas

Geplaatst door: Pimlico op

wrm telt de verheerlijking van europeesche wetgeving nu niet meer? ik dacht dat we in europa de wetgeving aan elkaar zouden aanpassen? stelletje bloedzuigers! en zelf maar op het wachtgeld teren, dat wij als nederlanders moeten aderlaten! DAAR valt het grote geld te halen niet bij de bevolking. hou elkaars kont maar lekker nat stelletje medelandernaaiers!(mooi scrabblewoord..;))

Geplaatst door: Guido op

De overheid is onbetrouwbaar. Zo zie je maar weer. Twee jaar geleden mijn oldtimer laten ombouwen op gas. LPG is een schone brandstof. Nu kan de LPG tank erweer uit. Het intereseert de regering niet een schoner milieu, het draait alleen maar om het geld. Zo onbetrouwbaar is de overheid.

Geplaatst door: Erik op

Het geld wordt weer gehaald bij de gewone werkende man,waarom niet eens snijden in het miljoenen kostende wacht geld wat die flikkers in denhaag krijgen.en eens geen geld meer naar het buitenland om de euro te redden,en dan nog maar te zwijgen van al die buitenlanders waar jaarlijks miljarden naar toe gaan die rijden dikke bmw en mercedes eevan.ik zeg tijd voor in opstand te komen want wij nederlanders blijven maar gewoon alles pikken wat ze bedenken in den haag

Geplaatst door: Robert nelissen op

De overheid is blut – de oldtimer bezitter vult de geldput !

Geplaatst door: Porsche 944 liefhebber op

wie legt me uit hoe het nu echt zit?
mijn auto is 41 jaar oud en rijdt op LPG.
Mag ik nou nog rijden van december tot februari?
heb ik nou vrijstelling van MRB?
Weer erg vage regels.
Rutte badankt!!
Eikel!

Geplaatst door: Ceekaa op

ja dat krijg je als je vvd en pvda stemt verneuken je van voor naar achter.
zij denken nu echt hier ged mee te gaan verdienen echt niet iedereen die oldtimer rijd gaat hem schorsen of verkopen of sloop en dan hebben we nog niet eens over de brance zelf gaan heel veel bedrijven de deuren sluiten dus een massaal run op uitkeringen en faillissementen echt dit kabinet wat hier zit heeft echt zijn houdbaarheids datum gehad
de kleine man pesten dat kunnen ze goed de VVD EN DE PVDA ERS geen goed woord voor over ze gunnen je gewoon niet dat je goedkoop auto kunt rijden en dan gooien ze het op milieu kun je zien dat ze nooit echt contackt maken met mensen buiten den haag want auto op gas zijn schoner dan benzine of diesels en je kunt ook roet filters plaatsen op diesels en cattalisatoren op benzine auto s en ga zo maar door ook weer werk gelegenheid brengt dit op dus ook belasting voor de staatskas maar nee milieu dat is het zou ik gelijk die stroom autos maar aan banden gaan leggen want wij winnen nog steeds stroom uit kolen hoe zo milieu bewust en dan hebben we het nog niet eens over produceren van nieuwe auto s blijkbaar geeft dan geen milieu schade dacht het wel je kunt beter door rijden in oude auto s dan nieuwe autos te gaan produceren maar goed this wat die samson ex greenpace rommel
maar goed dit land gaat vanzelf naar de knoppern met dit kabinet die er zit als je nu door de kat of hond gebeten word de gewone man is de klos en word gewoon niks meer gegunt alleen voor mensen met een dikke beurs zijn straks oldtimers nog eenigsins berijkbaar
echt schandalig voor woorden maar goed we moesten zonodig vvd en pvda stemmen en dit is wat je dan krijgt

Geplaatst door: martin op

Afgezien van het feit dat mijn hobby een nekschot krijgt…baal ik als een stekker van de enorme kapitaalvernietiging, ja ik ben een dieselaar, en ja ik heb een 1982 Mercedes 300sd, ik ben een absolute liefhebber, stop veel geld in mijn liefste en hou gewoon van diesel, tja dat maakt mij een mindere liefhebber dan de heer jan kees de jager met zijn 190sl… het zijn een stel belachelijke lieden daar in den haag.
Hopen dat ze in de eerste kamer kunnen denken en dit terug kunnen sturen. We maken niet alleen een hobby stuk maar ook een hele grote tak van sport. Niet te filmen.

Geplaatst door: rinke op

Let wel, de allereerste oldtimerwet was in het leven geroepen om de eigenaren van een oude auto (25jr en ouder)die er af en toe maar mee reden te ontzien. Deze wet bleek voor teveel mensen (profiteurs) weer eens te zacht en die dachten dus: he laat ik eens een oude diesel of lpg auto uit het buitenland halen en hier goedkoop mee gaan rondrijden. Dit is nooit de bedoeling geweest en de overheid wilde dit dus tegengaan. Met de nieuwste wet (bovenstaand) dus gelukt zou je zeggen. MAAR: hetgeen waar dus niet over nagedacht is, is dat er ook auto’s uit de jaren 80 tussen zitten waar maar weinig mee gereden wordt (op een zondagje en toertochtjes) en ik vind niet dat je deze mensen hun hobby kunt ontnemen door op diesels en lpg oldies de volledige wegenbelasting te gaan heffen. Verder vrees ik dus voor verdere toename van werkeloosheid door faillissementen van oldtimergerelateerde bedrijven. Verder zullen de oude diesels voor een deel gewoon geschorst of verkocht worden, en zullen de lpg auto’s teruggekeurd worden naar benzine, alsnog niets opgeschoten dus. en die 128 miljoen gaan ze dus ook echt niet halen!
zoals steeds meer normaal lijkt te worden wordt de gewone man weer eens gepakt!, ik zeg: met z’n allen naar DH met je oldtimer en net zo lang blijven blokkeren daar totdat ze de wet naar europese maatstaven gaan handteren, dwz: 30 jaar en ouder is wb vrij en daarmee uit!

Geplaatst door: Wouter op

Met een maximum van 120 euro per jaar!!! Lees ik dat verkeerd of…… als je het voor 120 euro per jaar meer moet laten omdat dat te veel is, hoe los je een klapband dan op???? Dat is 10 euro permaand meer als nu!!!?? Begrijp ik t nu niet of jullie???

Geplaatst door: twan op

Heel veel gebruikers van de oldtimerregeling misbruiken hem. Daarvoor is nu de juiste aanpak gekozen. Maar diesel is een prachtige techniek, bedankt Rudolf Diesel. Bij MAN ontwikkeld. De echte liefhebber met een diesel is flink het bokje in deze regeling. Kan er nou echt niets beter verzonnen worden. Dit is een lagere school oplossing. Houderschap belasting maal aantal auto’s is opbrengst. Wow. Knap hoor.

Geplaatst door: Mijndert Pon op

Als de regeling echt zo wordt ingevoerd als in de brief is opgenomen dan heeft de “alliantie” prutswerk geleverd. Op zijn minst zouden ALLE auto’s die 25 jaar oud worden onder de overgangsregeling moeten kunnen vallen. Belachelijk dat dat alleen zou gelden voor wat NU 25+ is. De regeling is gemaakt door een oudere generatie oldtimerrijders terwijl er een hele nieuwe generatie liefhebbers met jaren 80 en 90 auto’s klaar staat. En dat zijn wel jullie toekomstige leden die nu wel twee keer na zullen denken voor ze zich bij leden van de alliantie aan zullen sluiten aangezien die hun belang lijken te hebben verkwanseld.

Geplaatst door: Frank V op

ik blif in mijn schatje mercedes 300 tdi rijden. lekker het milieu vervuilen . ik betaal ervoor gewoon……

Geplaatst door: kees op

Deze regering is alleen goed hoe ze een goeddraaiende economie de nek omdraaien,,,wacht maar af,,ze hebben nog helemaal niets presteert,,alleen hun baantje in brussel veiliggesteld,,en nederland leegezogen,,en nu gaan ze ook nog belasting heffen op hobby s,,je zou ook eens per ongeluk ergens plezier in hebben,,ik ga een huisje zoeken hier net over de grens.

Geplaatst door: ed op

@ twan er zijn ook mensen met een diesel die hem hooguit 5 weken per jaar gebruiken net als ik
en moet dus 400 euro gaan betalen en als je dat uitreken is dat 80 euro per week en geen tientje per maand
het is niet zo dat ik dat niet kan betalen maar wij heb al 2 auto’s voor dagelijks gebruik waar ik wegenbelasting voor betaal.
en voor die dagen dat ik ’s zomers eens een uitje maak naar oldtimer dagen dan word je gestraft voor het hebben van een hobby
en ook dit is een geval van de crisis schulden die de banken hebben gemaakt en de regering heeft overgenomen verhalen op de gewone man

Geplaatst door: alan op

Dat men regelgeving verandert is op zich te begrijpen maar het gebeurd weer eens met terugwerkende kracht. Ik bezit een Camper uit 1977 waar ik een paar Festivals mee af ga. Minimale kilometers, minimale vervuiling gezien die rijdt op LPG. Als ik goed lees ben ik nu slechter af als iemand met een Camperkenteken die wel een kwartaalregeling heeft. Dat lijkt me idioot en ongewenst. Is er wel nagedacht over banen in deze sector? De onverkoopbaarheid van uw huidige oldtimer ? Onkosten die wel gewoon doorgaan voor een Klassieker ? Voorbeeld: vorig jaar zaken vervangen na 36 jaar, kosten : 1875,-. Koop een Kia met 7 jaar garantie en dan heb je dat niet…….Ik kan echter geen nieuwe Camper betalen dus heb deze opgeknapt. Nu wordt ik daarvoor gestraft ! En waarom ? Zijn andere oplossingen denkbaar zoals maximale kilometers (controle via APK), Geen Spits-rijden en winterstop. Nee, nee, direct de hakbijl erin. Slecht werk van de Belangenorganisaties want die van mij (en van velen) zijn NIET gewaarborgd of verdedigd. Ik heb een beschikking waarin staat dat mijn Dodge Camper belastingvrij is, een eenzijdige opzegging lijkt me onfatsoenlijk. Ik zou gezien dit artikel nu nog vanaf 2014 voor 3 jaar de volle bak moeten betalen terwijl er al 25 jaar voor deze kampeerwagen is betaald !!! Principieel onjuist dus wordt schorsen of dokken………en geen 120 maar volledig tarief volgens dit artikel. Jongere Campers hebben nog kwartaalregeling maar dat is blijkbaar niet voorzien voor Oldtimers op Diesel of LPG. Belachelijk ! Heren Dik-nekken, U wordt Bedankt…… 🙁

Geplaatst door: Peer op

Hee wekers: je kan het geld beter uitdelen aan de bulgaren en je eigen volk de moord laten stikken.
Begrijp je dat de mensen jullie uitkotsen???
Mede oldtimer liefhebbers kom in protest.

Geplaatst door: Nico op

Idioot…
de oldtimer liefhebberij gaat er aan kapot.
zolang hun daar in denhaag de kas maar kunnen spekken en er zelf maar lekker warm bij zitten.
de burger wordt overal met alle regelingen de dupe

Geplaatst door: Frits op

Bijna klaar met de restauratie van mijn Mercedes G (4×4) van 30 jaar oud. Gelukkig op benzine, het gas is er nog niet ingebouwd. Ik kan dus nog enigszins betaalbaar rijden, maar niet in de winter!
De meeste oldtimers zijn inderdaad niet zo geschikt om ’s winters te rijden. Ik heb juist plannen om dat wel te doen 4×4 tochten in besneeuwde gebieden daar is mijn auto juist geschikt voor. Zomers rij ik graag op de motor en wil dan evt. de auto wel laten staan maar dat zal wel niet mogelijk zijn. Als ik de gewone wegenbelasting zou moeten gaan betalen wordt het helemaal onbetaalbaar. Hij gebruikt nu eenmaal veel benzine en op (schone) gas is helemaal niet te betalen. Het milieu aspect is er compleet uitgehaald en het gaat alleen nog maar om het geld. Waarschijnlijk moet ik maar 10 jaar wachten totdat ik ’s winters weer met deze auto mag rijden (maar ja dan zal de regeling wel weer aangepast worden….Van de alliantie hoeven we niets meer te verwachten. Hun leden hebben waarschijnlijk meestal een (onbetaalbare) auto die ouder is dan 40 jaar.

Geplaatst door: Henk op

Is het nou nog niemand opgevallen dat je alleen de diesel/lpg toeslag hoeft te betalen?
Het basistarief en de provinciale toeslag blijft vrijgesteld.
Dit betekent dus dat je het tarief van een bestelauto moet nemen(is hetzelfde als personenauto, maar dan zonder provinciale opcenten) en dan daar de diesel/lpg toeslag bij optellen.
Bij een diesel van 1350 kilo is dat dan op jaarbasis 1340-688= 652 per jaar + bestelautotarief van 312= totaal 964 per jaar.
Daar betaal je dus een kwart van. Dat is 241 euro..

Waar hebben we het over

Geplaatst door: Wil op

@alan ja idd voor diesels is het klote, daar is dit een klote regeling voor. ik snap ook niet waarom ze wegenbelsting niet gewoon in de benzine/diesel prijs stoppen. iedereen die er veel mee rijdt is dan ook de dupe, en iemand die er 1000 km mee rijdt minder!!!!

Geplaatst door: Twan op

Beste oldtimer bezitters, jullie klagen allemaal, om uiteen lopende redenen maar allemaal terecht!! ik zeg 1 ding, steek de koppen bij elkaar en kom in actie maak er een dagje Maileveld Den Haag van en vandaar uit al toeterend door het Binnenhof rijden.
Succes ermee (geen bezitter maar wel liefhebber)

Geplaatst door: Karel op

wel eens aangedacht dat er zwaar misbruik word gemaakt van de regeling, ff dieseltje/of lpg erin kopen en hele dagen gratis zonder MBR rond rijden????
neem van mij aan in dit land is straks niets meer gratis…

Geplaatst door: willem-b op

persoonlijk had ik liever de 60 dagenkaart terug zien komen, die bestond vroeger ook al…
was eerlijker geweest, maar ja bijna niet te controleren, (kost geld) vandaar nu deze regeling…
ik denk dat onze medelanders met al die dieseltjes in de grote steden NIET blij zijn…kunnen ze toch mooi al die diesel exporteren naar het land van herkomst..het zijn en blijven eigenlijk toch maar taxi modellen al die 4 deurs mercedessen.
echte oldtimers hebben chromen bumpers zei mijn moeder altijd…

Geplaatst door: willem-b op

Henk van de mercedes G 4×4 stal je auto in het buitenland kan je gewoon naar de besneeuwde gebieden toe,..er staat nergens dat je daar niet mag rijden,,…alle info staat in de staatscourant…en de lpg er uit om de 2 jaar net voor de apk.

Geplaatst door: willem-b op

EVEN VOOR IEDEREEN, HELAAS WERD ER ZWAAR MISBRUIK VAN DE REGELING GEMAAKT,MAAR VOOR DIESEL EN LPG, KAN JE TOCH GEWOON 1/2 JAAR WEGENBELASTING BETALEN, KAN JE TOCH NAAR DE OLDTIMERS SHOWS…aleen kwam ik daar de 123 en 124 DIESEL modellen nooit tegen, DIE HAD MEN ALLEEN OM HELE DAGEN GRATIS ROND TE RIJDEN EN OM DE KINDEREN NAAR SCHOOL TE BRENGEN NODIG.
DAAROM NU INGRIJP VAN DE OVERHEID…
JAMMER VOOR DE ECHTE LIEFHEBBERS.DAT WEL.

Geplaatst door: willem-b op

Eerst maar weer even een hardnekkig misverstand uit de weg ruimen dat er geen sprake is van misbruik wanneer er dagelijks gereden wordt met een klassieker, wel of niet op LPG of diesel. ALs ik als restauranteigenaar de mogelijkheid biedt om tussen 18:00 en 19:00 voor half geld te kunnen komen eten kan ik niet gaan zitten zeuren over misbruik wanneer veel mensen daadwerkelijk komen eten tussen 18:00 en 19:00. Deze zoveelste wijziging laat weer zien met welke dwergenpolitiek we in dit land te maken hebben. Een kind van drie had al deze kinderachtigheid niet bij elkaar kunnen verzinnen. Het is wel weer erg duidelijk geworden dat je in dit land nooit ver vooruit mag kijken omdat deze domme overheid iedere week de regels veranderd en daarmee de economie frustreerd. Het zoveelste ondoordachte plan dat eigenlijk niet uitvoerbaar is. Er blijken, gezien het bovenstaande ook nogal wat mensen te zijn die zowel niet kunnen lezen als niet de consequenties te kunnen overzien. Stel je voor, je moet op 15 januari de APK doen van je oldtimer maar je mag niet naar de garage.

Geplaatst door: Eduard Pijl op

Een ander hardnekkig misverstand is dat de BOVAG en de RAI helemaal geen belangenbehartigers zijn van oldtimerbezitters. Dat mag inmiddels wel duidelijk zijn.
Ik heb tot nog toe gedacht dat onze politici alleen maar ongeloofwaardig en onbtrouwbaar zijn maar nu blijken ze ook niet eens te kunnen rekenen. Het milieu zal er ook van opknappen wanneer bij vele auto’s de LPG installatie zal worden uitgebouwd. Het lijkt mij een goed idee om al deze installaties massaal bij Weekers in de voortuin te dumpen. Misschien kan Weekers ze wellicht in Bulgarije verkopen.

Geplaatst door: Eduard Pijl op

Pardon. De BOVAG en de RAI zijn uiteraard GEEN belangenbehartigers voor oldtimerbezitters

Geplaatst door: Eduard Pijl op

Al met al weer een fijne verschuiving van werkgelegenheid. Allemaal bedrijven op de fles terwijl ze weer grote blikken ambtenaren (met behoud van uitkering) kunnen opentrekken. Tenslotte moet er weer eindeloos extra gecontroleerd worden en de belastingdienst apeldoorn ( de zoveelste sociale werkplaats in ons land) heeft weer extra mensen nodig om al deze flauwekul te gaan organiseren. Nederland heeft tegenwoordig meer weg van een communistisch strafkamp dan van een democratie. Wat een prachtig ambtenarenland is Nederland toch geworden.

Geplaatst door: Eduard Pijl op

Beetje triest dat er voor diesels en lpg geen overgang komt!! en wat ik helemaal niet begrijp is dat het alleen voor benzine is,, bedoel voor het milieu is den haag dus ook niet!!! belachelijk!! begrijp ook wel dat achmet met zn 190 d aangepakt moet worden maar kom op zeg,, zet het door naar 40 jaar en kom met een overgangs regeling van een kwart tarief of zo,, in de tijd dat ze 40 jaar zijn zijn vele niet meer in leven ,, dat vind ik minder maffia dan deze regel

Geplaatst door: robert op

t.a.v Eduard Pijl…ik vind de nieuwe regeling geweldig, hopelijk vanaf nu nog alleen echte oldtimer liefhebbers aan het toeren, dagelijks gebruik = misbruik daar was de regeling niet voor bedoelt
WAAR BLIJFT DE 60 DAGENKAART,,is nog beter…oja gas is om op te koken,,,,

Geplaatst door: willem-b op

Deze regeling is uitgevonden uit millieu overweging volgens de ambtenaren waarbij ze vergeten dat lpg een schonere brandstof is dan benzine en ze al helemaal vergeten dat door voor 100 % van auto’s de maximum snelheid te verhogen van 120 naar 130 km/u het milieu meer geschaad word, daar de luchtweerstand met het kwadraad van de toename van de snelheid toeneemt dus ook het brandstofverbruik, dan door die 4 %oldtimers waarvan ook nog maar een klein gedeelte op diesel en lpg rijden waarvan de lpg rijders ook nog eens millieu vriendelijker zijn dan de benzine rijders
LEKKER MILIEU vriendelijk deze stap.
En nu moeten wij oldtimer liefhebbers hiervoor opdraaien.
Er lopen in denhaag meer leugenaars rond dan er mensen in een oldtimer rond rijden die hier misbruik van maken.
Want ze vergeten gewoon wat de gevolgen voor de oldtimer branche en alle andere bedrijven die hiermee hun brood verdienen zijn.

Geplaatst door: Jan op

Dat is jammer al dat gedoe stel je auto moet in het begin van het jaar gekeurd worden je mag er niet heen rijden dan moet ie blijfen staan Maar dan krijg je alemaal boetes dan Maar schorsen o nee dat kan ook niet meer zó ga je dus het armen huis in dacht je net even voor weinig geld in je oldtimer te rijden terwijl je al weinig geld hebt Ik ben nu zelf 14 jaar oud én heb een oude opel D kadett gekocht én ben hem langzaam aan het opknappen om er met mijn achtiende er mooi mee te rijden Maar tegen die rijd kan Ik zwinters al niet meer mee rijden wat moet Ik dan een klein gebakje kopen om dat mijn oldtimer niet mag rijden Ik schaam me dood in zoon klein gebakje én mijn kadett staat dan wat weg terotten om dat Ik geld niet heb voor een stalling want dat moet Ik weer in dat kleine gebakje steken dus dan heb Ik drie keer nix dus kadett gaat weg zn moet iedereen Maar in zoon klein gebakje rijden is dat wat ze willen dat iedereen eerst nog even vet moet betalen voor zijn oldtimer én als nood m moet weg doen én in een klein kut gebakje rijden

Geplaatst door: max op

Ik heb net de belasting opgebeld over deze regeling en ze vertelden mij dat het er nog niet door is. Het is nog steeds een voorstel. Ik hoop zo dat ze dit niet doorzetten. Wat een walgelijke daad weer van deze oh zo slechte regering. Wij hebben een camper van 1976 waar al onze liefde en centjes inzit. Mocht dit plan er door komen dan zijn wij genoodzaakt om hem te schorsen en een plek vinden om hem tot hij 40 jaar is te stallen. Hij rijdt notabene op LPG, dat is toch wel aardig schoon dacht ik.

Geplaatst door: Annemiek op

gunther mag mij de naam noemen van een land met een betere regeling voor old timers…kletskoek.
ook kletskoek is de milieu gedachte in de politiek. de bos regeling bijvoorbeeld. je oude auto inruilen voor een nieuwe – zuinigerd..dat zo’n kar met airco nog duurder rijdt (veel Aziaten)maakte niets uit !

Geplaatst door: willem op

De overheid heeft schijt aan het milieu. Het hele milieuvraagstuk is de grootste misleiding van de 21e eeuw. De aarde loopt sowieso tegen het einde der tijden aan, maar dat heeft met de mensheid zelf te maken. Mijn 82’er Volvo 244 op benzine 1 op 7 gaat gewoon door, geen houden aan dat gietijzeren blok moet brullen!!

Geplaatst door: William op

Wegenbelasting vrij was bedoeld voor auto,s die in Nederland 25 jaar belasting hebben betaald dus niet de ingevoerde auto,s maar door een fout van. Staat zoals altijd is iedereen auto,s gaan invoeren en de 190 troep uit Frankrijk gehaald die hebben het ook verpest voor iedereen en inplaats van de fout te herstellen draaien ze het gewoon terug voor iedereen omdat ze te laf zijn om de ingevoerde auto,s terug te draaien dus moet ik voor mij orgineele Mercedes 300 diesel belasting betalen steletje laf bekken

Geplaatst door: Jelle ouwendijk op

Fijn land is dit, eerst maken ze je blij dat je oldtimer eindelijk naar zo veel jaar bezit en belasting voor betaald hebt eindelijk belasting vrij is. En dan door stomme fouten in Den Haag zijn de burgers ( zoals altijd in dit vervelede rot land ) weer de dupe. Ik vraag me af hoe lang wij Nederlanders deze onzin van de maffia in De Haag dit nog gaan pikken.
Mensen doe iets !!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst door: e op

mooie wite patrol bij elkaargespaart was heel bij mee maar dehet pleseer is weg diezel 3.3 om ge bouwt op water sof knalgas 31plaaten rvs 316l 24v 4half amper loop heel mooi goet op temtuur rook niet 50 prosend minder roed geen turbo hoe bij komen vuile diezel laaten ze allen autos en vracht wagens en ook de nieuwe maar om bouwen dan gas en benziene ook wand schoon zijn nieuwe ook niet dan al die onzien te verkopen

Geplaatst door: reinder op

Het nieuwe jaar is begonnen. De meeste oldtimer bezitters hebben hun auto laten schorsen.wachten op het eerste evenement.voor de vrijstelling van hun oldtimer. In plaats van 8x tanken nu maar 1x 40 liter 7×40 minder=280 liter =280 euro minder belasting = een verlies van 250 miljoen euro x10 jaar Ik betaal voor 1 auto belasting ik ben geen filantroop dus mijn tweede hobby is schorsen.in de winter de oldtimer en de zomer de dagelijkse auto.Ik denk dat in de toekomst het schorsen wordt afgeschaft .en dat de oldtimer leeftijd naar 60 jaar.Dus kijk goed uit waarop je stemt de volgende keer.

Geplaatst door: Henri op
Nieuw akkoord belastingvrijstelling oldtimer - Automobielmanagement.nl

Nieuw akkoord belastingvrijstelling oldtimer

De kogel is door de kerk: staatssecretaris Weekers en de oldtimer-alliantie (FEHAC, ANWB, KNAC, BOVAG, FOCWA en RAI vereniging) hebben een akkoord bereikt over de nieuwe regels rondom de belastingvrijstelling voor oldtimers.

In het regeerakkoord was opgenomen dat de MRB-vrijstelling voor oldtimers helemaal zou verdwijnen. Gelukkig voor de oldtimerliefhebbers is dat nu van de baan. Toch gaat er wel degelijk het een en ander veranderen.

De leeftijdsgrens voor vrijstelling van oldtimers gaat naar 40 jaar. Deze grens geldt voor benzine-, diesel- en LPG-oldtimers, motorfietsen, bussen, vrachtauto’s en kampeerauto’s. Voor oldtimers op benzine ouder dan 26, maar jonger dan 40 jaar wordt een ‘kwarttarief’ ingevoerd. Er zit wel een maximum aan dit ‘kwarttarief’, namelijk 120 euro op jaarbasis. In het winterseizoen, van december tot en met februari, mogen de oldtimers niet de openbare weg op.

Het ‘kwarttarief’ gaat niet gelden voor oldtimers tussen de 26 en 40 jaar die als brandstof diesel of lpg gebruiken. Voor deze auto’s blijft tot aan de leeftijd van 40 jaar de volledige MRB verschuldigd.

De huidige regels in de MRB betreffende schorsing en evenementenregeling worden gehandhaafd. Wel geldt het afgetopte kwarttarief MRB voor minimaal één kalenderjaar zodat niet de mogelijkheid bestaat om binnen één kalenderjaar gebruik te maken van zowel de schorsingsregeling als het kwarttarief.

Voor benzine-auto’s, benzine-bestelauto’s motorfietsen, bussen en vrachtauto’s tussen de 26 en 40 jaar oud komt er een overgangsregeling. Hoe deze regeling er precies uitziet is nog niet duidelijk. Het is de bedoeling dat deze regel een looptijd heeft van 2014 tot en met 2028. BNR meldt dat de nieuwe plannen de staatskas 28 miljoen euro minder opleveren dan dat er op basis van de ‘oude’ regeling binnen zou zijn gekomen. 

De nieuwe regeling zal per 1 januari 2014 van kracht zijn.

Bekijk hier de Kamerbrief alternatieven afschaffing vrijstelling MRB oldtimers.

Reactie KNAC.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Wat een idiote regeling. Mijn auto is nu geschorst, en blijft zo tot deze over 3 jaar 40 jaar oud is. Ik ga de LPG eruit halen, en ga gewoon op benzine rijden. Fijn mee doen met luchtvervuiling! Verder heb ik een beschikking van de belastingdienst voor deze auto. Ik moet er op kunnen vertrouwen dat deze beschikking geldig blijft voor het verdere leven van mijn auto. De overheid gaat weer achteruit trappen tijdens de wedstrijd. Verder zitten in deze regeling veel discriminerende regels, zoals gas, diesel, kampeerauto, benzine, bussen e.d.
Gelukkig ga ik binnenkort emigreren naar een ander land waar men niet zo moeilijk doet. IK KOTS VAN NEDERLAND! helaas.

Geplaatst door: Will Gunther op

Jammer dat deze maatregel is getroffen

Ik zie geen verschil in benzine en of diesel/LPG

Er zijn van oorsprong diesels ingebouwd af fabriek met de daarbij behorende techniek uit die tijd.
Dat geld ook voor stoomtreinen en gemalen
Lekker laten draaien dat spul

Over 25 Jaar staan we met verbazing te kijken naar die “oude” dieseltechniek
1:15 ?? wordt er dan geroepen
Tsjonge wat veel hoor ik ze zeggen

Maar goed.
Voor de echte hobby klassieker is de maatregel in veel gevallen dramatisch
Er mag van december tot maart niet mee gereden worden in de overgangsregeling

Hoe gaat dat als je hem niet kan stallen.

Trouwens het kwarttarief is ook beperkend voor het aantal rijdagen in de huidige regeling
Ik wacht de definitieve text af want er zijn nog teveel vragen en onduidelijkheden.
Vast staat dat het alleen geldt kost voor grote groepen echte liefhebbers
Opel kadet, golf 1, 2CV etc waar de meeste liefhebbers zich mee bezig houden
De bentley’s en astons zullen de dans ontspringen.
De dieseltechniek is de sigaar dankzij de FEHAC.

Chappeau voor KNAC die ons als echte groep liefhebbers heeft vertegenwoordigt ongeacht model en of brandstof en ook zeker niet blij is met de regeling

Kees

Peugeot 404 diesel uit 69, 70 en 78 toen er nog echte diesels waren

Geplaatst door: kees rijksen op

Eindelijk, een prima beslissing. Dat gezeur over wel niet, klaar .40jaar. Het gaat toch om oldtimers…..

Geplaatst door: Paulien op

Nou bedankt maar weer, heb je voor veel geld je oldtimer laten ombouwen op LPG, kun je nu weer geld er tegen aan gooien om hem terug te laten zetten op benzine. Dit omdat vuile brandstof goedkoper in de belasting is dan schone brandstof. Kan niet anders zeggen dan dat ik vind dat de zogenaamde alliancie mooi heeft laten naaien door de regering! HUIGELAARS

Geplaatst door: Theo op

Dus bergijp ik het goe ddat auto\’s ouder dan 40 jaar wel in de winter mogen rijden?

Geplaatst door: Danny op

Quote:’In het winterseizoen, van december tot en met februari, mogen de oldtimers niet de openbare weg op.”
Helemaal niet meer? Dus hoe kom ik dan naar het werk? En dan wel het kwarttarief betalen of hoeft dat deze 3 maanden dan weer niet?

Geplaatst door: Michael op

EINDELIJK!!!! De stinkdiesels meestal ingevoerd om belasting te ontduiken gaan betalen, heel goed nieuws. En de echte liefhebbers die toch aleen op benzine rijden worden gespaard ook tussen 26 en 40 jaar met maximaal 120 euro per jaar peanuts natuurlijk! Heel goed kan niet wachten op het nieuwe jaar. Wat gaan die mensen nu doen met die vieze diesels? Hahahahahahahahahaha

Geplaatst door: Essted op

Fijn dat weer de goeden moeten lijden onder de slechte: niet elke klassieke diesel wordt gebruikt om dagelijks te rijden…

Geplaatst door: Robert op

Geschorste auto’s, gesloopte auto’s, bedrijven dicht, meer ww,kapitaal vernietiging. Hulde aan Weekers, zijn oldtimer zal wel 40 jaar oud zijn….. Ego!!

Geplaatst door: martin de jong op

Lekker is dat weer.
Onze amerikaanse camper uit 1977 loopt op gas dit betekend dat we voor een bedrag van €1200 p/j de lul zijn .
En om te zeggen dat we er veel mee rijden +/- 2500 p/j
Denk dat ik hem maar verkoop zal niet makkelijk zijn ,of we schorsen hem voor 3 jaar dan is ie 40 dus belasting vrij.
Ze weten toch alles echt te verzieken hier in dit kut land..Beetje krom is ook dat de nieuwe zuinige wagens niets betalen en dat blijft ook zo .Pak de auto’s die al 25 jaar betaalt hebben en ontzie de nieuwe.
Hoe dom kan een regering zijn .
Heel dom dus want het gaat allemaal naar het buitenland en de eigen burger liefhebber kan barsten!!!!!!!!!!

Geplaatst door: romarol op

ER zijn bij politiek altijd compromissen te sluiten. Ik denk dat de KNAC en zijn
medestanders het beste eruit hebben gehaald. Hier komen altijd mensen uit die er niet tevreden mee zijn.
Dat is jammer maar het eerste voorstel was echt een ramp voor oldtimer liefhebbers.

Geplaatst door: J.van der Laan op

Beste Oldtimer liefhebbers,

Helaas is de “kogel door de kerk”. Dit betekent voor veel echte oldtimerbedrijven het faillissement aanvragen, het verlies van arbeidsplaatsen, verlies van inkomsten voor de “staat”, van zowel Inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting, accijnzen op de brandstof en B.T.W. In alle uitingen van dit kabinet wordt geschermd met de regels van Brussel, waarom nu dan niet? In heel Europa geldt een regeling voor klassieke auto’s van 30 jaar, die regeling was in Nederland al ingezet, met een overgangstermijn. Weer een bedrijfstak om zeep geholpen door de regering Rutte.

Groet, Een teleurgestelde liefhebber .

Geplaatst door: De Automakelaars op

Bedankt KNAC! Wat een pech, kapitaal én hobby weg!! Ja, ik GEB een landrover diesel. Rij hooguit 7000km per jaar, vooral in vakantie. Auto wordt nu 2500 per jaar mrb, en verkoopwaarde is nul. Alle onderhoud, weggesmeten geld. En waarom?
Omdat jullie je laten overbluffen! Er was geen meerderheid voor hetgeen er in het akkoord stond, dat wist iedereen. Dus dit is geen verbetering, maar tov de WET een verslechtering!!! Waarom kom je met een tussenoplissing waarbij liefhebbers zonder garage of oprijlaan de pineut zijn en diesel-oldtimers plots allemaal misbruikers. Als dit belangen verdedigen is,… Schande!!

Geplaatst door: Jan op

Nou fijn is dat.
Heb vorige week voor heeeeel veel geld gas in laten bouwen, en netjes op nieuw laten keuren.
dacht dat ik er zo weer 2 jaar tegen kon met mijn schatje.
Maar helaas, gister was hij nog heel veel geld waard en nu leverd hij de oud ijzer prijs op.
me eigen 5 jaar te berste gewerkt.
Al me centen er in gestopt.
En nu kan ik gaan fietsen.
Bedankt.

Geplaatst door: Gert van R op

ach ja wat mag een arbeider nog wel
alles wordt je afgenomen zelf je hobby daarvoor moet je dus al veel geld hebben maar dat is nederland alles voor het capitalisma
ook hier weer
daar bij nog even de europese regels
deze is toch echt 30 jaar maar daar heeft nederland maling aan schandalig

Geplaatst door: tine op

Als ik het goed begrijp, mag je met een auto van 40 jaar het hele jaar door blijven rijden

Geplaatst door: Geurt op

Ik vind het wel meevallen,mijn auto is 38 jaar oud en die 120 Euro maximaal is toch peanuts?Als je dat al niet kan opbrengen kan je beter maar gaan fietsen.En eindelijk verlost van die mercedes stinkdiesel profiteurs!

Geplaatst door: Peter Van der Meer op

Kan iemand mij de logica van deze regeling uitleggen?
Waarom krijgen benzine auto’s wel een overgangsregeling, maar de benzine auto op gas, die beduidend milieuvriendelijker zijn, juist weer niet. Waarom worden mensen die door op gas te rijden aan het milieu denken, zowiezo gestraft met hogere accijnsen. Het maakt wel duidelijk dat geen enkele regering ook maar iets om het milieu geeft, alleen maar aan geld. Jammer alleen dat er nu ook weer mensen zijn die nog steeds geloven dat dit voor het milieu wordt ingevoerd. Maar om op mijn vraag terug te komen, waar zit nou de logica/redenering dat LPG en Diesel gelijk getrokken worden.
Kan iemand mij uitleggen hoe ze aan 153 miljoen komen?
Waar komt die berekening vandaan en zitten daar alle auto’s ook bij die straks geschorst en gesloopt gaan worden, is dat ook al minus alle bedrijven die failliet gaat en die dus geen inkomsten en dus geen belasting meer genereren, maar de belastingbetaler alleen maar gaan kosten.
Kan iemand mij uitleggen waarom nog steeds mensen praten over die stinkdiesels?
Terwijl mijn 26 jaar oude diesel zuiniger rijdt dan de meeste leaseauto van nu en net zo zuinig (1:15) als de belastingvrije panda.
Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel belastingvrije auto’s rondrijden, die ook gewoon van de weg gebruik maken en helemaal niet zo zuinig zijn. Bijvoorbeeld de prius en de panda.
Kan iemand mij uitleggen waarom we nog steeds houderschapsbelasting betalen, puur en alleen om de staatskas te spekken? We zouden al deze regels helemaal niet nodig hebben, als we gewoon betalen aan de tank, wat we trouwens al flink doen. Als je veel en onzuinig rijdt, tank je vaker en betaal je meer en als je niet rijdt, betaal je niet. Hoe simpel kan het leven zijn, maar ja, dan zouden we weer heel veel ambtenaren moeten ontslaan die dan niet meer nodig zijn om allerlei regeltjes te bedenken om zichzelf maar in stand te houden.

En ik wilde nog even zeggen tegen de mensen, die heel smalend doen over het wegvallen van de regeling, de opeenvolgende regeringen hebben laten blijken zeer onbetrouwbaar te zijn en allerlei regelingen zomaar terug te draaien, dus wie weet welke hobbyisten/mensen met huizen / boten / campers / caravans de volgende pineut zullen zijn. Zou niet te hard lachen… of je moet natuurlijk geen hobby of bezittingen hebben.

Geplaatst door: Marijke op

een zeer goede regeling..alleen maar goedkoop willen rijden met die zeer vervuilende diesels waarvoor alleen in Duitsland belasting is betaald..hulde aan dit kabinet die spijkers met koppen slaat..

Geplaatst door: jimmy op

Hoe vinden jullie het nou om in een communistisch land te wonen? Alles wat verdiend wordt, wordt door deze graai-regering afgenomen. Niets geen hobby, maar gewoon betalen. Zelf wel op wachtgeld blijven zitten als de zoveelste regering weer eens omvalt. Oja, misschien moeten we eens asiel aanvragen. Krijgen we wel ineens alles betaald.

Geplaatst door: Frans de Rooij op

Vooral volgende keer weer VVD stemmen.

Zo blijven de rijken in ieder geval de baas

Geplaatst door: Pimlico op

wrm telt de verheerlijking van europeesche wetgeving nu niet meer? ik dacht dat we in europa de wetgeving aan elkaar zouden aanpassen? stelletje bloedzuigers! en zelf maar op het wachtgeld teren, dat wij als nederlanders moeten aderlaten! DAAR valt het grote geld te halen niet bij de bevolking. hou elkaars kont maar lekker nat stelletje medelandernaaiers!(mooi scrabblewoord..;))

Geplaatst door: Guido op

De overheid is onbetrouwbaar. Zo zie je maar weer. Twee jaar geleden mijn oldtimer laten ombouwen op gas. LPG is een schone brandstof. Nu kan de LPG tank erweer uit. Het intereseert de regering niet een schoner milieu, het draait alleen maar om het geld. Zo onbetrouwbaar is de overheid.

Geplaatst door: Erik op

Het geld wordt weer gehaald bij de gewone werkende man,waarom niet eens snijden in het miljoenen kostende wacht geld wat die flikkers in denhaag krijgen.en eens geen geld meer naar het buitenland om de euro te redden,en dan nog maar te zwijgen van al die buitenlanders waar jaarlijks miljarden naar toe gaan die rijden dikke bmw en mercedes eevan.ik zeg tijd voor in opstand te komen want wij nederlanders blijven maar gewoon alles pikken wat ze bedenken in den haag

Geplaatst door: Robert nelissen op

De overheid is blut – de oldtimer bezitter vult de geldput !

Geplaatst door: Porsche 944 liefhebber op

wie legt me uit hoe het nu echt zit?
mijn auto is 41 jaar oud en rijdt op LPG.
Mag ik nou nog rijden van december tot februari?
heb ik nou vrijstelling van MRB?
Weer erg vage regels.
Rutte badankt!!
Eikel!

Geplaatst door: Ceekaa op

ja dat krijg je als je vvd en pvda stemt verneuken je van voor naar achter.
zij denken nu echt hier ged mee te gaan verdienen echt niet iedereen die oldtimer rijd gaat hem schorsen of verkopen of sloop en dan hebben we nog niet eens over de brance zelf gaan heel veel bedrijven de deuren sluiten dus een massaal run op uitkeringen en faillissementen echt dit kabinet wat hier zit heeft echt zijn houdbaarheids datum gehad
de kleine man pesten dat kunnen ze goed de VVD EN DE PVDA ERS geen goed woord voor over ze gunnen je gewoon niet dat je goedkoop auto kunt rijden en dan gooien ze het op milieu kun je zien dat ze nooit echt contackt maken met mensen buiten den haag want auto op gas zijn schoner dan benzine of diesels en je kunt ook roet filters plaatsen op diesels en cattalisatoren op benzine auto s en ga zo maar door ook weer werk gelegenheid brengt dit op dus ook belasting voor de staatskas maar nee milieu dat is het zou ik gelijk die stroom autos maar aan banden gaan leggen want wij winnen nog steeds stroom uit kolen hoe zo milieu bewust en dan hebben we het nog niet eens over produceren van nieuwe auto s blijkbaar geeft dan geen milieu schade dacht het wel je kunt beter door rijden in oude auto s dan nieuwe autos te gaan produceren maar goed this wat die samson ex greenpace rommel
maar goed dit land gaat vanzelf naar de knoppern met dit kabinet die er zit als je nu door de kat of hond gebeten word de gewone man is de klos en word gewoon niks meer gegunt alleen voor mensen met een dikke beurs zijn straks oldtimers nog eenigsins berijkbaar
echt schandalig voor woorden maar goed we moesten zonodig vvd en pvda stemmen en dit is wat je dan krijgt

Geplaatst door: martin op

Afgezien van het feit dat mijn hobby een nekschot krijgt…baal ik als een stekker van de enorme kapitaalvernietiging, ja ik ben een dieselaar, en ja ik heb een 1982 Mercedes 300sd, ik ben een absolute liefhebber, stop veel geld in mijn liefste en hou gewoon van diesel, tja dat maakt mij een mindere liefhebber dan de heer jan kees de jager met zijn 190sl… het zijn een stel belachelijke lieden daar in den haag.
Hopen dat ze in de eerste kamer kunnen denken en dit terug kunnen sturen. We maken niet alleen een hobby stuk maar ook een hele grote tak van sport. Niet te filmen.

Geplaatst door: rinke op

Let wel, de allereerste oldtimerwet was in het leven geroepen om de eigenaren van een oude auto (25jr en ouder)die er af en toe maar mee reden te ontzien. Deze wet bleek voor teveel mensen (profiteurs) weer eens te zacht en die dachten dus: he laat ik eens een oude diesel of lpg auto uit het buitenland halen en hier goedkoop mee gaan rondrijden. Dit is nooit de bedoeling geweest en de overheid wilde dit dus tegengaan. Met de nieuwste wet (bovenstaand) dus gelukt zou je zeggen. MAAR: hetgeen waar dus niet over nagedacht is, is dat er ook auto’s uit de jaren 80 tussen zitten waar maar weinig mee gereden wordt (op een zondagje en toertochtjes) en ik vind niet dat je deze mensen hun hobby kunt ontnemen door op diesels en lpg oldies de volledige wegenbelasting te gaan heffen. Verder vrees ik dus voor verdere toename van werkeloosheid door faillissementen van oldtimergerelateerde bedrijven. Verder zullen de oude diesels voor een deel gewoon geschorst of verkocht worden, en zullen de lpg auto’s teruggekeurd worden naar benzine, alsnog niets opgeschoten dus. en die 128 miljoen gaan ze dus ook echt niet halen!
zoals steeds meer normaal lijkt te worden wordt de gewone man weer eens gepakt!, ik zeg: met z’n allen naar DH met je oldtimer en net zo lang blijven blokkeren daar totdat ze de wet naar europese maatstaven gaan handteren, dwz: 30 jaar en ouder is wb vrij en daarmee uit!

Geplaatst door: Wouter op

Met een maximum van 120 euro per jaar!!! Lees ik dat verkeerd of…… als je het voor 120 euro per jaar meer moet laten omdat dat te veel is, hoe los je een klapband dan op???? Dat is 10 euro permaand meer als nu!!!?? Begrijp ik t nu niet of jullie???

Geplaatst door: twan op

Heel veel gebruikers van de oldtimerregeling misbruiken hem. Daarvoor is nu de juiste aanpak gekozen. Maar diesel is een prachtige techniek, bedankt Rudolf Diesel. Bij MAN ontwikkeld. De echte liefhebber met een diesel is flink het bokje in deze regeling. Kan er nou echt niets beter verzonnen worden. Dit is een lagere school oplossing. Houderschap belasting maal aantal auto’s is opbrengst. Wow. Knap hoor.

Geplaatst door: Mijndert Pon op

Als de regeling echt zo wordt ingevoerd als in de brief is opgenomen dan heeft de “alliantie” prutswerk geleverd. Op zijn minst zouden ALLE auto’s die 25 jaar oud worden onder de overgangsregeling moeten kunnen vallen. Belachelijk dat dat alleen zou gelden voor wat NU 25+ is. De regeling is gemaakt door een oudere generatie oldtimerrijders terwijl er een hele nieuwe generatie liefhebbers met jaren 80 en 90 auto’s klaar staat. En dat zijn wel jullie toekomstige leden die nu wel twee keer na zullen denken voor ze zich bij leden van de alliantie aan zullen sluiten aangezien die hun belang lijken te hebben verkwanseld.

Geplaatst door: Frank V op

ik blif in mijn schatje mercedes 300 tdi rijden. lekker het milieu vervuilen . ik betaal ervoor gewoon……

Geplaatst door: kees op

Deze regering is alleen goed hoe ze een goeddraaiende economie de nek omdraaien,,,wacht maar af,,ze hebben nog helemaal niets presteert,,alleen hun baantje in brussel veiliggesteld,,en nederland leegezogen,,en nu gaan ze ook nog belasting heffen op hobby s,,je zou ook eens per ongeluk ergens plezier in hebben,,ik ga een huisje zoeken hier net over de grens.

Geplaatst door: ed op

@ twan er zijn ook mensen met een diesel die hem hooguit 5 weken per jaar gebruiken net als ik
en moet dus 400 euro gaan betalen en als je dat uitreken is dat 80 euro per week en geen tientje per maand
het is niet zo dat ik dat niet kan betalen maar wij heb al 2 auto’s voor dagelijks gebruik waar ik wegenbelasting voor betaal.
en voor die dagen dat ik ’s zomers eens een uitje maak naar oldtimer dagen dan word je gestraft voor het hebben van een hobby
en ook dit is een geval van de crisis schulden die de banken hebben gemaakt en de regering heeft overgenomen verhalen op de gewone man

Geplaatst door: alan op

Dat men regelgeving verandert is op zich te begrijpen maar het gebeurd weer eens met terugwerkende kracht. Ik bezit een Camper uit 1977 waar ik een paar Festivals mee af ga. Minimale kilometers, minimale vervuiling gezien die rijdt op LPG. Als ik goed lees ben ik nu slechter af als iemand met een Camperkenteken die wel een kwartaalregeling heeft. Dat lijkt me idioot en ongewenst. Is er wel nagedacht over banen in deze sector? De onverkoopbaarheid van uw huidige oldtimer ? Onkosten die wel gewoon doorgaan voor een Klassieker ? Voorbeeld: vorig jaar zaken vervangen na 36 jaar, kosten : 1875,-. Koop een Kia met 7 jaar garantie en dan heb je dat niet…….Ik kan echter geen nieuwe Camper betalen dus heb deze opgeknapt. Nu wordt ik daarvoor gestraft ! En waarom ? Zijn andere oplossingen denkbaar zoals maximale kilometers (controle via APK), Geen Spits-rijden en winterstop. Nee, nee, direct de hakbijl erin. Slecht werk van de Belangenorganisaties want die van mij (en van velen) zijn NIET gewaarborgd of verdedigd. Ik heb een beschikking waarin staat dat mijn Dodge Camper belastingvrij is, een eenzijdige opzegging lijkt me onfatsoenlijk. Ik zou gezien dit artikel nu nog vanaf 2014 voor 3 jaar de volle bak moeten betalen terwijl er al 25 jaar voor deze kampeerwagen is betaald !!! Principieel onjuist dus wordt schorsen of dokken………en geen 120 maar volledig tarief volgens dit artikel. Jongere Campers hebben nog kwartaalregeling maar dat is blijkbaar niet voorzien voor Oldtimers op Diesel of LPG. Belachelijk ! Heren Dik-nekken, U wordt Bedankt…… 🙁

Geplaatst door: Peer op

Hee wekers: je kan het geld beter uitdelen aan de bulgaren en je eigen volk de moord laten stikken.
Begrijp je dat de mensen jullie uitkotsen???
Mede oldtimer liefhebbers kom in protest.

Geplaatst door: Nico op

Idioot…
de oldtimer liefhebberij gaat er aan kapot.
zolang hun daar in denhaag de kas maar kunnen spekken en er zelf maar lekker warm bij zitten.
de burger wordt overal met alle regelingen de dupe

Geplaatst door: Frits op

Bijna klaar met de restauratie van mijn Mercedes G (4×4) van 30 jaar oud. Gelukkig op benzine, het gas is er nog niet ingebouwd. Ik kan dus nog enigszins betaalbaar rijden, maar niet in de winter!
De meeste oldtimers zijn inderdaad niet zo geschikt om ’s winters te rijden. Ik heb juist plannen om dat wel te doen 4×4 tochten in besneeuwde gebieden daar is mijn auto juist geschikt voor. Zomers rij ik graag op de motor en wil dan evt. de auto wel laten staan maar dat zal wel niet mogelijk zijn. Als ik de gewone wegenbelasting zou moeten gaan betalen wordt het helemaal onbetaalbaar. Hij gebruikt nu eenmaal veel benzine en op (schone) gas is helemaal niet te betalen. Het milieu aspect is er compleet uitgehaald en het gaat alleen nog maar om het geld. Waarschijnlijk moet ik maar 10 jaar wachten totdat ik ’s winters weer met deze auto mag rijden (maar ja dan zal de regeling wel weer aangepast worden….Van de alliantie hoeven we niets meer te verwachten. Hun leden hebben waarschijnlijk meestal een (onbetaalbare) auto die ouder is dan 40 jaar.

Geplaatst door: Henk op

Is het nou nog niemand opgevallen dat je alleen de diesel/lpg toeslag hoeft te betalen?
Het basistarief en de provinciale toeslag blijft vrijgesteld.
Dit betekent dus dat je het tarief van een bestelauto moet nemen(is hetzelfde als personenauto, maar dan zonder provinciale opcenten) en dan daar de diesel/lpg toeslag bij optellen.
Bij een diesel van 1350 kilo is dat dan op jaarbasis 1340-688= 652 per jaar + bestelautotarief van 312= totaal 964 per jaar.
Daar betaal je dus een kwart van. Dat is 241 euro..

Waar hebben we het over

Geplaatst door: Wil op

@alan ja idd voor diesels is het klote, daar is dit een klote regeling voor. ik snap ook niet waarom ze wegenbelsting niet gewoon in de benzine/diesel prijs stoppen. iedereen die er veel mee rijdt is dan ook de dupe, en iemand die er 1000 km mee rijdt minder!!!!

Geplaatst door: Twan op

Beste oldtimer bezitters, jullie klagen allemaal, om uiteen lopende redenen maar allemaal terecht!! ik zeg 1 ding, steek de koppen bij elkaar en kom in actie maak er een dagje Maileveld Den Haag van en vandaar uit al toeterend door het Binnenhof rijden.
Succes ermee (geen bezitter maar wel liefhebber)

Geplaatst door: Karel op

wel eens aangedacht dat er zwaar misbruik word gemaakt van de regeling, ff dieseltje/of lpg erin kopen en hele dagen gratis zonder MBR rond rijden????
neem van mij aan in dit land is straks niets meer gratis…

Geplaatst door: willem-b op

persoonlijk had ik liever de 60 dagenkaart terug zien komen, die bestond vroeger ook al…
was eerlijker geweest, maar ja bijna niet te controleren, (kost geld) vandaar nu deze regeling…
ik denk dat onze medelanders met al die dieseltjes in de grote steden NIET blij zijn…kunnen ze toch mooi al die diesel exporteren naar het land van herkomst..het zijn en blijven eigenlijk toch maar taxi modellen al die 4 deurs mercedessen.
echte oldtimers hebben chromen bumpers zei mijn moeder altijd…

Geplaatst door: willem-b op

Henk van de mercedes G 4×4 stal je auto in het buitenland kan je gewoon naar de besneeuwde gebieden toe,..er staat nergens dat je daar niet mag rijden,,…alle info staat in de staatscourant…en de lpg er uit om de 2 jaar net voor de apk.

Geplaatst door: willem-b op

EVEN VOOR IEDEREEN, HELAAS WERD ER ZWAAR MISBRUIK VAN DE REGELING GEMAAKT,MAAR VOOR DIESEL EN LPG, KAN JE TOCH GEWOON 1/2 JAAR WEGENBELASTING BETALEN, KAN JE TOCH NAAR DE OLDTIMERS SHOWS…aleen kwam ik daar de 123 en 124 DIESEL modellen nooit tegen, DIE HAD MEN ALLEEN OM HELE DAGEN GRATIS ROND TE RIJDEN EN OM DE KINDEREN NAAR SCHOOL TE BRENGEN NODIG.
DAAROM NU INGRIJP VAN DE OVERHEID…
JAMMER VOOR DE ECHTE LIEFHEBBERS.DAT WEL.

Geplaatst door: willem-b op

Eerst maar weer even een hardnekkig misverstand uit de weg ruimen dat er geen sprake is van misbruik wanneer er dagelijks gereden wordt met een klassieker, wel of niet op LPG of diesel. ALs ik als restauranteigenaar de mogelijkheid biedt om tussen 18:00 en 19:00 voor half geld te kunnen komen eten kan ik niet gaan zitten zeuren over misbruik wanneer veel mensen daadwerkelijk komen eten tussen 18:00 en 19:00. Deze zoveelste wijziging laat weer zien met welke dwergenpolitiek we in dit land te maken hebben. Een kind van drie had al deze kinderachtigheid niet bij elkaar kunnen verzinnen. Het is wel weer erg duidelijk geworden dat je in dit land nooit ver vooruit mag kijken omdat deze domme overheid iedere week de regels veranderd en daarmee de economie frustreerd. Het zoveelste ondoordachte plan dat eigenlijk niet uitvoerbaar is. Er blijken, gezien het bovenstaande ook nogal wat mensen te zijn die zowel niet kunnen lezen als niet de consequenties te kunnen overzien. Stel je voor, je moet op 15 januari de APK doen van je oldtimer maar je mag niet naar de garage.

Geplaatst door: Eduard Pijl op

Een ander hardnekkig misverstand is dat de BOVAG en de RAI helemaal geen belangenbehartigers zijn van oldtimerbezitters. Dat mag inmiddels wel duidelijk zijn.
Ik heb tot nog toe gedacht dat onze politici alleen maar ongeloofwaardig en onbtrouwbaar zijn maar nu blijken ze ook niet eens te kunnen rekenen. Het milieu zal er ook van opknappen wanneer bij vele auto’s de LPG installatie zal worden uitgebouwd. Het lijkt mij een goed idee om al deze installaties massaal bij Weekers in de voortuin te dumpen. Misschien kan Weekers ze wellicht in Bulgarije verkopen.

Geplaatst door: Eduard Pijl op

Pardon. De BOVAG en de RAI zijn uiteraard GEEN belangenbehartigers voor oldtimerbezitters

Geplaatst door: Eduard Pijl op

Al met al weer een fijne verschuiving van werkgelegenheid. Allemaal bedrijven op de fles terwijl ze weer grote blikken ambtenaren (met behoud van uitkering) kunnen opentrekken. Tenslotte moet er weer eindeloos extra gecontroleerd worden en de belastingdienst apeldoorn ( de zoveelste sociale werkplaats in ons land) heeft weer extra mensen nodig om al deze flauwekul te gaan organiseren. Nederland heeft tegenwoordig meer weg van een communistisch strafkamp dan van een democratie. Wat een prachtig ambtenarenland is Nederland toch geworden.

Geplaatst door: Eduard Pijl op

Beetje triest dat er voor diesels en lpg geen overgang komt!! en wat ik helemaal niet begrijp is dat het alleen voor benzine is,, bedoel voor het milieu is den haag dus ook niet!!! belachelijk!! begrijp ook wel dat achmet met zn 190 d aangepakt moet worden maar kom op zeg,, zet het door naar 40 jaar en kom met een overgangs regeling van een kwart tarief of zo,, in de tijd dat ze 40 jaar zijn zijn vele niet meer in leven ,, dat vind ik minder maffia dan deze regel

Geplaatst door: robert op

t.a.v Eduard Pijl…ik vind de nieuwe regeling geweldig, hopelijk vanaf nu nog alleen echte oldtimer liefhebbers aan het toeren, dagelijks gebruik = misbruik daar was de regeling niet voor bedoelt
WAAR BLIJFT DE 60 DAGENKAART,,is nog beter…oja gas is om op te koken,,,,

Geplaatst door: willem-b op

Deze regeling is uitgevonden uit millieu overweging volgens de ambtenaren waarbij ze vergeten dat lpg een schonere brandstof is dan benzine en ze al helemaal vergeten dat door voor 100 % van auto’s de maximum snelheid te verhogen van 120 naar 130 km/u het milieu meer geschaad word, daar de luchtweerstand met het kwadraad van de toename van de snelheid toeneemt dus ook het brandstofverbruik, dan door die 4 %oldtimers waarvan ook nog maar een klein gedeelte op diesel en lpg rijden waarvan de lpg rijders ook nog eens millieu vriendelijker zijn dan de benzine rijders
LEKKER MILIEU vriendelijk deze stap.
En nu moeten wij oldtimer liefhebbers hiervoor opdraaien.
Er lopen in denhaag meer leugenaars rond dan er mensen in een oldtimer rond rijden die hier misbruik van maken.
Want ze vergeten gewoon wat de gevolgen voor de oldtimer branche en alle andere bedrijven die hiermee hun brood verdienen zijn.

Geplaatst door: Jan op

Dat is jammer al dat gedoe stel je auto moet in het begin van het jaar gekeurd worden je mag er niet heen rijden dan moet ie blijfen staan Maar dan krijg je alemaal boetes dan Maar schorsen o nee dat kan ook niet meer zó ga je dus het armen huis in dacht je net even voor weinig geld in je oldtimer te rijden terwijl je al weinig geld hebt Ik ben nu zelf 14 jaar oud én heb een oude opel D kadett gekocht én ben hem langzaam aan het opknappen om er met mijn achtiende er mooi mee te rijden Maar tegen die rijd kan Ik zwinters al niet meer mee rijden wat moet Ik dan een klein gebakje kopen om dat mijn oldtimer niet mag rijden Ik schaam me dood in zoon klein gebakje én mijn kadett staat dan wat weg terotten om dat Ik geld niet heb voor een stalling want dat moet Ik weer in dat kleine gebakje steken dus dan heb Ik drie keer nix dus kadett gaat weg zn moet iedereen Maar in zoon klein gebakje rijden is dat wat ze willen dat iedereen eerst nog even vet moet betalen voor zijn oldtimer én als nood m moet weg doen én in een klein kut gebakje rijden

Geplaatst door: max op

Ik heb net de belasting opgebeld over deze regeling en ze vertelden mij dat het er nog niet door is. Het is nog steeds een voorstel. Ik hoop zo dat ze dit niet doorzetten. Wat een walgelijke daad weer van deze oh zo slechte regering. Wij hebben een camper van 1976 waar al onze liefde en centjes inzit. Mocht dit plan er door komen dan zijn wij genoodzaakt om hem te schorsen en een plek vinden om hem tot hij 40 jaar is te stallen. Hij rijdt notabene op LPG, dat is toch wel aardig schoon dacht ik.

Geplaatst door: Annemiek op

gunther mag mij de naam noemen van een land met een betere regeling voor old timers…kletskoek.
ook kletskoek is de milieu gedachte in de politiek. de bos regeling bijvoorbeeld. je oude auto inruilen voor een nieuwe – zuinigerd..dat zo’n kar met airco nog duurder rijdt (veel Aziaten)maakte niets uit !

Geplaatst door: willem op

De overheid heeft schijt aan het milieu. Het hele milieuvraagstuk is de grootste misleiding van de 21e eeuw. De aarde loopt sowieso tegen het einde der tijden aan, maar dat heeft met de mensheid zelf te maken. Mijn 82’er Volvo 244 op benzine 1 op 7 gaat gewoon door, geen houden aan dat gietijzeren blok moet brullen!!

Geplaatst door: William op

Wegenbelasting vrij was bedoeld voor auto,s die in Nederland 25 jaar belasting hebben betaald dus niet de ingevoerde auto,s maar door een fout van. Staat zoals altijd is iedereen auto,s gaan invoeren en de 190 troep uit Frankrijk gehaald die hebben het ook verpest voor iedereen en inplaats van de fout te herstellen draaien ze het gewoon terug voor iedereen omdat ze te laf zijn om de ingevoerde auto,s terug te draaien dus moet ik voor mij orgineele Mercedes 300 diesel belasting betalen steletje laf bekken

Geplaatst door: Jelle ouwendijk op

Fijn land is dit, eerst maken ze je blij dat je oldtimer eindelijk naar zo veel jaar bezit en belasting voor betaald hebt eindelijk belasting vrij is. En dan door stomme fouten in Den Haag zijn de burgers ( zoals altijd in dit vervelede rot land ) weer de dupe. Ik vraag me af hoe lang wij Nederlanders deze onzin van de maffia in De Haag dit nog gaan pikken.
Mensen doe iets !!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst door: e op

mooie wite patrol bij elkaargespaart was heel bij mee maar dehet pleseer is weg diezel 3.3 om ge bouwt op water sof knalgas 31plaaten rvs 316l 24v 4half amper loop heel mooi goet op temtuur rook niet 50 prosend minder roed geen turbo hoe bij komen vuile diezel laaten ze allen autos en vracht wagens en ook de nieuwe maar om bouwen dan gas en benziene ook wand schoon zijn nieuwe ook niet dan al die onzien te verkopen

Geplaatst door: reinder op

Het nieuwe jaar is begonnen. De meeste oldtimer bezitters hebben hun auto laten schorsen.wachten op het eerste evenement.voor de vrijstelling van hun oldtimer. In plaats van 8x tanken nu maar 1x 40 liter 7×40 minder=280 liter =280 euro minder belasting = een verlies van 250 miljoen euro x10 jaar Ik betaal voor 1 auto belasting ik ben geen filantroop dus mijn tweede hobby is schorsen.in de winter de oldtimer en de zomer de dagelijkse auto.Ik denk dat in de toekomst het schorsen wordt afgeschaft .en dat de oldtimer leeftijd naar 60 jaar.Dus kijk goed uit waarop je stemt de volgende keer.

Geplaatst door: Henri op