Eerder kon alleen subsidie worden aangevraagd voor taxi’s en bestelauto’s op groengas met blauw of grijs kenteken alsmede vrachtauto’s en bussen. Tot en met 31 december 2013 kan men in de Stadsregio Arnhem Nijmegen gebruikmaken van deze regeling. De aanschafsubsidie voor auto’s op Groengas komt uit de koker van het regionale energie- en klimaatprogramma De Groene Kracht: voor nieuwe energie in de regio Arnhem-Nijmegen. De regionale subsidie bedraagt tweeduizend euro voor een personenauto, bedrijfsauto, taxi of bestelbus tot vijfduizend kilo en zesduizend euro voor een vrachtauto of bus (zwaarder dan vijfduizend kilo). Voor de kleinste bpm-vrije auto’s (zoals de Volkswagen Up en de Fiat Panda Twinair) is er duizend euro subsidie. Per bedrijf kan tot een maximum van achttien duizend euro aan subsidie worden ontvangen.
De Stadsregionale subsidieregeling kan worden aangevuld met een landelijke subsidie van 1.250 euro uit de regeling ‘emissiearme taxi’s en bestelauto’s’ voor lichte voertuigen tot vijfduizend kilo en 4,5 duizend euro voor voertuigen zwaarder dan vijfduizend kilo, op grond van de ‘subsidieregeling voor schoonste trucks en bussen’ van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu. De Stadsregionale subsidie kan niet worden aangevuld met een landelijke subsidie voor aanschaf van een auto op groengas met geel kenteken.

Rijden op groengas is veel goedkoper dan benzine of diesel. Belangstellenden kunnen hun voordeel zelf uitrekenen via een door de stadsregio ontwikkeld rekenmodel, zie www.degroenehub.nl/rekenmodel. Men kan daarin ook het subsidiebedrag invoeren en berekenen wat dit betekent voor specifieke gevallen.