CAR: elektrificatiestrategie Duitse regering mislukt

Elektrische auto’s doen het wereldwijd nog niet zo goed in de verkoop maar in Duitsland is het helemaal hommeles. De pogingen van de automobielindustrie om de ev in Duitsland een vaste positie te geven, zijn op dit moment tevergeefs.

Dat zegt het CAR-instituut van professor Ferdinand Dudenhöffer van de universiteit van Duisburg-Essen. In Duitsland ontbreekt het aan een politiek kader die het de elektrische auto mogelijk maakt zijn voordelen uit te spelen, in het bijzonder in de grootstedelijke gebieden. In het onderzoek ‘Elektromobiliteit – wat gaat er mis in Duitsland?’ laten de betrokken wetenschappers zien dat Duitsland niet alleen in absolute aantallen wereldwijd achteraan staat, maar dat het in vergelijking met andere industrielanden het potentieel van ev’s maar deels benut.    

Nog geen tweeënhalfduizend ev’s registreerde men in Duitsland in het eerste halfjaar van 2013 (wat overigens een plus is van zeventig procent ten opzichte van 2012). Dat is een marktaandeel van zo’n 0,15 procent waarbij het ook nog zo is dat negenhonderd van de registraties op naam staan van dealers en fabrikanten.  CAR vindt dat het beter kan, zo bewijst Nederland. In het eerste halfjaar zijn bij ons 1.184 ev’s geregistreerd wat goed is voor een marktaandeel van 0,56 procent. (bron: KFZ)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

CAR: elektrificatiestrategie Duitse regering mislukt - Automobielmanagement.nl

CAR: elektrificatiestrategie Duitse regering mislukt

Elektrische auto’s doen het wereldwijd nog niet zo goed in de verkoop maar in Duitsland is het helemaal hommeles. De pogingen van de automobielindustrie om de ev in Duitsland een vaste positie te geven, zijn op dit moment tevergeefs.

Dat zegt het CAR-instituut van professor Ferdinand Dudenhöffer van de universiteit van Duisburg-Essen. In Duitsland ontbreekt het aan een politiek kader die het de elektrische auto mogelijk maakt zijn voordelen uit te spelen, in het bijzonder in de grootstedelijke gebieden. In het onderzoek ‘Elektromobiliteit – wat gaat er mis in Duitsland?’ laten de betrokken wetenschappers zien dat Duitsland niet alleen in absolute aantallen wereldwijd achteraan staat, maar dat het in vergelijking met andere industrielanden het potentieel van ev’s maar deels benut.    

Nog geen tweeënhalfduizend ev’s registreerde men in Duitsland in het eerste halfjaar van 2013 (wat overigens een plus is van zeventig procent ten opzichte van 2012). Dat is een marktaandeel van zo’n 0,15 procent waarbij het ook nog zo is dat negenhonderd van de registraties op naam staan van dealers en fabrikanten.  CAR vindt dat het beter kan, zo bewijst Nederland. In het eerste halfjaar zijn bij ons 1.184 ev’s geregistreerd wat goed is voor een marktaandeel van 0,56 procent. (bron: KFZ)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding