Ruim negentig procent van alle ongelukken wordt veroorzaakt door menselijk falen. Het bevorderen van een bewust, verstandig en daardoor veilig verkeersgedrag staat dan ook bovenaan de prioriteitenlijst van VVN. Hiervoor doet VVN een beroep op bedrijven die zich vanuit een partnership met VVN eveneens actief inzetten voor het bevorderen van de verkeersveiligheid in Nederland, door VVN’s missie ‘Iedereen veilig over straat’ te ondersteunen. Goodyear heeft de afgelopen decenia  met diverse veiligheidsinnovaties in gang gezet en organiseert al jarenlang diverse sensibiliseringscampagnes rond een veilige bandenkeuze en een goed bandenonderhoud.

De samenwerking tussen Goodyear en VVN start  zaterdag 7 september met de organisatie van de Goodyear-Veilig Verkeer Nederland Safe Driving Experience Youngsters Edition. Een sensibiliseringsdag voor jonge, beginnende automobilisten tussen de 18 en 25 jaar, en maximaal één  jaar in het bezit van een rijbewijs. Doelstelling van de dag is om jonge bestuurders meer rijervaring te laten opdoen in o.a. noodsituaties. Tijdens deze workshops wordt er door de instructeurs ook dieper ingegaan op hoe om te gaan met ‘groepsdruk’ in de auto. Verder is er een aantal ‘eye-openers’ workshops voorzien waarin jonge bestuurders zich meer bewust worden van de risico’s die ze nu elke dag onbewust nemen.

Rob Stomphorst van Veilig Verkeer Nederlandt: "De Safe Driving Experience is een mooie kick-off van een langdurige samenwerking die we beogen met Goodyear. De opzet van deze dag sluit perfect aan bij onze sensibiliseringscampagnes, zoals de BOB- en de nieuwe Shotgun-campagne rond afleiding achter het stuur."