Bijtelling elektrische auto’s naar 4%

De bijtelling van 100% elektrische voertuigen gaat volgend jaar niet naar 7 maar naar 4%, blijkt uit de Miljoenennota. Plug-in hybrides gaan wel naar 7% bijtelling. Daarnaast verdwijnen de KIA en de VAMIL, en zal de MIA meer worden gericht op semi-elektrische auto’s.

Dat schrijft AMD Automotive Fiscalisten. Per brief heeft staatssecretaris Weekers op Prinsjesdag aan de Tweede Kamer laten weten dat hij het Belastingplan 2014 nog zal wijzigen in die zin dat voor nieuwe elektrische auto’s vanaf 2014 een bijtelling van 4% gaat gelden.

Dat de CO2-uitstootnormen van de lage-bijtellingcategorieën worden bijgesteld, was natuurlijk al bekend. De 14% bijtelling geldt in 2014 bij een CO2-uitstoot van 51 tot en met 85 gram/km bij een dieselauto en bij 51 tot en met 88 gram/km in andere gevallen. De 20% bijtellingscategorie loopt in 2014 door tot en met 111 gram/km bij diesel resp. 117 gram/km in andere gevallen.

De bovengrens van de BPM-vrijstelling voor zeer zuinige auto’s wordt ook per 1 januari 2014 aangescherpt. Die vrijstelling gaat gelden bij een CO2-uitstoot kleiner dan 86 gram/km bij dieselauto’s en kleiner dan 89 gram/km in overige gevallen.

Bron: Autoleasewereld

Reacties

En we weten dat onze politici, met name onze poltieke dwerg Weekers, volstrekt onbetrouwbaar zijn. We kunnen simpelweg niet ver vooruit kijken. Tenslotte komt dit kabinet zelden een belofte na.

Geplaatst door: Eduard Pijl op
Bijtelling elektrische auto’s naar 4% - Automobielmanagement.nl

Bijtelling elektrische auto’s naar 4%

De bijtelling van 100% elektrische voertuigen gaat volgend jaar niet naar 7 maar naar 4%, blijkt uit de Miljoenennota. Plug-in hybrides gaan wel naar 7% bijtelling. Daarnaast verdwijnen de KIA en de VAMIL, en zal de MIA meer worden gericht op semi-elektrische auto’s.

Dat schrijft AMD Automotive Fiscalisten. Per brief heeft staatssecretaris Weekers op Prinsjesdag aan de Tweede Kamer laten weten dat hij het Belastingplan 2014 nog zal wijzigen in die zin dat voor nieuwe elektrische auto’s vanaf 2014 een bijtelling van 4% gaat gelden.

Dat de CO2-uitstootnormen van de lage-bijtellingcategorieën worden bijgesteld, was natuurlijk al bekend. De 14% bijtelling geldt in 2014 bij een CO2-uitstoot van 51 tot en met 85 gram/km bij een dieselauto en bij 51 tot en met 88 gram/km in andere gevallen. De 20% bijtellingscategorie loopt in 2014 door tot en met 111 gram/km bij diesel resp. 117 gram/km in andere gevallen.

De bovengrens van de BPM-vrijstelling voor zeer zuinige auto’s wordt ook per 1 januari 2014 aangescherpt. Die vrijstelling gaat gelden bij een CO2-uitstoot kleiner dan 86 gram/km bij dieselauto’s en kleiner dan 89 gram/km in overige gevallen.

Bron: Autoleasewereld

Reacties

En we weten dat onze politici, met name onze poltieke dwerg Weekers, volstrekt onbetrouwbaar zijn. We kunnen simpelweg niet ver vooruit kijken. Tenslotte komt dit kabinet zelden een belofte na.

Geplaatst door: Eduard Pijl op