Rechtszaak Belg tegen Renault wegens brandstofverbruik

De Belgische koper van een Renault Grand Scénic 110 DCi eco-versie heeft de autofabrikant voor de rechter gesleept omdat z’n wagen meer brandstof blijkt te verbruiken dan in de brochure vermeld stond.

In de technische gegevens staat een gemiddeld brandstofverbruik van 4,5 liter per 100 kilometer voor stadsverkeer. De keus viel juist op deze Renault omdat dat verbruik minder was dan bij vergelijkbare auto’s. ‘’Vergelijkbare modellen hadden volgens de brochures een stadsverbruik van boven de zes liter. Omdat wij bijna altijd in de stad ermee rijden, hebben we gekozen voor de Renault”, zegt de man in de Belgische media.

Na de aankoop bleek de auto in de stad maar liefst 7 tot 7,5 liter per honderd kilometer te verbruiken. Nadat zich ook nog wat andere problemen begonnen voor te doen, besloot de man naar de rechter te stappen. Hij wil dat Renault de auto terugneemt en hem het volle aankoopbedrag terugbetaald.

In Nederland stelde gisteren de voorzieningenrechter de Stichting Brandstofverlies in het ongelijk. De stichting had Toyota aangeklaagd omdat men vindt dat die ‘misleidende informatie’ geeft aan de consument over het brandstofverbruik.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Rechtszaak Belg tegen Renault wegens brandstofverbruik - Automobielmanagement.nl

Rechtszaak Belg tegen Renault wegens brandstofverbruik

De Belgische koper van een Renault Grand Scénic 110 DCi eco-versie heeft de autofabrikant voor de rechter gesleept omdat z’n wagen meer brandstof blijkt te verbruiken dan in de brochure vermeld stond.

In de technische gegevens staat een gemiddeld brandstofverbruik van 4,5 liter per 100 kilometer voor stadsverkeer. De keus viel juist op deze Renault omdat dat verbruik minder was dan bij vergelijkbare auto’s. ‘’Vergelijkbare modellen hadden volgens de brochures een stadsverbruik van boven de zes liter. Omdat wij bijna altijd in de stad ermee rijden, hebben we gekozen voor de Renault”, zegt de man in de Belgische media.

Na de aankoop bleek de auto in de stad maar liefst 7 tot 7,5 liter per honderd kilometer te verbruiken. Nadat zich ook nog wat andere problemen begonnen voor te doen, besloot de man naar de rechter te stappen. Hij wil dat Renault de auto terugneemt en hem het volle aankoopbedrag terugbetaald.

In Nederland stelde gisteren de voorzieningenrechter de Stichting Brandstofverlies in het ongelijk. De stichting had Toyota aangeklaagd omdat men vindt dat die ‘misleidende informatie’ geeft aan de consument over het brandstofverbruik.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding