Kabinet egaliseert bijtelling naar 22 procent

Het aantal bijtellingscategorieën voor zakelijke autorijders wordt vanaf 2017 ingeperkt tot twee. Dat meldt RTL Nieuws, dat inzage heeft gehad in ‘Autobrief 2.0′. Het kabinet zal deze brief, volgens zeggen, ‘heel binnenkort’ bespreken.

De meeste leaserijders zullen vanaf 2017 te maken krijgen met een bijtellingstarief van 22 procent. Alleen volledig elektrische auto’s vallen dan nog onder de lage bijtelling van 4 procent. Op dit moment hebben leaserijders nog te maken met vijf verschillende bijtellingspercentages. Volgend jaar wordt dat al teruggebracht naar vier.

De voorwaarden gelden voor iedere leaserijder die vanaf 2017 een nieuw contract afsluit. Bestaande contracten zullen worden nageleefd. De lage bijtelling geldt overigens alleen over de eerste €50.000 van de aanschafwaarde. De rest van de aankoopprijs valt alsnog onder het hoge tarief.

Verder zullen elektrische auto’s worden vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. De fiscale voordelen voor hybrides zullen tussen 2017 en 2020 worden afgebouwd. Oude dieselauto’s zullen juist zwaarder worden belast.

 

Autobrief II lezen? Klik HIER.

Kabinet egaliseert bijtelling naar 22 procent - Automobielmanagement.nl

Kabinet egaliseert bijtelling naar 22 procent

Het aantal bijtellingscategorieën voor zakelijke autorijders wordt vanaf 2017 ingeperkt tot twee. Dat meldt RTL Nieuws, dat inzage heeft gehad in ‘Autobrief 2.0′. Het kabinet zal deze brief, volgens zeggen, ‘heel binnenkort’ bespreken.

De meeste leaserijders zullen vanaf 2017 te maken krijgen met een bijtellingstarief van 22 procent. Alleen volledig elektrische auto’s vallen dan nog onder de lage bijtelling van 4 procent. Op dit moment hebben leaserijders nog te maken met vijf verschillende bijtellingspercentages. Volgend jaar wordt dat al teruggebracht naar vier.

De voorwaarden gelden voor iedere leaserijder die vanaf 2017 een nieuw contract afsluit. Bestaande contracten zullen worden nageleefd. De lage bijtelling geldt overigens alleen over de eerste €50.000 van de aanschafwaarde. De rest van de aankoopprijs valt alsnog onder het hoge tarief.

Verder zullen elektrische auto’s worden vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. De fiscale voordelen voor hybrides zullen tussen 2017 en 2020 worden afgebouwd. Oude dieselauto’s zullen juist zwaarder worden belast.

 

Autobrief II lezen? Klik HIER.